اخباراخبار مایکروسافت
موضوعات داغ

مایکروسافت VPN را به صورت رسمی برای مرورگر Edge Canary منتشر کرد

تا چندی پیش خبرهایی از راه‌اندازی وی پی ان بر روی مرورگر Edge شنیده می‌شد و امروز مایکروسافت به طور رسمی یک سرویس VPN بومی را برای مرورگر Edge خود معرفی کرد.

این شبکه که “Secure Network” نام دارد، در حال حاضر فقط برای پیش نمایش در کانال Canary و برای افراد محدودی از Edge Insiders در دسترس است.

به طور خلاصه Microsoft Edge Secure Network یک VPN ساده شده است که نیازی به نصب نرم افزار یا برنامه های افزودنی شخص ثالث ندارد. هدف این ویژگی این است که هنگام کار در شبکه های عمومی که اغلب فاقد حریم خصوصی هستند، اتصال ایمن را برای کاربران Edge فراهم کند.

استفاده از شبکه امن به شما امکان می دهد آدرس IP خود را مخفی کنید، داده ها را رمزگذاری کنید و ترافیک را از طریق یک شبکه ایمن که توسط Cloudflare پشتیبانی می شود هدایت کنید.

برخلاف سرویس‌های VPN سنتی که امکان انتخاب سرورها در کشورهای خاص را فراهم می‌کنند، Secure Network در مایکروسافت اج به‌طور خودکار سرورهای منطقه محلی شما را انتخاب می‌کند، بنابراین می‌توانید به دریافت محتوای مبتنی بر جغرافیایی مرتبط کار خود را انجام دهید (ظاهرا برای کاربران ایرانی این زیاد جالب نیست :))

مایکروسافت نمی گوید که آیا قصد دارد از Secure Network در مرورگر Edge کسب درآمد کند یا خیر. این شرکت مقدار کمی داده رایگان برای آزمایش کنندگان در طول دوره پیش نمایش (1 گیگابایت) فراهم می کند. این برای پخش ویدیو یا اجرای بازی کافی نخواهد بود، اما به نظر می‌رسد برای تست و سنجش عملکرد آن کافی باشد.

به دلیل اینکه هنوز به صورت رسمی این گزینه برای همگان در دسترس نیست در صورتی که می‌خواهید Secure Network را تست کنید کافی است مرورگر مایکروسافت Edge Canary را از لینک زیر دانلود و نصب نمایید.

پس از دانلود منوی مرورگر را باز کنید، Secure Network را انتخاب و روشن کنید. توجه داشته باشید که استفاده از شبکه امن در طول دوره پیش نمایش نیاز به یک حساب مایکروسافت دارد.

  دانلود فایل منیجر کامل Aerize Explorer Pro برای ویندوز فون 8.1

به گفته مایکروسافت برای ردیابی مصرف داده رایگان می‌بایست وارد حساب کاربری خود شوید و این شرکت به طور خودکار تمام اطلاعات مرتبط را در انتهای سرویس ویندوز (service window) حذف می کند.

تجربه‌ی شما از کار با ویژگی جدید مرورگر Edge چیست؟

4/5 - (1 امتیاز)
منبع
neowin

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا