آموزش ها

چگونه ویندوز 10 موبایل را دریافت کنیم

ویندوز 10 موبایل امروز و بعد از ماه ها انتظار منتشر شد. این سیستم عامل برای برخی از گوشی های مشخص ویندوزفون 8.1 منتشر شده است که شامل گوشی های Lumia 1520, 930, 640, 640XL, 730, 735, 830, 532, 535, 540, 635 1GB, 636 1GB, 638 1GB, 430, 435, BLU Win HD w510u, BLU Win HD LTE x150q و MCJ Madosma Q501 می شود.

اگر دستگاه شما بروزرسانی ویندوز 10 موبایل را پشتیبانی می کند احتمالا از نحوه انجام بروزرسانی شگفت زده خواهید شد. نگران نباشید ما در این مطلب نحوه بروزرسانی را به شما اموزش می دهیم.

1.دریافت برنامه Update Advisor

برای اینکه چک کنید بروزرسانی ویندوز 10 موبایل روی گوشی شما نصب می شود یا خیر، ابتدا نیاز دارید تا برنامه ای بنام Update Advisor را از استور ویندوز دریافت کرده و نصب کنید.

لینک استور این برنامه

2. فعال کردن بروزرسانی ویندوز 10 موبایل

هنگامی که شما برنامه Update Advisor را دانلود و نصب کردید، آنرا از لیست برنامه ها انتخاب کنید. بعد از باز کردن برنامه روی “Next” ضربه بزنید و اجازه دهید تا برنامه وجود بروزرسانی را چک کنید. اگر برنامه گفت که بروزرسانی موجود است، تیک فعالسازی بروزرسانی ویندوز 10 را زده و دوباره روی “Next” ضربه بزنید. حال برنامه به شما می گوید که “Ready to upgrade” در اینجا روی “Done” ضربه بزنید.

3. دریافت بروزرسانی

پس از انجام دادن دو مرحله قبل شما اکنون باید امکان دانلود بروزرسانی ویندوز 10 موبایل را داشته باشید. در گوشی ویندوزفون خود تنظیمات را باز کرده به پایین اسکرول کنید و گزینه “Phone Update” را انتخاب نمایید و آمدن بروزرسانی را چک کنید. هنگامی که سیستم عامل دانلود شد شما اطلاعیه ای دریافت می کنید و می توانید آن را نصب کنید.

آیا بروزرسانی ویندوز 10 موبایل برای شما منتشر شده است؟ لطفا مدل گوشی خود را برای ما و دیگر کاربران بنویسید.

چطور بود !

نوشته های مشابه

‫۶۴ دیدگاه ها

  1. سلام
    من لومیا ۷۳۰ دارم که می خوام به ویندوز ۱۰ ارتقا بدم،ولی هر بار سعی میکنم با این جمله رو به رو میشم:
    your phone is up to date
    در ضمن upgrade adviser رو هم نصب دارم و استفاده میکنم.
    گاهی اوقات هم error 80072ee2 می ده،ولی اکثرا می گه گوشیت اپدیته
    در ضمن سرعت اینترنتم خوبه،فضای خالی هم توی گوشیم دارم

  2. سلام
    من لومیا ۹۲۰ دارم
    با این که آپدیت رسمی به ویندوز ۱۰ نداره
    چجوری به ویندوز ۱۰ غیر رسمی رو بگیرم
    اینسایدرم نصب کردم چیز خاصی نداد واسه دانلود
    یه جایی خوندم اگه دیر اقدام به نصب ویندوز ۱۰ اینسایدر بکنی دیگه نمیتونی
    ممنون میشم راهنماییم کنین

  3. با سلام
    واقعا عالی دستتون درد نکنه من تازه لومیا خریدم البته کنار یه اندروید
    به۱۰اپ نمیشد از این روش استفاده کرده
    دمتون گرم
    خسته نباشین

  4. سلام
    من با WINDOWS INSIDER گوشیم رو (۶۴۰) به ویندوز ۱۰ بروز کردم
    منتها کانتکت هام رو ندارم و احساس میکنم مشکلی پیش اومده مثلا گاهی از برنامه ای که دارم کار میکنم میپره بیرون
    سوالم اینه که چه فرقی بین INSIDER و UPDATE ADVISOR هست و اینکه چطور کانتکت هام رو برگردونم(نحوه استفاده از اکانت مایکروسافت رو نمیدونم) و دیگه اینکه میشه برگشت به ویندوز قبلی و با UPDATE ADVISOR این کارو کرد؟

  5. سلام، کامل شد بعد رفت تو قسمت بعدی ولی متاسفانه اینترنتم قطع شد ، و الان میگه باریشارژ نداره ،برای آپ دیت باید هزینه کنید و….

    1. اشکالی نداره .. یهویی میشه ۵۰ درصد . فقط فقل صفحه رو از قسمت لاک اسکرین، باید روی نِوِر بذارید . به گوشی دست نزنید تا کارش رو انجام بده . خودم چند بار که این کار رو برای تعدادی از گوشی های دیگه انجام دادم، به همین شکل شد و حتی گوشی خودم هم اینطوری شده بود

  6. با سلام، مشکلی برای گوشی نوکیا ۵۲۰ من رخ داده که از استور هیچ برنامه ای دانلود نمیشه .هر برنامه ای رو انتخاب میکنم روی حالت pending میمونه با انکه اکانت و تنیطمات کاملا درستند.میتونید راهنمایی کنید

  7. سلام
    این برنامه آپدیت اصلی را دریافت میکنه؟؟ یا پیشنمایش؟؟
    مگه آپدیت اصلی اومده؟؟
    میشه توضیخ بدید
    گوشی من لومیا ۹۳۰؟

  8. ضمن عرض سپاس و خداقوت به شما بابت تلاشتون…
    اقا یه سوال دارم اونم این که من الان لومیا ۶۴۰xlدارم و حافظه داخلیش ۷.۵میشه حدودا و شنیدم ویندوز ده خودش هشت گیگ حافظه داخلی میخواد..شنیدم تو همین سایت گفته بود اگه غیر از اینه باید قیدشو بزنی ،تا چه حد واقعیته؟

  9. سلام دوستان
    من لومیا ۸۳۰ دارم . به ویندوز ۱۰ آپدیت کردم ولی بعضی موقع ها وای فای گوشی به مودم متصل نمیشه با اینکه مودم روشنه .
    خواستم بدونم کسی از دوستان چنین مشکلی داره ؟ آپدیتی واسش نیومده ؟
    ممنون میشم راهنمائیم کنید .

    1. سلام
      من در لومیا ۹۲۰ هم دقیقا مشکل اقای فرهاد رو دارم بعد از اپیدت ویندوز ۱۰ وای فای به مشکل خورده و وصل نمیشه و انگار اصلا نمیشه کلیک کرد راه حلش چیه اگه داره &دوباره منتظر اپدیت این بمونیم یا چه راه کاری پیشنهاد میکنید

      1. به نظرم اگه شما، اسپلیتر مودم رو هم یه چک بکنید، بد نیست ..
        یه اسپلیتر دیگه جایگزین بکنین .. من دیشب همین مشکل برام پیش اومد و اسپلیتر رو تعویض کردم و خوب شد

  10. همه رو انجام دادم
    ولی هنگام بالا اومدن روی لوگوی آبی ویندوز گیر میکنه و بالا نمیاد! بازگشت به تنظیمات کارخونه یا هارد ریست هم جواب نمیده! )-: همچین شکلی نشون میده!
    چیکار کنمش؟
    ۱۵۲۰ه

      1. سلام. برنامه Upgrad advistor فقط برای ویندوزفون ۸.۱ هست و با ویندوز ۱۰ موبایل نمیشه این برنامه رو دریافت کرد
        اگر نسخه پیشنمایش رو دارید باید به ویندوزفون ۸.۱ برگردید و این برنامه رو دانلود کنید تا بتونید نسخه رسمی ویندوز ۱۰ موبایل رو دریافت کنید.
        آموزش بازگشت به ویندوزفون ۸.۱

  11. دوستان با فیدبک چجوری به مایکروسافت پیغام میدن من که چیزی توش پیدا نکردم کسی میدونه ،با مایکروسافت دردو دل کنیم شاید دلش به رحم بیاد آپدیت بقیه گوشی ها هم بیاد?

  12. من ۶۴۰xl dual LTEدارم دیروز برام اپدیت اورد اما چون حافظه کم بود نتونست نصب کنه گوشی مجبور شدم هارد ریست کنم اما الان برام تو برنامهupgrade advisor فقط مینویسه؟
    Good news!your phone is eligible for upgrade to windows10.we are working with your mobile operator and phone manufacture to make the upgrade available for your phone and yo’ll see a notification when it’s ready
    کسی این مشکل داشته راه حلش چیه ممنون

  13. فراموش کردم اینو بگم جای تقویم محبوب جلالی خالیه بجاش تقویم شمسی هست برای ویندوز ۱۰ موبایل که اصلاٌ به تثقویم کامل جلالی نمیرسه با اون ذکر های ایام هفته و سادگی کار و زیبائیش
    کاش تقویم جلالی رو برای ویندوز ۱۰ دوباره تو استور ببینیم

  14. سلام..
    من گوشیم ۵۳۵ بود به ویندوز ۱۰ اپدیت کردم.. فعلا که ظاهرا خوبه… و تنها مشکل کبود فضا هست… که در عین ناباوری بعد از اپدیت گوشی مقدار ۱.۵ گیگ فضای خالی دارم..
    حدودا آپدیت یه یه ساعتی طول کشید..
    ——————

  15. همه مشلاتش با یک ریست کامل برطرف شد!
    هم زبان و دفتر تلفن و… چون نرم افزار های ویندوز قبلی با ویندوز ۱۰ مشکل داشتن با ریست حل شد و از نو نصب کردم
    همه چیش خدا رو شکر عالیه یکم کار باهاش پیچیده تر شده
    مثلاً برای قرار دادن رمز برای قفل گوشی حتماً باید اکانت مایکروسافت داشته باشید بعدش براش یه پین کد تعریف کنید.
    اما جالبش اینه که میتونید رو آلبوم عکس و … هم از همون رمز پین استفاده کنید
    تنها پیزی ه برخلاف تبلیغات ها و گفته های قبلی متوجه شدم گوشی از otg پشتیبانی نمیکنه
    کیبردش خیییلی جالب شده
    دوربین جدیدش هم در قسمت فیلمبرداری به لرزش گیر دیجیتال مجهز شد
    همینجور دارم باهاش کار میکنم تا به کشفیات جدید برسم:D:D

    1. این ارور ها برای کاربران زیاد اتفاق می افتد و احتمالا مشکل از سرور های مایکروسافت خواهد بود با این حال منطقه و کشور را هم تغییر دهید و یک بار گوشی را سافت ریست کنید و اینترنت وای فای را یک بار حذف و دوباره متصل شوید تا مشکلاتان برطرف شود

  16. یک مشکل خیلی حالگیری بعد از آپگرید به ویندوز ۱۰ هر کاری میکنم کانتکتهام ری استور میشن اما در دفتر تلفن جدید گوشی که بنام مایکروسافت پیپل هست نمایش داده نمیشه.حتی اومدم دوباره از گوشی اندرویدم انتقال دادم بازم نشد بدتر از اون اینکه اگر بخوام شماره جدیدی رو وارد کنم برنامه کرش میکنه و خارج میشه
    دوستان کسی میدونه این مشکل چجور قابل حل هست؟

    1. سلام، چون باید برنامه خود مایکروسافت را دانلود نمایید که این برنامه هم تنها با ویندوز ۸.۱ کار می کند.

  17. لومیا ۱۰۲۰
    windows 8.1 ولی به windows 10 آپدیت نمیشه ،رام گوشی که مشکل نداره
    و با نرم افزاری که معرفی کردین تست کردم ولی واسم آپدیت نمیاد

    1. درست شذ!! البته شانسی!!
      از اونجائیکه من زبان چینیم خیلی خوبه رفتم تو منوی تنظیمات مسیر دانگ فنگ کلید چینگ چونگ رو زدم زبانها رو پیدا کردم بعداز انتخاب کلید هوانگ دو رو زدم درست شد:D:D:D:D:Dداشتم سکته میزدم
      این چه وضعشه؟:D:D

  18. سلام برنامه اپگرید ادویزور رو نشد دانلود کنم تو استورش غیر فعال شده،جزو اینسایدر هم هستم گوشیمم لومیا ۱۵۲۰ اما نمیدونم چه راهی هست که بتونم به ویندوز ۱۰ اصلی برم.ممنون میشم راهنمایی کنید،و اینکه اگر کسی نصب کرده بگن راجع به جنبه هاش بگن.

    1. شما باید ویندوز۸.۱ باشید. در رابطه با برنامه گفته است که “if your Windows Phone 8.1 phone is eligible to install the upgrade to Windows 10 Mobile” ویندوز۱۰ به ویندوز۱۰ نمی شود. سعی کنید به ویندوز۸.۱ برگردید و سپس امتحان کنید.

    1. سلام، با توجه به اینکه در ویندوز ۸.۱ ما در تحریم می باشیم و در ویندوز ۱۰ از تحریم بیرون می آییم، با استفاده از برنامه ی گذر از تحریم سعی کنید آن را دانلود نمایید. اگر هم با خطایی مواجه می شوید، آن را برای ما ذکر کنید.

      1. با فیلتر شکن هم نشد.تو استور هم هر چقدر سرچ میکنم این برنامه رو پیدا نمیکنه و از طریق لینکی هم که تو این صفحه هست اجازه دانلود نمیده.لطفا یکی راهنمایی کنه
        ممنون

        1. سلام دو شرط وجود دارد: ۱شما با استفاده از موبایل بروید زیرا تنها برای گوشی ها این برنامه موجود است.
          ۲ شما ویندوز ۸.۱ باشید.

        1. سلام آیا مطمئن هستید که این ارور را درست تایپ کرده اید؟ زیرا در هیچ جا از این ارور حرف نزده اند! به هر حال مشکلاتی که عموم دارند، داشتن سرعت پایین است. اول از همه تلفن خودتان را کامل شارژ کنید و به اینترنت پر سرعت متصل بشوید در صورت امکان از فیلترشکن هم استفاده کنید و هنگامی که دانلود می کند هیچ کار دیگری با آن انجام ندهید و خاموش شدن صفحه را هم در “هرگز” never قرار بدهید. از اینکه برنامه ها و رم و فضای داخلی دستگاه هم کافی هستند و مشکلی ایجاد نمی کنند هم مطمئن بشوید.

  19. من لومیا ۹۳۰ دارم با استفاده از برنامه ویندوز اینسایدر ویندوزفون ۱۰ نصب کردم با دوربینم که فیلم میگیرم صدا رو ضبط نمیکنه !! لطفا راهنمایی کنید. باید برگردونم به ویندوزفون ۸.۱ و نسخه اصلی ویندوزفون ۱۰ رو نصب کنم ؟ نسخه اصلی رو نصب کنم درست میشه ؟ لطفا جواب بدین. تشکر.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا