آموزش هاآموزش ویندوز 10اخبار مایکروسافت

از Windows Defender استفاده نکنید.

خیلی از افراد هنوز از آنتی ویروس ویندوز خود استفاده می کنند حتی بدون اینکه متوجه باشند ممکن است هکر ها به سیستم عامل او نفوذ کنند و اطلاعات با ارزش سیستم او را به سرقت ببرند. با این حال هنوز برای انتخاب آنتی ویروس دیر نشده و شما می توانید آنتی ویروس خود را دانلود کنید. در واقع Windows Defender از ابزار های امنیتی است که مایکروسافت همراه با ویندوز ارائه می کند و به شما اجازه ی خاموش کردن آن را هم می دهد.

به گزارش از سایت زد.دی.نت (ZDnet) شرکت آلمانی که به کمک آزمایشگاه تخصصی خود موسوم به AV-Test از بزرگترین مراکز امتیازدهی امنیتی در جهان محسوب می‌شود، بر اساس آخرین بررسی‌های خود اعلام کرد که سیستم امنیتی Windows Defender در بین ۲۲ نرم‌افزار امنیتی معمول که توسط کاربران جهانی مورد استفاده قرار می‌گیرند پایین‌ترین رتبه را داشته است و به عبارت دیگر توان آن برای مقابله انواع حملات سایبری و بدافزارها نسبت به همه ابزارهای امنیتی کاربردی پایین‌تر است.

نر‌م‌افزار Windows Defender مایکروسافت که به عنوان بخشی از آخرین نسخه‌های سیستم عامل ویندوز در اختیار کاربران قرار می‌گیرد، توانست از امتیار ۱۸ عدد ۹.۵ را به خود اختصاص دهد.

با وجود این امتیاز پایین آزمایشگاه امنیتی مذکور اعلام کرد که Windows Defender مایکروسافت در ۸۹ درصد موارد توانسته است در مقابل حملات و تهدیدهای بدافزاری مقابله کند و جلوی بروز ۹۵ درصد از آسیب‌های مرتبط با حفره‌های مربوط به روز-صفر(Zero-Day) را بگیرد.

از انتهای لیست ابزار ThreatTrack در رتبه دوم قرار داشت که موفق به کسب امتیاز ۱۲ شد و توانست بهتر از سیستم امنیتی مایکروسافت در مقابل تهدیدهای مختلف آماده باشد.

آزمایشگاه AV-Test تمام ابزارها و محصولات امنیتی کاربردی که به صورت گسترده توسط کاربران جهانی مورد استفاده قرار می‌گیرند را در زمینه مقابله با حفره‌های روز-صفر، بدافزار، پست‌های الکترونیکی مخرب و تهدیدهای اینترنتی بررسی کرد و همچنین قابلیت‌های اجرایی این محصولات در سیستم‌های مختلف سنجیده شد.

در پایان این بررسی مشخص شد Avira، Bitdefender و Kaspersky سه محصولی هستند که امتیاز کامل ۱۸ را به دست آورده‌اند و به عنوان بهترین تولیدکنندگان ابزارهای ضدویروس در جهان محسوب می‌شوند.

در گزارشی دیگر از سایت PCmag نیز Windows defender را حتی برای حفاظت از کامپیوتر های خانگی مناسب ندانست.طبق چند تستی که گرفته شده نتایج بسیار بد بود: در تست آسان بودن کار از شش نمره، شش نمره را کسب کرد. یعنی کار بسیار خوب بود و هیج نمره ی منفی نگرفت. ولی در بخش اجرا و توانایی 3.5 را گرفت. و در بخش دفاعی و حفاظت هیچ نمره مثبتی نگرفت. میزان آسیب پذیری سیستم به بیش ترین حد خود رسید و ویروس ها 95% به سیستم دست پیدا کرده بودند.

  اولین ساعت هوشمند ویندوزی بزودی از راه می رسد

ضعف حفاظت بیشتر از حد انتظار بود!

  هنگامی که من یک فولدر حاوی malware باز کردم به هیچ وجه جالب نبود! 46 درصد را توانست شناسایی کند. 54 درصد دیگر به راحتی اجرا شدند. با این حال ضعیف ترین آنتی ویروس بعد از ویندوز مایکروسافت Baidu Antivirus 2015 بود که با اختلاف زیادی توانست آن فولدر را شناسایی کند. درصد شناسایی 75% بود.

هیاهیوی به وجود آمده توسط مایکروسافت:

البته مایکروسافت در سال های اویل ساخته شدن آنتی ویروس مستقل ویندوز ، همان زور که در تصویر می بینید windows defender نام دارد، مایکروسافت در صفحه ی اصلی خود منتشر کرد:

    آنتی ویروس های دیگر را از سیستم خود پاک کنید که آنتی ویروس windows defender برای تمامی نسخه ها ارائه می شود…..

  ولی متاسفانه این برنامه ی حفاطتی هیچ گاه مناسب حفاطت از سیستم شما نیست و باید به سرعت برنامه ی دیگری را جایگزین بکنید.

نکته ی دیگر

همان طور که می دانید علم به سرعت پیشرفت می کند و ویروس های جدید تر و قوی تر و حتی با قابلیت های بیشتری در فضای گسترده ی اینترنت فرستاده می شوند. به همین علت نمی توان گفت که هیچ ویروسی توانایی عبور از این آنتی ویروس را ندارد پس همیشه یک برنامه ی مکمل را برای آنتی ویروس خود نصب کنید تا نقاط ضعف آن پوشش داده شود و همیشه آنتی ویروس خود را به روز نگه دارید تا دیتا بیس های آنتی ویروس توانایی و قابلیت شناسایی ویروس را داشته باشند. اگر شما به اینترنت متصل نمی شوید لازم نیست آنتی ویروس خود را عوض کنید زیرا تعداد و ویروس هایی که از فلش به کامپیوتر شما ممکن است منتقل شود بسیار کم و محدود است.

چطور بود !

امیرمحمد البرزی

علاقمند به رایانه، اینترنت و دنیای مجازی و به اشتراک گذاری آموخته ها. بسیار خرسند خواهم شد اگر با پیام های خود موجب بهبود نوشته ها و داشته های هم بشویم.

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا