رپورتاژ آگهی

ضرورت قرارداد در دیجیتال مارکتینگ

چکیده : در یک قرارداد دیجیتال مارکتینگ باید به نکاتی مهمی توجه داشته باشید که یک طرفه نباشه که کارفرما یا مجری بتوانند سو استفاده کنند، برخی نکات می تواند به شما کمک کند تا یک قرارداد معتبر داشته باشید.

دیجیتال مارکتینگ امروزه از اهمیت زیادی برخوردار است و با ویژگی‌های منحصر به فردی که دارد  در رشد کسب و کارها تأثیر فوق العاده ای می‌‌گذارد به همین‌ منظور در سال‌های اخیر  تمامی کسب و کارهای آنلاین برای دیده شدن به دیجیتال مارکتینگ روی آورده‌اند.

حال برای بهره مند شدن از خدمات دیجیتال مارکتینگ، شما باید به آژانس‌های خدماتی رجوع کنید که این آژانس‌ها قرادادهای کاری را با شما ببندند و سپس طبق این قرارداد، به بهبود کسب و کار شما بپردازند. در اینجا ممکن است سوال پیش بیاید که اصلا ضرورت قرارداد در دیجیتال مارکتینگ چیست، این قرارداد چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد و تعهدات طرفین این قرارداد شامل چه مفادی هستند. شما باید بدانید که چه مواردی را در قرارداد خود لحاظ کنید و باید بدانید که با چه هدفی باید قرارداد خود را ثبت و ضبط کنید. با ما در ادامه همراه باشید تا به پاسخ تمامی سوالاتی که در ذهن دارید، برسید.

قرارداد طراحی سایت

اصول کلی قرارداد دیجیتال مارکتینگ

اصول قرارداد با آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ در واقع همان نکات و ضوابط و قواعدی هستند که یک فرد به هنگام بستن قرارداد باید به آن‌ها توجه داشته باشد. این اصول مفاد قرارداد را تشکیل می‌دهند و طرفین قرارداد باید بر پایه همین اصول، عمل کنند؛ بنابراین اهمیتی ندارد که شما می‌خواهید به بستن قرارداد طراحی سایت بپردازید و یا نه، قرار است قراردادهای مربوط به سئو را ثبت کنید. در هر صورت باید این اصول را مد نظر داشته باشید و در چارچوب همین اصول، عمل کنید.

طرفین قرارداد

بسیاری از افرادی که برای اولین بار می‌خواهند قرارداد دیجیتال مارکتینگ را عقد کنند، از ما می‌پرسند که طرفین قرارداد، چه افرادی هستند. به طور کلی طرفین این قرارداد دو مورد هستند. اولی  آژانس دیجیتال مارکتینگ است و دومی مشتری که می‌خواهد خدماتی را از این شرکت دریافت کند. هر دوی این‌ها، وظایفی دارند که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

راه‌های ارتباطی و شرایط ارتباط

از نظر ما بسیار اهمیت دارد که شما به ضرورت قرارداد در دیجیتال مارکتینگ واقف باشید و بدانید که با استفاده از کدام یک از شبکه‌های اجتماعی قرار است با شرکت یا مشتری ارتباط برقرار کنید. در واقع تبیین شیوه‌های ارتباطی این فرصت را در اختیار یک فرد قرار می‌دهد که خدمات دیجیتال مارکتینگ را بهتر به مشتریانش ارائه کند. همچنین شما به هنگام بستن قرارداد سئو، قرارداد تدوین محتوا و سایر قراردادها باید به شیوه پاسخگویی، زمان پاسخگویی و نحوه ثبت اطلاعات در پلتفرم‌های اجتماعی هم توجه داشته باشید. یعنی مشخص کنید که چگونه قرار است اطلاعاتی را در اختیار مخاطبان سایتتان قرار دهید و در چه مدت زمانی خدمات را بر روی یک وب سایت پیاده سازی می‌کنید.

قرارداد سئو و ضوابط آن

اهمیت قرارداد دیجیتال مارکتینگ

حال به اصلی‌ترین بخش از این مطلب رسیدیم. ضرورت قرارداد در دیجیتال مارکتینگ! در هر حوزه‌ی کاری و برای بهبود هر وب سایتی بسیار مهم است که شما قراردادی قانونی را که اختیارات و وظایف دو ظرف در آن ذکر شده‌اند را در دست داشته باشید و به هنگام بروز اختلافات، از آن استفاده کنید. از سوی دیگر، با توجه به این که طرفین پس از ثبت قرارداد خود را مسئول می‌دانند و برای جلوگیری از به وجود آمدن مشکلات احتمالی تلاش می‌کنند، بسیار مهم است که یک قرارداد ثبت شده و کپی آن در اختیار هر دو طرف قرار بگیرد. در ادامه می‌خواهیم برخی از مهم‌ترین مواردی را که به هنگام نوشتن قرارداد باید آن‌ها را هم بیاورید، اشاره کنیم:

  • هنگام نوشتن قرارداد باید شما مشخص کنید که هدفتان چیست. یعنی بدانید که این قراردادی که الان نوشته‌‌اید، قرارداد سئو است یا نه، قرارداد دیگری را در زیر مجموعه دیجیتال مارکتینگ در بر می‌گیرد.
  • در خصوص مدت زمانی که به اتمام رساندن پروژه خدماتی نیاز دارد نیز به توافق برسید و این زمان را در قرارداد ذکر کنید.
  • شما باید تمامی خدماتی که ارائه یا دریافت می‌شوند را به صورت تک به تک در این قرارداد بیاورید.
  • در مورد حق الزحمه کارفرما و نوع پرداخت هزینه‌های دریافت خدمات، به توافق برسید
  • تمامی مسئولیت‌ها، وظایف و تعهداتی که شرکت و مشتری دارند را به صورت مو به مو در قراداد ذکر کنید.
  • قراردادهای دیجیتال مارکتینگ همگی باید دارای این مورد باشند که اطلاعات رد و بدل شده، محرمانه هستند و هر گونه نشر غیر قانونی، مجازات دارد.
  • شخصی را برای از بین رفتن مدارک و اطلاعات خود مسئول بدانید و تمامی مشکلات خود را از طریق همین شخص پیگیری کنید. نام این شخص باید در قرارداد ذکر شود.
  • سعی کنید نکاتی را در رابطه با چگونگی حل اختلافات بیان کنید و به این نکات پایبند باشید. شما عزیزان می‌توانید جهت دریافت خدمات طراحی سایت اختصاصی و بستن قرارداد طراحی سایت، با مشاورین ما در ارتباط باشید.
   چگونه ازدستگاه کپی بهتر مراقبت کنیم؟
طراحی سایت اختصاصی

هدف قرداد دیجیتال مارکتینگ

حال که متوجه ضرورت قرارداد در دیجیتال مارکتینگ شدیم، می‌خواهیم با هدف بستن قرارداد هم آشنایی پیدا کنیم. امروزه افراد برای دریافت خدمات دیجیتال مارکتینگ، اهداف مختلفی دارند. برخی از آن‌ها سایتی را طراحی کرده‌اند و می‌خواهند آن را رشد دهند. برخی تنها می‌خواهند وب سایتی را طراحی کنند و برخی به دنبال سئو کردن وب سایت خود هستند که در هر صورت با بستن قراردادهای دیجیتال مارکتینگ، می‌توانید از خدمات مد نظر خود بهره مند شوید.

تعهدات شرکت و مشتری

همان طور که گفتیم، یک قرارداد کاری مثل قرارداد سئو، دو طرف خاص دارد که یکی مشتری و دیگری شرکت است. حال می‌خواهیم بدانیم که هر کدام از این دو طرف، چه تعهداتی دارند:

تعهدات شرکت و قرارداد دیجیتال مارکتینگ

اول از همه باید بدانید که با توجه به ضرورت قرارداد در دیجیتال مارکتینگ، باید به دنبال شرکت‌های معتبری باشید که قرارداد طراحی سایت یا سایر قراردادهای معتبر را با شما می‌بندند. این شرکت‌ها باید متعهد شوند که اقدامات لازم در جهت بهبود یک وب سایت را به صورت اصولی و در مسیری صحیح پیش می‌برند، این اقدامات را در همان بازه زمانی مشخص شده انجام می‌دهند و در نهایت هم همان مبلغ پولی را که در ابتدا مشخص شده است را دریافت می‌کنند. همچنین این مؤسسات باید امانتدار باشند و به حریم خصوصی شما هیچ ضربه‌ای وارد نکنند.

تعهدات مشتری در قرارداد دیجیتال مارکتینگ

در قرارداد دیجیتال مارکتینگ مشتری هم همانند شرکت و آژانس دیجیتالی، باید به یک سری موارد خاص پایبند و متعهد باشد. این موارد در ادامه ذکر شده‌اند:

  • مشتری باید در تایمی که از سوی شرکت مشخص شده است، در مورد طرح‌های گرافیکی، محتواها و نوع تبلیغات، نظرات خود را ارائه دهد و در صورت نیاز، تغییراتی که می‌داند لازم است انجام شوند را هم در این محتواها به وجود بیاورد. در صورتی که مشتری به این نکته توجه نکند، امکان افزایش پیدا کردن مدت زمان قرارداد و افزایش هزینه‌های آن، وجود دارد.
  • اگر مشتری تغییراتی را در دامین، هاست یا مواردی از این قبیل آن هم بدون اجازه آژانس‌های دیجیتالی به وجود بیاورد، دیگر نمی‌تواند از بابت بهبود پیدا کردن یا نکردن رتبه سایت، شکایت کند.
  • مشتری نباید سهل انگار باشد.
  • برای این که مشتری بتواند به هدفی که‌ معین کرده است برسد، باید به توصیه‌های آژانس مربوطه گوش فرا دهد و در نهایت در بهبود روند پیشرفت سهیم باشد.
  • مشتری باید تمامی تعهدات مالی خود را بداند و به آن‌ها پایبند باشد. در غیر این صورت ممکن است به ازای دیرکرد، جریمه‌هایی نقدی یا غیر نقدی را متحمل شود.
  • مشتری تعهد دارد که تمامی اطلاعاتی را که آژانس‌های دیجیتالی برای پیشبرد اهداف خود به آن نیاز دارند را در اختیار آن‌ها قرار دهند. فرقی ندارد که این اطلاعات محرمانه هستند و یا غیر محرمانه. در هر صورت باید در اختیار آژانس‌های خدماتی قرار بگیرند.
  • مشتری باید اطلاعات صحیحی را به این آژانس‌ها ارائه دهد. اطلاعاتی که دیجیتال مارکتینگ را به صفحات مختلف هدایت می‌کنند!
5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا