اخبار

اتصال دامنه به هاست در ۳ مرحله

در حالی که مهم است که چگونه می‌توان یک وب سایت ساخت، اولین قدم این است که یک نام دامنه انتخاب کنید، سپس میزبان خود را انتخاب کنید. و مورد مهم بعدی اتصال دامنه به هاست است زیرا وب سایت شما بدون همکاری این دو با هم راه اندازی نمی‌شود. به همین دلیل است که باید مطمئن شوید که نام دامنه شما به پلتفرم میزبانی شما اشاره دارد و از اتصال دامنه خریداری شده به هاست مطمئن شوید.اگر نام دامنه و بستر میزبانی شما آماده است، می‌توانیم فرآیند اتصال نام دامنه شما به حساب میزبانی شما را آغاز کنیم. در این مقاله به شما خواهیم گفت اتصال دامنه به هاست چگونه است و در ادامه با مزیت‌های آن آشنا خواهیم شد.

دامنه چیست؟

دامنه چیست؟

نام دامنه رشته ای از متن است که به یک آدرس IP عددی نگاشت می‌شود و برای دسترسی به وب سایت از نرم افزار مشتری استفاده می‌شود. به زبان ساده، نام دامنه متنی است که کاربر پس از خرید دامنه در پنجره مرورگر تایپ می‌کند تا به یک وب سایت خاص برسد. به عنوان مثال، نام دامنه Google “google.com”  است.

آدرس واقعی یک وب سایت یک آدرس IP عددی پیچیده است (به عنوان مثال 103.21.244.0)، اما به لطف DNS، کاربران می‌توانند نام های دامنه کاربر پسندانه را وارد کرده و به وب سایت هایی که به دنبال آن هستند هدایت شوند. این فرآیند به عنوان جستجوی DNS شناخته می‌شود. (در سایت intodns.com میتوانید نام دامنه و dns‌ها و ip‌های مربوطه را ملاحظه فرمایید.) 

معرفی هاست (host)  

معرفی هاست (host)

پس از خرید دامنه، شما نیاز به هاست دارید. هاست (یا میزبان شبکه) دستگاهی است که با هاست های دیگر در شبکه پیوند برقرار می‌کند. هاست می‌تواند یک کلاینت یا سروری باشد که برنامه ها، خدمات یا داده‌ها را ارسال و دریافت می‌کند. هاست‌ها آدرس IP منحصر به فرد خود را در یک شبکه TCP/IP دارند که شامل شماره محلی دستگاه و شماره شبکه ای است که به آن تعلق دارد.

در مدل Open Systems Interconnection (OSI)، پروتکل‌ها مسئول ارتباطات میزبان هستند. هاست‌ها از پروتکل های مختلفی استفاده می‌کنند. به عنوان مثال می‌توان به پروتکل کنترل انتقال (TCP) و پروتکل دیتاگرام کاربر (UDP) اشاره کرد. اصطلاح “میزبانی وب” نیز به طور انعطاف پذیر در صنعت فناوری اطلاعات و زمینه های مختلف استفاده می‌شود.

نحوه‌ی متصل‌کردن دامنه به هاست

برای کمک به شما در اتصال نام دامنه و هاست، در این آموزش، یک نام دامنه خریداری شده از وب رمز و هاست خریداری شده از وب رمز را به هم وصل می‌کنم. این روند برای سایر شرکت های ثبت کننده دامنه و هاست نیز کم و بیش یکسان خواهد بود. همچنین، در صورت نیاز به اتصال یک نام دامنه از ثبت کننده های دیگر به هر شرکت میزبان دیگری، می‌توانید از همین فرآیند استفاده کنید.

1. بررسی DNS nameservers

بررسی DNS nameservers

ابتدا باید تنظیمات DNS  (سرور نام دامنه) میزبانی وب خود را پیدا کنید. تنظیمات سرور نام دامنه خود را پیدا کنید. هنگامی‌که به یک میزبان وب می‌پیوندید، معمولاً یک ایمیل تأیید دریافت می‌کنید که جزئیات ورود مانند نام کاربری و رمز عبور را به شما می‌دهد. در این ایمیل خوش‌آمدگویی، باید آدرس‌های سرور DNS یا نام دامنه را نیز برای استفاده ارسال کرده باشید. معمولا dnsها به این شکل خواهند بود: ns1.example.com. . اگر اینها را ندارید، می‌توانید آنها را از یکی از طریق های زیر دریافت کنید:

  مایکروسافت بیلد 10586 ویندوز 10 را منتشر کرد + مشکلات شناخته شده و برطرف شده

·        از میزبان وب خود سوال کنید. با ارسال یک ایمیل ساده یا تیکت پشتیبانی به میزبانی وب شما باید ظرف 24 ساعت پاسخ را دریافت کنید. سپس می‌توانید سرورهای نام خود را یادداشت کرده و به مرحله 2 بروید.

·        وارد پنل مدیریت خود شوید. اکثر شرکت های هاست اشتراکی تجاری از پنل مدیریتی به نام cPanel  (یک رابط کاربری آسان برای مدیریت هاست شما) استفاده می‌کنند. آدرس های سرور نام گاهی اوقات در نوار کناری این پنل نمایش داده می‌شود.

2. تنظیمات DNS دامنه

حال میبایست در پنل ثبت کننده دامنه خود سرورهای نام را به دامنه خود اضافه کنید. وارد حساب ثبت کننده خود شوید و بخش سرورهای نام سفارشی را پیدا کنید. اکثر ثبت کنندگان آن را به عنوان تنظیمات DNS یا تنظیم سرور نام دامنه برچسب گذاری می‌کنند.

جهت این کار وارد پنل مدیریت ثبت کننده خود شوید، دامنه ای را که می‌خواهید تنظیم کنید پیدا کنید و آدرس های سرور نام را در قسمت تنظیمات DNS یا تنظیمات سرور نام دامنه کپی کنید. این کار برای هر شرکت ممکن است تغییر می‌کند، اما اکثر آنها با برچسب DNS، سرورهای نام، یا سرورهای نام دامنه خواهند بود. اگر واقعاً نمی‌توانید مکان ذخیره تنظیمات DNS خود را پیدا کنید، یک تیکت پشتیبانی را ایجاد کنید و از آنها درخواست کنید. اگر نام دامنه ای را که می‌خواهید به روز کنید و سرورهای نام میزبان وب خود را در تیکت وارد کنید، اکثر ثبت کنندگان آنها را برای شما به روز می‌کنند.

3. تست DNS سایت

منتظر بمانید تا تنظیمات DNS شما به روز شود. ممکن است 48 تا 72 ساعت طول بکشد تا DNS به روز شود (که به عنوان انتشار DNS نیز شناخته می‌شود). گاهی اوقات نیز سرورهای نام شما ممکن است در عرض دو ساعت یا کمتر به روز شوند و تغییر کنند.

هنگامی‌که این اتفاق می‌افتد، افرادی که از نام دامنه شما (به عنوان مثال yourname.com) بازدید می‌کنند، صفحه فرود یا سایت شما را ببینند. در برخی موارد این تغییر می‌تواند در کمتر از 30 دقیقه اتفاق بیفتد زیرا فناوری مدرن روند را بسیار سریعتر می‌کند. . پس از اتمام، شما با موفقیت نام دامنه خود را به وب سایت خود متصل نموده اید.

کلام آخر

اکنون که به پایان این آموزش رسیده ایم، امیدوارdم که با نحوه اتصال نام دامنه و هاست آشنا شده باشید. اگر مراحل را به درستی دنبال کنید، به راحتی می‌توانید نام دامنه و هاست خود را به هم متصل کنید و سپس می‌توانید وردپرس را نصب کنید و یا می‌توانید وبلاگ یا وب سایت خود را میزبانی کنید. در صورتی که در رابطه با اتصال نام دامنه خود به هاست خود یا هر موردی مرتبط با این پست سوال یا ابهامی‌دارید، می‌توانید سوالات خود را با کارشناسان مجرب وب رمز مطرح کنید.

4/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا