اخبار
موضوعات داغ

بررسی آنتی ویروس کسپرسکی (Kaspersky)

آنتی ویروس کسپرسکی در یک کلام امنیت فوق‌العاده‌ای را برای شما فراهم خواهد کرد

امروزه هر کامپیوتر شخصی یا هر دستگاهی که به اینترنت متصل است نیازمند یک آنتی ویروس مطمئن است اما این بدان معنا نیست که شما می‌بایست حتما هزینه‌ی زیادی را بابت آن بپردازید.

کسپرسکی نمونه‌ای از آنتی ویروس قدرتمند و در عین حال ارزان است که تمامی دغدغه‌های شما را برطرف خواهد کرد. در این مقاله به بررسی آنتی ویروس کسپرسکی (Kaspersky) خواهیم پرداخت.

اول از همه بد نیست تاریخچه‌ی کسپرسکی را نگاه بیندازیم. کسپرسکی یک شرکت چند ملیتی است که در سال ۱۹۹۷ تاسیس گردید. مقر اصلی و موسسان شرکت دو فرد روسی به نام ناتالیا کسپرسکی و یوگنی کسپرسکی بودند که کار خود را در مسکو روسیه شروع کردند و در کمتر از چند دهه توانستند به یکی از برترین نرم افزارهای امنیت رایانه تبدیل شود.

اگر شما با دنیای اینترنت آشنا شده باشید وقتی به یک آنتی ویروس مطمئن فکر می‌کنید، کسپرسکی (Kaspersky) مطمئنا یکی از اولین نام‌هایی خواهد بود که به لطف طیف محصولات درخشانش در دوهه گذشته به ذهن شما خطور خواهد کرد. اگر چه امروزه آنتی ویروس‌های زیادی با قابلیت‌های بیشتری در سطح وب وجود دارد اما این باعث نشده تا کسپرسکی از میدان به در رود.

البته کسپرسکی فقط امنیت وب را برای شما فراهم نمی‌کند بلکه قابلیت‌هایی مانند فایروال، چیزـپی ان‌ها، محافظت و مدیریت رمز عبور و سایر موارد دیگر را در طی این سال‌ها به نرم افزار آنتی ویروس خود اضافه کرده است.

یکی دیگر از دلایل موفقیت کسپرسکی کاربر پسند بودن نرم افزار است. نصب و فعال سازی کسپرسکی بسیار ساده است و گزینه‌های پیچیده‌ای را به کاربر نمایش نمی‌دهد و دیگر نیازی نیست شما از لحاظ فنی دانش بالایی داشته باشید.

بررسی کسپرسکی نسخه اینترنت سکیوریتی ۲۰۲۲

  • قیمت : شروع ۳۹.۹۹ دلار
  • قابل ارائه برای ویندوز، مک، اندروید و iOS
  • دارای چیز پی ان، مسدود کننده تبلیغات و محافظت از وب کم

کسپرسکی اینترنت سکیوریتی (Internet Security) را می‌توان یک گزینه‌ی میانی از طرف کسپرسکی دانست که تمام ویژگی‌های لازم برای امنیت دستگاه شما را فراهم می‌کند و علاوه بر آن دارای برخی از امکانات اضافی است.

همانند سایر آنتی ویروس‌های نسخه‌ی اینترنت سکیوریتی کسپرسکی هم دستگاه شما را در برابر انواع ویروس و باج افزار محافظت می‌کند و علاوه بر آن در این نسخه یک فایروال دو طرفه برای محافظت از شما در برابر هکرها با مدیریت اتصالات ورودی و خروجی وجود دارد.

گذشته از آن آنتی ویروس کسپرسکی اینترنت سکیوریتی یک گزینه حفاظت پرداخت هم دارد که هر زمان تراکنش‌های آنلاین داشتید شما را به یک مرورگر جداگانه و ایمن هدایت می‌کند. این کار توسط keylogger محافظت می‌شود تا از برنامه ها و سایت‌هایی که سعی می‌کنند اطلاعات شما را ثبت و ضبط کنند و به رمزهای عبور شما دست یابند مسدود کند.

همچنین آنتی ویروس کسپرسکی اینترنت سکیوریتی یک مسدود کننده تبلیغات و حالت حریم خصوصی دارد که شما را از شر تبلیغات هدفمند و آزار دهنده دور نگه می‌دارد. البته محدودیت استفاده‌ی آن در روز 300MB است که این فضا برای تماشای ویدیو‌ها کافی نیست اما می‌تواند وب گردی به شما کمک خوبی کند.

بررسی آنتی ویروس کسپرسکی اینترنت سکیوریتی

آخرین ویژگی آنتی ویروس کسپرسکی Internet Security محافظت از وب‌کم است. این ویژگی دسترسی غیر مجاز به وب کم شما را مسدود می‌کند تا امکان جاسوسی از طریق دوربین وب کم میسر نگردد همچنین اگر کسی تلاش کند تا به نرم افزار دوربین شما دسترسی یابد کسپرسکی به شما هشدار هم خواهد داد.

همانند سایر آنتی ویروس‌ها کسپرسکی هم با توجه به تعداد دستگاه و سال قیمت‌های متفاوتی دارد. پوشش سه دستگاه برای یک سال قیمتی حدود ۳۹.۹۹ دلار است و برای پوشش ۵ دستگاه به مدت سه سال شما می‌بایست حدود ۱۳۴.۹۹ دلار هزینه کنید البته این قیمت‌ها برای آمریکا و بدون تخفیف لحاظ شده است و با توجه به نوع کشور هم ممکن است قیمت‌ها پایین‌تر یا بالاتر هم باشد.

بررسی آنتی ویروس کسپرسکی توتال سکیوریتی (Total Security) ۲۰۲۲

  • شروع قیمت از: ۴۹.۹۹ دلار
  • ویندوز، مک، اندروید یا iOS
  • ویژگی محافظت از کودکان
  • محافظ رمز عبور و خردکن فایل (file shredder)

و در نهایت به نسخه‌ی کامل آنتی ویروس کسپرسکی یعنی کسپرسکی توتال سکیوریتی (Kaspersky Total Security) می‌رسیم. این محصول بالاترین سطح از آنتی ویروس‌های کسپرسکی برای کاربران خانگی به حساب می‌آید.

Kaspersky Total Security همه چیزهایی را که قبلاً در بالا ذکر کردیم، از جمله محافظت از آنتی ویروس در سطح جهانی، دسترسی به چیزـپیـان و غیره را در کنار مجموعه ای از ویژگی های پریمیوم دیگر ارائه می دهد.

قابل توجه‌ترین ویژگی کسپرسکی توتال سکیوریتی اضافه شدن بخش محافظت از کودکان است که به حفظ امنیت کودک شما در هنگام وب گردی و گشت و گذار در اینترنت کمک می‌کند. این بخش شامل یک بخش مسدود کننده‌ی محتوای بزرگسالان است که دسترسی کودک شما را به هر نوع محتوایی محدود می‌کند، البته یک ابزار مدیریت زمان صفحه نمایش هم در این قسمت گنجانده شده است تا میزان استفاده از دستگاه (کامپیوتر یا موبایل) را برای فرزندتان محدود می‌کند و می‌توانید با استفاده از این ابزار مدت زمان فعالیت او را مدیریت کنید.

  استوانه گیمینگ گیگابایت معرفی شد

علاوه بر این قابلیت نظارت بر شبکه‌های اجتماعی کودکان هم در بخش محافظت از کودکان وجود دارد که شما می‌توانید در جریان حضور فرزندتان در شبکه‌های اجتماعی قرار بگیرید.

و در نهایت یک مکان یاب (GPS) وجود دارد که به شما امکان می‌دهد بدانید فرزندتان کجاست و در صورتی که از منطقه‌ی امنی که شما در برنامه تعریف کردید خارج شد به شما هشدار دهد.

بررسی کسپرسکی توتال سکیوریتی

خارج از ویژگی‌های بسیار خوب محافظت از کودکان، آنتی ویروس کسپرسکی نسخه‌ی توتال سکیوریتی (Total Security) دارای یک محافظ رمز عبور کاربردی است که به شما کمک می‌کند که رمزهای عبور خود را به صورت ایمن ذخیره کنید.

همچنین در نرم افزار کسپرسکی نسخه‌ی توتال سکیوریتی یک خرد کننده‌ی فایل (file shredder) وجود دارد که به شما این امکان را می‌دهد فایل مد نظر خود را به صورت کامل از کامپیوترتان حذف کنید (فایل مد نظر دیگر قابل ریکاوری یا همان بازگشت توسط نرم افزار نخواهد بود).

این بالاترین نسخه از شرکت کسپرسکی است پس همانطور که انتظار داریم قیمت‌های آن هم نسبت به سایر محصولات این شرکت می‌بایست بالاتر باشد.

اما قیمت‌ها: ارزان‌ترین پکیج شامل پشتیبانی از ۵ دستگاه به مدت یک سال است، قیمت آن ۴۹.۹۹ دلار و گران‌ترین نسخه برای پشتیبانی از ۱۰ دستگاه و سه سال قیمت حدودی ۲۲۴.۹۹ دلار را دارد.

البته قیمت آنتی ویروس‌های ذکر شده با تخفیف بوده و این را هم باید در نظر گرفت قیمت گذاری از طرف کسپرسکی برای هر کشور متفاوت است پس اگر قیمتی پایین‌تر یا بالاتر از موارد بالا دید تعجب نکنید.

بررسی قیمت گذاری آنتی ویروس کسپرسکی

به صورت کلی در بالا قیمت‌های پایه و بالاترین را ذکر کردیم اما در زیر سعی کردیم قیمت‌ها را به صورت کاملا تفکیک شده برای هر پیکیج ذکر کنیم.

توجه کنید که قیمت‌های زیر پس از تخفیف ۵۰ درصدی اولیه کسپرسکی هستند و زمانی که اعتبار لایسنس شما تمام شد برای تمدید می‌بایست قیمت دوبرابری مواردی که در زیر ذکر شده است را بپردازید.

البته قیمت‌گذاری در ایران با موارد زیر کمی متفاوت است اما به طور کلی بد نیست قیمت جهانی این آنتی ویروس را با هم مشاهده کنیم.

آنتی ویروس کسپرسکی ۲۰۲۲

  • ۳ دستگاه ، ۱ سال = $29.99
  • ۳ دستگاه، ۲ سال= $59.99
  • ۳ دستگاه، ۳ سال= $89.99
  • ۵ دستگاه، ۱ سال= $39.99
  • ۵ دستگا، ۲ سال= $79.99
  • ۵ دستگاه، ۳ سال= $119.99

آنتی ویروس کسپرسکی اینترنت سکیوریتی ۲۰۲۲

  • ۳ دستگاه، ۱ سال= $39.99
  • ۳ دستگاه، ۲ سال= $79.99
  • ۳ دستگاه، ۳ سال= $119.99
  • ۵ دستگاه، ۱ سال= $44.99
  • ۵ دستگاه، ۲ سال= $89.99
  • ۵ دستگاه، ۳ سال= $134.99

آنتی ویروس کسپرسکی توتال سکیوریتی ۲۰۲۲

  • ۵ دستگاه، ۱ سال= $49.99
  • ۵ دستگاه، ۲ سال= $99.99
  • ۵ دستگاه، ۳ سال= $149.99
  • ۱۰ دستگاه، ۱ سال= $74.99
  • ۱۰ دستگاه، ۲ سال= $149.99
  • ۱۰ دستگاه، ۳ سال= $224.99

کسپرسکی در سال ۲۰۲۲ چقدر خوب است؟

وقتی که به عملکرد آنتی ویروس کسپرسکی نگاه می‌کنیم و تحلیل‌های وب سایت‌های مطرح آنالیز آنتی ویروس مانند AV Comparatives و AV Test را مشاهده می‌کنیم متوجه می‌شویم که عملکرد کسپرسکی در محافظت از بدافزارها بسیار عالی است.

به عنوان مثال آخرین آزمایش‌های انجام گرفته توسط وب سایت AV Comparatives به امتیار ۹۹.۹ درصد در محافظت دستگاه از بدافزارها و سایر ویروس‌ها دست پیدا می‌کنیم. این مورد به طور قطع نشان می‌دهد موتور طراحی شده در کسپرسکی عملکرد بی نظیری دارد.

البته در کنار نام کسپرسکی نام بیت دیفندر هم مشاهده می‌شود و در حال حاضر هر دو این نرم افزارها در صدر جدول آنتی ویروس‌ها قرار دارند.

آیا باید کسپرسکی ۲۰۲۲ را بخریم؟

اگر به فکر محافظت از دستگاه خود هستید و می‌خواهید یک آنتی ویروس مطمئن را بخرید حتما نام کسپرسکی را در گوشه‌ی ذهن خود بسپارید. عملکرد عالی این آنتی ویروس به خودی خود نشان دهنده‌ی ایمنی و مقرون به صرفه بودن آن است.

برای خرید آنتی ویروس کسپرسکی می‌توانید به فروشگاه ویندوز ایران در لینک زیر مراجعه کنید و با توجه به نیاز خود اقدام به خرید کنید.

در صورتی که آنتی ویروس را در دستگاه خود دارید خوشحال می‌شویم در بخش کامنت‌ها، نظر خود را در مورد آنتی ویروس کسپرسکی بدهید.

4.5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا