اخباراخبار ویندوز 10 موبایل

نسخه ارتقا یافته از یک طرح مفهومی سرفیس فون

یک کاربر ویندوزفون طرح مفهومی جدیدی از سرفیس فون ارایه کرده است که این طرح نیز نسخه پیشرفته و بهبود یافته از ویندوز ۱۰ موبایل را به معرض تماشا می‌گذارد.

این کاربر در این طرح مفهومی خود تلاش کرده که نشان دهد چه گونه یک ویندوز ۱۰ موبایل می‌تواند تجربه‌های منحصر به فرد عالی در اخیتار کاربران گوشی‌های وینذوزفون و ویندوز موبایل قرار دهد.

این طرح مفهومی روی هم رفته شکل و شمایلی خیره‌کننده دارد زیرا مبتنی بر پاره‌ای از مشخصات و ویژگی‌های فوق‌العاده دست بالا و درجه یک است.

در قسمت صفحه قفل یا همان lock screen دستگاه کاربر قبل از هر چیز شاهد قابلیت‌هایی مانند کورتانا، آب و هوا و کنترل کننده‌های اپلیکیشن پخش موسیقی موسوم به Groove Music است. همچنین در بخش اپلیکیشن Groove Music به کاربر این امکان داده شده است تا با یک اشاره جزیی هر قطعه موسیقیایی را به اجرا درآورد.

هنگامی که کاربر انگشت خود را روی قسمت کنترل موسیقی می‌گذارد، قابلیت‌های اپلیکیشن Groove Music به شکل لمس سه بعدی به نمایش درمی‌آیند. قسمت مرکز عملیات یا همان action centre نیز دستخوش اصلاحاتی شده است چون واجد قابلیت‌هایی مانند کنترل میزان روشنایی، کنترل‌گرهای موسیقی و دیگر موارد است.

افزون بر تمامی این‌ها، سیستم فلوئنت دیزاین در صفحه قفل یا lock screen شکل و شمایلی چشمگیرتر به دستگاه سرفیس فون داده است. درست مانند گوشی لومیا مک‌لارن که منتفی شد و هیچ گاه به دست ما و شما نرسید، این طرح مفهومی دستگاه سرفیس فون را دارای قابلیت لمس سه بعدی نشان می‌دهد.

از دیگر قابلیت‌های چنین سرفیس فونی می‌توان به صفحه نمایش بزرگ و حسگر اثر انگشت تعبیه شده بر روی دکمه start screen اشاره کرد. هر دو دوربینی هم که برای این سرفیس در نظر گرفته شده ۲۰ مگاپیکسلی هستند.

این طرح مفهومی یک قابلیت جذاب دیگری دارد که طراح نام آن را کاشی‌های زنده تعاملی گذاشته است. تفاوت این نوع کاشی زنده با نمونه کنونی و امروزی آن این است که کاربر می‌تواند شاهد ویدئوی زنده باشد و اطلاعات بیشتری از محتوای برنامه خود دریافت کند.

3.5/5 - (12 امتیاز)

جلیل جعفری

مترجم و روزنامه‌نگار

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. با عرض سلام
    من حدود ۲ سال از گوشی های ویندوزی استفاده میکنم و خیلی راضیم اما من یه برنامه نویسم و رشته کامپیوتر میخونم میخوام برای ویندوز اپلیکیشن بسازم اما ی چی منو نا امید کرد این که برای انتشار برنامه نیاز به پرداخت پول هست
    کسی هست منو راهنمایی کنه ؟ خواهشا !!! خیلی فوریه
    اگ چاره ای نی بیخیال این ویندوز لعنتی بشم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا