اخباراخبار ویندوز 10 موبایل

فیسبوک هم ویندوزفون ۸٫۱ را کنار گذاشت

چنین روزی را می‌شد از پیش دید و سرانجام از راه رسید. به این معنی که دیگر قرار نیست که ویندوزفون مجهز به بهترین نسخه  برنامه‌های کاربردی مانند فیسبوک و مسنجر شود.

ویندوزفون 8.1

این برنامه‌ها خوب بودند و بدون هیچ مشکلی کار می‌کردند اما به اندازه‌ای که در دو پلتفرم اندروید و آی‌اواس غنی و پرملاط بودند در ویندوزفون نبودند. همچنین هیچ کدامشان به تازه‌ترین به‌روزرسانی‌های رایج و امروزی ارتقا پیدا نمی‌کردند. با این همه، اما، طرفداران ویندوزفون به همین مقدار قانع بودند.

شما اگر کاربر گوشی ویندوزفون نباشید از شنیدن این خبر خم هم به ابرو نمی‌آورید ولی چنان چه صاحب یک دستگاه تلفن همراه ویندوزفون باشید دل‌تان مملو و مشحون از غم و اندوه می‌شود زیرا چه بسا به یاد روزهای استفاده از ویندوزفون می‌افتید و در ذهن‌تان متبادر می‌شود که ویندوزفون همگامسازی عالی و بی‌اشکال با برنامه کاربردی موسوم به People دارد و این همان چیزی است که مثل آب جویی است که از دست رفته است.

این اواخر، توئیتر دست از ویندوزفون ۸٫۱ شسته بود و اکنون فیسبوک هم به جمع تحریم کنندگان این گوشی مظلوم پیوسته است و قصد کرده که برنامه‌های کاربردی فیسبوک و مسنجر را از ویندوزفون ۸٫۱ دریغ کند. اصلا جای ملامت و شماتت هیچ یک از آنها نیست چون وقتی خود مایکروسافت فرزند خلف خود را انکار می‌کند از غریبه‌ها چه انتظاری می‌توان داشت؟

از سوی دیگر، فیسبوک افزون بر ویندوزفون ۸٫۱ بر Windows 8.1 کامپیوتر هم حرام شده است و احتمالا کاربران این دو سیستم عامل هنگامی که تلاش به ورود به فیسبوک و مسنجر می‌کنند چشمش به جمال پیام خطا روش می‌شود با این موضوع که: «شرمنده‌ایم! شما حق ورود ندارید!»

شمار آدم‌هایی که از این تصمیم فیسبوک به خود لرزیده‌اند به تعداد انگشت‌‌های دست هم نمی‌رسد. جای هیچ چک و چانه‌ای ندارد و هر کسی هم که به مذاقش خوش نیامده می‌تواند به آی‌اوس یا اندروید مشرف شود یا این که راهش را به سوی ویندوز ۱۰ موبایل کج کند که البته چنین انتخابی هم راه به ترکستان می‌برد چون این پلتفرم نیز دچار فرجام و پیشانی نوشت ویندوزفون ۸٫۱ می‌شود؛ دیر و زود دارد اما سوخت و سوز ندارد… به جان شما!

اگر هم که تمایل به رفتن به پلتفرم دیگری را ندارید و از طرف اصرار به استفاده از فیسبوک دارید چاره‌ای نمی‌ماند جز این که از راه مرورگر وب از قبیل اج یا یو سی به فیسبوک ورود کنید. سخن درخور ذکر این که وبسایت موبایل فیسبوک تجربه‌ای بکر و دست نخورده است چون برنامه کاربردی وبسایت غول رسانه‌های اجتماعی (منظور فیسبوک است) همچنان فعال و رو به راه است.

  برنامه اشتراک‌گذاری UniShare برای ویندوزفون ارایه شد

همچنین می‌توانید دست به دامن دیگر برنامه‌های کاربردی جانبی شوید چون برنامه‌هایی از این دست شما را یک راست به خود وبسایت می‌برد. برنامه‌های کاربردی جانبی برخوردار از قابلیت‌های رایجی از قبیل توانایی دانلود عکس و فیلم است.

منبع: windowslatest

2.8/5 - (27 امتیاز)

جلیل جعفری

مترجم و روزنامه‌نگار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا