اخباراخبار تبلت و لپ تاپ

اینتل گوشی ویندوزی هوشمند عرضه کرد

شرکت اینتل گونه‌ای گوشی هوشمند در حد و اندازه کامپیوتر جیبی با نسخه کامل ویندوز ۱۰ طراحی و عرضه کرده است.

گوشی ویندوزی اینتل

فن‌آوری با گذشت زمان تکامل بیشتری پیدا می‌کند. در همین زمینه رایانه‌های شخصی نیز در سال‌های اخیر کامل‌تر و بهبود یافته‌تر شده‌اند. رایانه‌های شخصی عبارت از همان دستگاه‌های رومیزی بزرگ هستند که از پهلوی آنها صنعت ساخت و عرضه دستگاه‌های دیگری با نام لپ تاپ بیرون آمده است و البته بعدها گوشی‌های هوشمند نیز به منصه ظهور رسیدند. لوازم الکترونیکی مصرفی در سال ۲۰۱۸ میلادی اما در قیاس با گذشته هم جمع و جورتر و هم از نظر شکل و شمایل کوچک‌تر شده‌اند.

در این رهگذر، لپ تاپ‌های مجهز به دو صفحه نمایش چه بسا در آینده حرف اول را در عرصه تولیدات لوازم کامپیوتری بزنند اما در عین حال شرکت‌هایی وجود دارند از قبیل شرکت اینتل که دست به ساخت کامپیوترهای جیبی می‌زنند. این شرکت که از قضا سازنده تراشه‌های الکترونیکی نیز هست به تازگی دستگاهی با نامTiger Rapids at Computex 2018 رونمایی کرده است که به نظر می‌آید شرکت اینتل را در مقام تولید کننده کامپیوتر جیبی مجهز به نسخه کامل سیستم عامل ویندوز ۱۰ نیز قرار می‌دهد.

شرکت اینتل از سال ۲۰۱۶ میلادی در کار تولید نوعی از کامپیوتر جیبی است که با سیستم عامل ویندوز ۱۰ کار می‌کند اما احتمالا اصلا به ذهن شما خطور نکرده است که این شرکت روزی به فکر ساخت و تولید گوشی هوشمند در ابعاد کامپیوتر جیبی بیفتد. این ابداع و نوآوری اگرچه در نظر نو و جدید می‌آید اما نخستین دستگاهی نیست که در ابعاد جیبی و مجهز به ویندوز ۱۰ و دستگاه‌های جیبی GPD است که مدتی است در بازار ارایه می‌شوند.

  گوشی هوشمند در ابعاد کامپیوتر جیبی فعلا در حد نسخه نمونه اولیه یا پروتوتیپ است و شرکت اینتل خیال ندارد که این دستگاه را به بازار ارایه کند. کامپیوتر جیبی اینتل شبیه به محصولی نوآورانه و ابداعی است که بسیاری از ما آرزوی داشتن آن را داشته و داریم. این نمونه اولیه در جیب کاربر جا می‌شود و شباهت زیادی با گوشی هوشمند یا فبلت دارد.

  تشخیص خواب خودکار در آپدیت جدید برنامه سلامت مایکروسافت

کامپیوتر جیبی مورد نظر با پردازنده Intel Core Kaby Lake Y که بدون فن است و در نسل کنونی نوت بوک‌ها به کار گرفته می‌شوند کار می‌کند. این پردازنده در گوشی هوشمند به شکل زیرساعته (underclocked) به کار می‌آید و سرعت ساعت ریزپردازنده یا نرخ ‌زمانی (clock speed) آن در هنگامی که کامپیوتر جیبی با استفاده از رابط داک به صفحه نمایش متصل می‌شود افزایش پیدا می‌کند. فن‌آوری رابط داک شبیه به رابط ساخت مایکروسافت به نام کانتینیوم است که برای ویندوز ۱۰ طراحی شده است.

گوشی هوشمند از نوع کامپیوتر جیبی شرکت اینتل در حقیقت گونه‌ای مینی پی سی است که با نسخه کامل سیستم عامل ویندوز ۱۰ کار می‌کند و برخوردار از سخت‌افزار و فن‌آوری‌هایی است که به نظر بسیار دشوار می‌آید که در چنین جعبه کوچکی جا شود.

شرکت اینتل، همچنان که در بالا اشاره شد، از دستگاه Tiger Rapids به عنوان نمونه اولیه نوت بوک مجهز به صفحه نمایش دوتایی و ویندوز ۱۰ نیز رونمایی کرده است. دستگاه Tiger Rapids ساخت اینتل در واقع برخلاف این که هنوز در حد و اندازه‌های نمونه اولیه است به شکل دستگاهی حرفه‌ای کار می‌کند.

شرکت اینتل البته طرح و برنامه‌ای برای تولید این کامپیوتر جیبی ارایه نکرده است و از همین رو این پرسش پیش می‌‌آید که آیا شرکت‌های دیگر شوق و انگیزشی برای تقلید و تبعیت از اینتل پیدا می‌کنند یا خیر؟ سوال مهم‌تر این که مشتریان و کاربران تمایلی به خرید چنین دستگاهی نشان خواهند داد؟

نظر شما چیست؟

منبع: windowslatest

3.3/5 - (7 امتیاز)

جلیل جعفری

مترجم و روزنامه‌نگار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا