اخباربررسی

دوربین دوگانه نوکیا ۸ از امکانات صوتی Zeiss lens و OZO بهره می‌برد

شرکت اچ ام دی، تولید کننده مجموعه گوشی‌های جدید نوکیا، خطاب به سایت gsmarena نوشته است: «ما با ساخت گوشی Nokia 8 در پی تولید ابزار نهایی برای بیان حرف‌های خود هستیم.»

اکنون باور بر این است که این توصیف کامل‌ترین نوع توصیف برای این گوشی ملقب به Finn دو چشمی است. در این باره هر ادعای دیگری که Carl Zeiss بیان کند نیز البته به گوش جان می‌شنویم اما به نظر می‌رسد که دوباره باید از نو شروع کرد.

گوشی Nokia 8 دارای یک صفحه نمایش ۵٫۳ اینچی از نوع IPS LCD با میزان وضوح QHD و بیشترین روشنایی برابر با ۷۰۰nits است. پوشش محافظتی منحنی ۲٫۵D Gorilla Glass 5 در قاب فلزی این گوشی نیز از نوع آلومینیوم سری ۶۰۰۰ است. ضخامت ۷٫۹ میلی‌متری آن هم تطابق و سازگاری کاملی با رده‌بندی IP54 دارد که نشان دهنده مقاومت به سختی گوشی Nokia 8 است.

مهندسان نور و روشنایی شرکت Zeiss در ساخت لنز این گوشی برای دو دوربین جلو و عقب کمک‌های شایانی کرده‌اند. دوربین اصلی Nokia 8 از نوع ۱۳ مگاپیکسلی (رنگ به علاوه مونو کروم) به همراه ۱٫۱۲µm پیکسل و دیافراگم f/2.0 است. دوربین رنگی این گوشی دارای قابلیت موسوم به تثبیت کننده تصویر نوری (OIS) است و برای عکس‌برداری در  شرایط تاریک و کم نور به فوکوس اتوماتیک لیزری و فلش دوتایی مجهز شده است.

دوربین سلفی گوشی Nokia 8 از نوع تک چشمی است اما به لطف وجود حسگر ۱۳ مگاپیکسلی (۱٫۱۲µm pixels) به همراه دیافراگم f/2.0 و دست آخر فوکوس اتوماتیک تشخیص فاز کم و کسری ندارد. این گوشی قابلیت و توانایی آن را دارد تا تصاویر زنده روی صفحه نمایش را به کمک دوربین‌های عقب و جلو در تسخیر کاربر درآورد و کاربر اگر تمایل داشت آن‌ها را به شکل زنده و مستقیم در YouTube و Facebook به اشتراک بگذارد و این همان قابلیتی است که شرکت اچ ام دی یعنی سازنده گوشی‌های جدید نوکیا نام Dual-Sight (دید دوگانه) را بر آن نهاده است.

  تصاویر جدید از ویندوز 10 بیلد 10056 منتشر گردید

قابلیت تقسیم دوربین گوشی نوکیا که با نام OZO (اوزو) معرفی شده است با ضبط فضای سه بعدی ۳۶۰ درجه طراحی و توسعه پیدا کرده است و صدای پیرامونی را با کیفیت شفاف مناسب و متناسب با تصاویر ویدئویی ۴K ثبت و ضبط می‌کند. همچنین قابلیت بی‌نظیر دیگر دوربین این گوشی موسوم به “صوتی دو طرفه” (binaural audio) امکان تماشای تصاویری با تجربه فراگیر و همه‌جانبه را برای کاربر فراهم می‌کند. چیپست اسنپ دراگون قدرتمند ۸۳۵ هم که ناگفته پیدا است عهده‌دار پردازش همه نوع عملیات در گوشی Nokia 8 است.

شرکت اچ ام دی از طرف دیگر برای ارایه امکان و ویژگی Google Photos به شکل گالری پیش فرض در گوشی دست همکاری در دست شرکت گوگل گذاشته است. یعنی کاربر در فضایی ابری از امکان ذخیره‌سازی عکس و فیلم بی‌نهایت بهره خواهد برد چراکه چیزی معادل ۶۴ گیگابایت حافظه در اخیتار خواهد داشت که لازم است تا به این مورد قابلیت ارتقای حافظه جانبی از طریق کارت میکرو اس دی را نیز یادآوری کرد.

گوشی Nokia 8 قرار است تا با قیمت ۶۰۰ یورو در گستره جهانی برای فروش عرضه شود که اگرچه این کار قدری شتاب‌زده صورت می‌گیرد اما در شان و مرتبه یک چنین گوشی رده‌بالایی هست. گذشته از این‌ها، استفاده از اندروید خالص ۷٫۱ در این گوشی نشان می‌دهد که شرکت اچ ام دی بر آن است تا به روزرسانی عمده نرم‌افزار سیستم عاملی را عملی کند؛ هرچند این قبیل حالت برای سیستم عامل Android O هنوز و همچنان در دست سازوساخت است.

4.3/5 - (7 امتیاز)

جلیل جعفری

مترجم و روزنامه‌نگار

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. با سلام و خسته نباشی

    میشه لطفا یه browserکه قابلیت save page داشته باشه که بشه بعد بصورت offline مطالعه کرد برای وینفون معرفی کنید؟ یا حداقل روشی برای این کار.
    با تشکر.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا