اخبار

مایکروسافت: ویندوز 10 در حال حاضر بر روی 1.3 میلیارد دستگاه فعال است

ویندوز 10 در حال نزدیک شدن به رکورد 1.5 میلیارد دستگاه‌های فعال است، در حال حاضر ویندوز 10 یر روی 1.3 میلیارد دستگاه نصب و فعال است.

ساتیا نادلا مدیر ارشد اجرایی مایکروسافت، در تاریخ ۲۷ آپریل میزان نصب ماهیانه ویندوز ۱۰ را ۱.۳ میلیارد اعلام کرد.

مایکروسافت در ابتدا انتظار داشت که ویندوز 10 در تابستان 2018 به عدد ۱ میلیارد نصب دست یابد، اما این شرکت تقریبا دو سال دیرتر به این عدد دست یافت و در مارس 2020 بود که مایکروسافت اعلام کرد تعداد دستگاه‌های فعال با ویندوز 10 به عدد ۱ میلیارد رسیده است.

ویندوز 10 در مارس 2019 به عدد 800 میلیون دستگاه فعال دست پیدا کرد و قبل از آن در نوامبر 2017 این عدد به مرز 600 میلیون رسیده بود. همانطور که اعداد و ارقام نشان می‌دهند رشد ویندوز 10 در سال‌های 2017 تا 2019 بسیار کند و فرسایشی بوده است.

اما به نظر می‌رسد این سیستم عامل اکنون با سرعت بیشتری در حال حرکت است و شاید دلیل افزایش نصب و فعال سازی ویندوز 10 دورکارهای افراد در سراسر جهان باشد.

سال 2021، سال ویندوز

اگر پیگیر اخبار مایکروسافت و ویندوز باشید مطمئنا متوجه شده اید که این شرکت در حال حاضر بیشتر تمرکز خود را بر روی محصولات Azure و Office گذاشته است و روند توسعه ویندوز ۱۰ در حال حاضر به کندی پیش می‌رود و دو بروزرسانی اخیر ویندوز 10 بسیار سازمانی بوده و تغییرات عجیبی را برای مصرف کننده به وجود نیاورده است.

ویندوز 10 آپدیت Sun Valley

با این وجود مایکروسافت اینگونه بیان کرده است که می‌خواهد ویندوز را به محصولی تبدیل کند که مشتریان فعلی آن را دوست داشته باشند.

گفته می‌شود که مایکروسافت در حال کار کردن بر روی نسخه‌ی جدیدی از ویندوز با رمز (Sun Valley) است. احتمالا آپدیت Sun Valley در ماه‌های اکتبر تا نوامبر منتشر خواهد شد، مایکروسافت به زودی در Build 2021 ویژگی‌های جدید این ویندوز را برای توسعه دهندگان توضیح خواهد کرد.

  پیشرفت نسخه ی غیر رسمی اسنپ چت تحسین برانگیز است

انتظار می‌رود که بروزرسانی Sun Valley ویندوز 10 شامل تغییرات زیر باشد:

  • تغییر آیکون‌ها به صورت گرد
  • حالت Dark Mode جدید
  • بهبود فایل اکسپلورر با آیکون‌های جدید
  • منوهای شناور
  • منو استارت (Start) جدید

شنیده شده است که مایکروسافت در هفته‌ی آخر ماه می (اوایل خرداد 1400) رویدادی را با نام “What’s new for Windows” برگزار خواهد کرد که احتمالا پس از آن اتفاقات بزرگی را مایکروسافت رقم خواهد زد.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا