اخبار مایکروسافتاخبار ویندوز 10 موبایل

واتس‌اپ جدیدی برای ویندوز ۱۰ در راه است

از قرار معلوم دست‌اندرکاران واتس‌اپ و مایکروسافت (که زیر نظر فیسبوک است) توافق کرده‌اند که برنامه پیام‌رسانی جدیدی برای دستگاه‌های ویندوز ۱۰ از قبیل رایانه شخصی، تبلت، گوشی تلفن همراه و نیز دستگاه موبایل انعطافی اندرومدا طراحی و ارایه کنند.

واتس‌اپ

شایعات در خصوص واتس‌اپ جدید زمانی درگرفت که یک طراح در استخدام مایکروسافت طرحی مفهومی از نسخه جدید واتس‌اپ را برای این شرکت ارسال کرد. به نظر می‌رسد که غول نزم‌افزار یا همان شرکت مایکروسافت در حال کار با فیسبوک است تا یک برنامه کاربردی از نوع سلورلایت (SilverLight) برای پلتفرم یونیورسال ویندوز ۱۰ عرضه کند. به این ترتیب، برنامه کاربردی مورد نظر در همه دستگاه‌خای ویندوز ۱۰ همچون کامپیوترهای شخصی، گوشی‌های تلفنی، اکس باکس وان، هلولنز و اندرومدا اجرا می‌شود.

این در حالی است که فروشگاه برنامه‌های کاربردی مایکروسافت با نام مایکروسافت استور (پیشتر ویندوز استور نام داشت) به دلیل نداشتن برنامه‌های کاربردی کافی سخت مورد انتقاد قرار گرفته است و یکی از دلایلی است که موجب شد گوشی ویندوزفون ناکام شود.

سرویس پیام‌رسانی واتس‌اپ احتمالا به شکل برنامه‌ کاربردی یونیورسال ویندوز ۱۰ در دسترس قرار می‌گیرد. نکته درخور ذکر این که اکنون صحبت بر سر طرح مفهومی طراحی شده به دست طراح مایکروسافت است ولی به این معنا نیست که این برنامه کاربردی به طور حتم به سرانجام برسد.

طراح این طرح مفهومی هم گفته است:

«هدف این است که واتس‌اپ به پلتفرم یونیورسال ویندوز ترابرد شود. بسیار خوشنودم از این که می‌توانم با چنین گروه نابغه‌ای کار کنم. طراحی برنامه کاربردی به شکلی است که هم با ویندوز ۱۰ موبایل و هم کاربران دستگاه‌های رومیزی یا همان دسکتاپ کار می‌کند.»

در همین حال، برنامه‌های کاربردی جانبی بسیاری یافت می‌شود که در تلاش هستند تا چنین شکافی را پر کنند اما هیچ کدام شبیه به اصل نیستند. در عین حال، کیفیت برنامه‌های کاربردی ظرف دو سال و نیم بهبود چشم‌گیری داشته است. راه‌کار ابداع Universal App فکر بکری است و چه بسا روزی جبران همه مافات شود منتها دیر و زود دارد.

نکته شایان ذکر دیگر این که مساله جای خالی برنامه‌های کاربردی نیز بسته به عامل دیگری به نام «کیفیت برنامه کاربردی» است. چنان چه شما هم کاربر واتس‌اپ در ویندوزفون و اندروید باشید، متوجه خواهید شد که تفاوت زیادی بیان این دو نسخه از پلتفرم وجود دارد سوای از قابلیت‌های دیگر.

  سونی اعلام کرد که USB قدرتمندی در راه است

برای مثال برنامه کاربردی واتس‌اپ را در نظر بگیرید تا ببینید که انیمیشن‌ها چه قدر نرم و روان اجرا و نوشته‌ها به راحتی بارگذاری می‌شوند. در ضمن، اسکرول به مراتب بهتر از ویندوز ۱۰ موبایل انجام می‌شود. مایکروسافت از این مسایل با خبر و قرار است تا در سیستم عامل ویندوز کُر (که البته در حد شایعه است) و برنامه کاربردی جدید پلتفرم یونیورسال ویندوز مد نظر قرار گیرند.

منبع:windowslatest

3.2/5 - (25 امتیاز)

جلیل جعفری

مترجم و روزنامه‌نگار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا