اخباراخبار تبلت و لپ تاپاخبار مایکروسافتاخبار ویندوز 10 موبایل

مایکروسافت از اسنپدراگون ۱۰۰۰ در سرفیس فون استفاده می‌کند!؟

آیا قرار است مایکروسافت از تراشه اسنپدراگون ۱۰۰۰ مخصوص ویندوز ۱۰ در سرفیس فون انعطافی خود استفاده کند؟

اسنپدراگون 1000

بر پایه گزارش منتشر شده در آلمان، دو شرکت مایکروسافت و کوالکوم سرگرم انجام کار مشترک بر روی تراشه SDM1000 مبتنی بر ARM (اسنپدراگون!؟) هستند. این تراشه به گونه‌ای طراحی شده است که در نوت بوک‌های به مراتب قدرتمندتر ویندوز و دستگاه‌های دو در یک به کار گرفته شود.

به بیان دیگر، این همان تراشه‌ای است که دستگاه سرفیس فون انعطافی را که تا به امروز پتنت‌ها و طرح‌های متعددی از آن را دیده‌ایم راه‌اندازی می‌کند. تراشه SDM1000 به میدان می‌آید تا با مجموعه پردازنده‌های Y و U ساخت شرکت اینتل رقابت کند.

در گزارش مورد نظر آمده است که تراشه SDM1000 در ابعاد ۲۰ در ۱۵ میلی‌‌متر ساخته می‌شود که در این صورت در قیاس با اسنپدراگون ۸۳۵، ۸۴۵ و ۸۵۵ که برای پلتفرم‌‌های موبایل در اندازه ۴/۱۲ در ۴/۱۲ در دست ساخت است بزرگ‌تر است. اما در عین حال از پردازنده اینتل کُر که ۴۵ در ۲۴ میلی‌‌متر کوچک‌تر است.

همچنین براساس مطلب انتشار یافته یکی از کارکنان کوالکوم در لینکدین، این شرکت در حال آزمایش تراشه‌های SDM845 و  SDM1000 است که برای کامپیوتر دسکتاپ، اندرومدیا و هولولنز در نظر گرفته شده‌اند. چنان چه از صحت و سقم این مطالب اطمینان داشته باشیم (که البته مطابق همیشه ریسک خطرناکی است) باز این پرسش پیش می‌آید که آیا پروژه اندرومدا به معنای واقعی کلمه عبارت از تلفن/تبلت انعطافی است و آیا همان سرفیس فون افسانه‌ای است؟

سکوت مایکروسافت در این باره ناامید کننده است. به دیگر بیان، هر چه بیش‌تر غول نرم‌افزار جهان سکوت پیشه کند، بیش‌تر این حس در آدمی قوت می‌گیرد که قرار است تا اتفاقی بزرگ در افق آینده رخ دهد.

منبع: phonearena

2.9/5 - (24 امتیاز)

جلیل جعفری

مترجم و روزنامه‌نگار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا