بررسی

بهترین مانیتورهای گیمینگ ارزان قیمت (آپدیت 1400)

این روزها انتخاب یک مانیتور گمینگ با مشخصات خوب و قیمت مناسب بسیار سخت شده است در این مقاله ۴ تا از بهترین مانیتورها را به شما معرفی خواهیم کرد.

اگر به دنبال بهترین مانیتور گیمینگ ارزان قیمت (زیر ۲۰۰ دلار) هستید ما ۴ تا از بهترین مانیتور‌های موجود در بازار را که شامل نرخ تازه سازی 144 هرتز، اولترا واید و پنل منحنی هستند را به شما معرفی خواهیم کرد.

در صورتی که بودجه‌ی شما برای انتخاب یک مانیتور گیمینگ محدود است نیازی نیست نا امید شوید هنوز هم مانیتورهای با کیفیتی پیدا می‌شوند که لذت بازی کردن را به اندازه‌ی مانیتورهای با کیفیت با شما انتقال دهند.

در این راهنما ما ۴ مانیتور گیمینگ با کیفیت با بودجه ی قیمتی زیر 200 دلار را بررسی خواهیم کرد.

همه‌ی مانیتورهای معرفی شده بدون شک با هم متفاوت هستند و بسته به نوع بازی‌هایی که انجام می‌دهید مطمئنا یکی از این مانیتورها برای کار شما مناسب خواهد بود.

امروزه حتی می‌توانید با قیمتی کمتر از 200 دلار، یک مانیتور عالی با نرخ تازه سازی (رفرش ریت 144 هرتزی )، صفحه نمایش منحنی یا رزولوشن اولترا واید را تهیه کنید.

مانیتور AOC G2590FX

مانیتور AOC G2590FX

بهترین مانیتور گیمینگ فول اچ دی 144Hz با زمان پاسخگویی 1 میلی ثانیه

اندازه صفحه نمایش: 25 اینچ

نوع پنل: TN

رزولوشن:  1920×1080

نرخ بروز رسانی : 144Hz

FreeSync: VRR

G-SYNC: سازگار

نقاط قوت

  • زمان پاسخ سریع و تاخیر ورودی کم
  • سازگار با G-SYNC
  • رنگ‌های مناسب در پنل TN

نقاط ضعف

  • پایه مانیتور فقط به سمت پایین و بالا حرکت می‌کند
  • زاویه دید محدود
  • کیفیت پنل TN نسبت به IPS و VA کمتر است.

درباره مانیتور G2590FX

اگر به دنبال مانیتور گیمینگی هستید که بازی‌های شخص اول شوتر (تیر اندازی) برایتان اولویت دارد و می‌خواهید زیر 200 دلار هزینه کنید به جز مانیتور AOC G2590FX به چیز دیگری نگاه نکنید.

کیفیت تصویر

مانیتور AOC G2590FX از یک پنل TN تشکیل شده است، این پنل در کنار مزیت‌های خوبی که دارد یک عیب بزرگ دارد که آن هم زاویه دید محدودش است.

همچنین این پنل به اندازه‌ی پنل‌های دیگر رنگ‌ها را زنده و پویا نشان نمی‌دهد.

با این وجود شما سرعت پاسخگویی سریع 1 میلی ثانیه را می‌توانید در این مانیتور تجربه کنید، همچنین نرخ بروزرسانی 144 هرتزی یکی دیگر از ویژگی‌های مثبت این مانیتور است.

با ویژگی‌های مثبتی که مانیتور AOC G2590FX دارد شما می‌توانید بازی‌های تیراندازی اول شخص را به راحتی در این مانیتور تجربه کنید.

اگر بخواهیم مقایسه‌ای نسبت به نسل قبل این مانیتور بیندازیم، مانیتور AOC G2590FX نسبت به نسل قبلی خود علاوه بر بزرگ شدن صفحه نمایش (″24.5) رنگ‌ها را هم کمی بهتر و روشن‌تر نمایش می‌دهد.

امکانات

AMD freesync

از جمله امکانات مانیتور گیمینگ AOC G2590FX پشتیبانی از تکنولوژی AMD FreeSync با گستره‌ی داینامیک رنج ۳۰ تا ۱۴۴ هرتزی و پورت‌های HDMI و DisplayPort است.

همچنین پشتیبانی از G-SYNC توسط Nvidia تایید شده است و این مانیتور با کارت‌های گرافیک VRR سازگار است.

از جمله ویژگی‌های دیگر این مانیتور OSD یا (On-Screen Display) است که شما می‌توانید از طریق منو می‌توانید سایه‌ها را کنترل کنید. این ویژگی باعث بهبود دید در مناطق تاریک بازی می‌شود.

سایر ویژگی‌های مانیتور AOC G2590FX قابلیت تنظیم کالیبره کردن تصاویر از پیش تعیین شده که شامل تنظیمات پیش فرض FPS RTS ،Racing و سه تنظیم گیمینگ دیگر است.

طراحی و اتصالات

مانیتور AOC G2590FX بدنه‌ای تقریبا نازک دارد، حاشیه‌های اطراف نمایشگر هم بسیار کم بود و اصطلاحا ultra-thin است.

از اتصالات این مانیتور می‌توان به پورت HDMI ، DisplayPort، VGA و جک ۳.۵ میلی متری هدفون اشاره کرد. نکته‌ی قابل توجه این است که همه‌ی ورودی ها از نرخ بروزرسانی 144 هرتز پشتیبانی می‌کنند.

نتیجه گیری

اگر به دنبال مانیتوری هستید که هم فول اچ دی باشد، هم نرخ برزورسانی بالای 144 هرتز داشته باشد و هم زمان پاسخ‌گویی 1 میلی ثانیه را در خود داشته باشد مانیتور AOC G2590FX می‌تواند بهترین گزینه در این بازه‌ی قیمتی باشد.

مانیتور AOC C24G1A

مانیتور AOC C24G1A

بهترین مانیتور خمیده 1080p 144Hz

اندازه صفحه نمایش: 24 اینچ

نوع پنل: VA

رزولوشن: 1920×1080

نرخ بروزرسانی: 165Hz

FreeSync: VRR

G-SYNC: سازگار

نقاط قوت

  • ارزش قیمت بالا
  • زمان پاسخ‌گویی 1ms MBR 
  • کنتراست استاتیک بالا و خیمده بودن آن
  • داشتن بسیاری از ویژگی‌های بازی مانند AMD FreeSync

نقاط ضعف

  • وجود Minor ghosting (این اصطلاح تقریبا مانند تاری حرکت است) در هنگام اجرای بازی‌های سریع به خصوص در جاهایی که پیکسل‌های تیره درگیر هستند.

درباره مانیتور

با بودجه قیمتی 200 دلار، شما می‌توانید یک مانیتور گیمینگ 144 هرتز خیمده با پنل VA تهیه کنید. مانیتور  AOC C24G1A طبق گفته‌ی کارخانه حتی می‌تواند نرخ بروز رسانی 165 هرتزی را هم تجربه کند.

کیفیت تصویر

پنل VA مانیتور AOC C24G1A کنتراست استثنایی 3,000:1 را ارائه می‌دهد برای روشن شدن این کیفیت مثال زدنی کافی است نگاهی به پنل‌های رایج بازار بیندازیم پنل‌های TNT و IPS کنتراست روشنایی 1,000:1 را دارند.

چنین کنتراست بالایی عمق رنگ مشکی و روشنایی بالایی را برای ما فراهم می‌کند و ارتباط بهتری را بین تیره‌ترین نقطه و روشن‌ترین نقطه ایجاد می‌کند.

نمایش رنگ‌ها نسبت به پنل‌های IPS کمی ضعیف‌تر هستند اما نسبت به پنل‌های دیگر رنگ‌ها پرطراوت تر و زنده‌تر هستند. به لطف فناوری DCI-P3 نمایش رنگ‌ها در مانیتور AOC C24G1A بسیار رضایت بخش است.

اما اگر به صورت کلی بخواهیم بگوییم پنل‌های IPS به لطف فناوری بهتر زاویه دید و تصاویر بهتری را به مخاطبین ارائه می‌دهند. (پنل‌های IPS برای طراحان و کسانی که دقت رنگ‌ها برایشان مهم است مناسب است)

مانیتور AOC C24G1A به صورت معمول زمان پاسخگویی 4 میلی ثانیه را ارائه می‌دهد که به نوبه خود منجر به دنباله دارتر شدن تصاویر می‌شود و تاخیر کوتاهی در نمایش اجرای بازی‌ها خواهد داشت.

خوشبختانه مانیتور AOC C24G1A 165Hz به یک فناوری نور پس زمینه مجهز شده است که می‌تواند تاری حرکت را به شدت کاهش دهد.

اگر بازی‌های FPS یا همان شوتر شخص اول را انجام می دهید پیشنهاد می‌کنیم مانیتور AOC G2590FX را انتخاب کنید زیرا سرعت پاسخ گویی مناسب‌تری را نسبت به این مانیتور دارد.

مانیتور AOC C24G1A را می‌توان مناسب کسانی دانست که به صورت معمولی بازی‌های FPS (اول شخص شوتر) انجام می‌دهند.

رفرش ریت 165Hz می‌تواند لذت بازی کردن با این مانیتور را دو چندان کند؛ تجربه‌ی بازی سریع و همچنین کیفیت بالای تصویر از سایر ویژگی‌های این مانیتور است.

امکانات

amd freesync

مانیتور AOC C24G1A حالت‌های پیش‌فرض پیشرفته‌ی زیادی را برای بازی در خود دارد که شامل افزایش سایه (Shadow Boost)، از قبل کالیبره شده برای بازی‌های (FPS, RTS, Racing)، حالت تاخیر ورودی کم و تداخل‌های متقاطع (crosshair overlays).

پورت‌های HDMI و DP از رنج 44 تا 144 هرتز این مانیتور از AMD FreeSync به صورت کامل پشتیبانی می‌کنند، همچنین اگر چه G-SYNC به صورت رسمی توسط NVIDIA ذکر نشده اما ظاهرا G-SYNC هم در این مانیتور پشتیبانی می‌شود.

متاسفانه در برخی از مانیتور‌های تولید شده توسط این شرکت (به خصوص پنل‌های VA که توسط سامسونگ تولید شده‌اند) مشکلی سوسو زدن با فعال بودن FreeSync مشاهده می‌شود.

این مشکل بیشتر زمانی خودش را نمایش می‌دهد که فریم بر ثانیه (FPS) در بازی به زیر 48 برسد، البته این مشکل سراسری نیست و در برخی از مانیتور‌ها و همچنین در برخی از بازی‌ها مشاهده شده است.

اما یکی دیگر از ویژگی‌های مفید مانیتور C24G1A تنظیم شدت نور صفحه از 0 تا 20 است، هر چه این عدد بیشتر باشد تاری کمتر خواهد بود اما به همان میزان تصویر هم تاریک‌تر خواهد شد.

این ویژگی‌ به شما این امکان را می‌دهد که نسبت مناسبی بین وضوح حرکت و روشنایی تصویر را پیدا کنید، که معمولا این ویژگی در نمایشگر‌های سطح بالای G-SYNC در دسترس است.

طراحی و اتصالات

مانیتور ارزان قیمت AOC C24G1A

مانیتور AOC C24G1A دارای طراحی محکم و با ارگونومی مناسب است، از جمله ویژگی‌های C24G1A تنظیم ارتفاع 130 میلی متری، قابلیت چرخش به طرفین 30 درجه، قابلیت تنظیم شیب و 100×100 VESA mount.

علاوه بر این مانیتور AOC C24G1A انحنای 1500R را دارد که می‌تواند تسلط بیشتری را بر روی مانیتور برای شما به ارمغان آورد.

اتصالات این مانیتور شامل ۲ پورت HDMI، یک پورت DisplayPort 1.2، یک پورت VGA و جک هدفون 3.5 میلی متری است.

نتیجه گیری

مانیتور AOC C24G1A تعادل خوبی را بین علاقه‌مندان به بازی و کسانی که به کیفیت تصویر اهمیت می‌دهند برقرار کرده است و در کنار این دو قیمت جذاب و رقباتی آن می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای این دسته افراد باشد.

نقاط قوت

  • طراحی کاملا ارگونومیک
  • نمایش رنگ‌های زنده و پویا
  • AMD FreeSync
  • زمان پاسخ‌گویی 1 میلی ثانیه با فناوری MPRT

نقاط ضعف

  • کنتراست صفحه به اندازه‌ی پنل‌های VA نیست

درباره مانیتور

AOC 24G2 یکی از اولین مانیتورهای گیمینگ 24 اینچ فول اچ دی 144 هرتز با پنل IPS است. قبلا نسخه‌ی 27 اینچ این مانیتور وجود داشت که با توجه به تراکم پیکسلی پایین و قیمت بالای 200 دلار محبوبیت خاصی نداشت.

کیفیت تصویر

مانیتور AOC 24G2 از دو جهت عالی و کار آمد است:

یکی با توجه به پنل IPS شما رنگ‌های پویا و زنده‌ای را دریافت می‌کنید و دوم سرعت پاسخ‌گویی مانیتور بسیار بالاست.

سرعت پاسخگویی مانیتور به اندازه‌ی پنل‌های TN سریع نیست مانند مانیتورAOC G2590FX، اما نسبت به پنل‌های VA سرعت پاسخگویی بسیار بالاتر است.

بنابراین شما برای بازی‌های سریع مانند شوتر شخص اول کمی با تاخیر مواجه هستید، اما خوشبختانه با توجه به پنل IPS به کار رفته در این نمایشگر شما در صحنه‌های تاریک هیچ گونه لگ زدنی را مشاهده نخواهید کرد.

در مقایسه با پنل‌های TN و VA مانیتور AOC 24G2 با پنل IPS رنگ‌ها دقیق‌تر،سرزنده‌تر و پویا تر هستند.

در حقیقت مانیتور AOC 24G2 طیف گسترده‌تری از رنگ‌ها را (126% sRGB) به نمایش می‌گذارد.

نسبت کنتراست صفحه نمایش  1,000:1 که می‌توان گفت این نسبت کنتراست برای یک مانیتور معمولی است و در مقایسه با مانیتور AOC C24G1A این نسبت 1/3 است.

با تمام این قضایا مانیتور 24G2 با توجه به پنل IPS و نمایش رنگ‌های پویاتر و زنده تر و سرعت پاسخگویی بالاتر، بیشتر کاربران به سمت این مانیتور می‌روند.

امکانات

AOC 24G2 از AMD FreeSync پشتیبانی می‌کند و با نرخ بروزرسانی 48 تا 144 هرتز عمکلرد مناسبی را در کارت گرافیک‌های NVIDIA از خود جای می‌گذارد.

از دیگر ویژگی‌های این مانیتور استفاده از تکنولوژی MRB که می‌تواند تاری حرکت (حالت شبح مانند) را از طریق استروبینگ نور پس زمینه کاهش دهد.

شما همچنین می‌توانید حالت‌های مختلفی را برای بازی‌های  FPS, RTS و مسابقه‌ای انتخاب کنید که تصاویر مطابق با نوع بازی که انجام می‌دهید تنظیم شوند.

طراحی و اتصالات

طراحی مانیتور برای این رده قیمتی فوق العاده است، از لحاظ ارگونومیک هم به صورت کامل پشتیبانی می‌شود و شما می‌توانید ارتفاع مانیتور را تا 130 میلی متر تغییر دهید، همچنین قابلیت چرخش مانیتور تا 90 درجه هم امکان پذیر است، ۳۰ درجه هم امکان چرخش به طرفین وجود دارد و در آخر مانیتور AOC 24G2 قابلیت تنظیم شیب از -5 تا 22 درجه دارا می‌باشد.

اما اتصالات مانیتور به چه صورت است؟

AOC 24G2 شامل سوکت DisplayPort 1.2، دو پورت HDMI، یک پورت VGA و جک هدفون 3.5 میلی‌متری است.

قابلیت FreeSync بر روی HDMI و DisplayPort تا نرخ بروزرسانی 144Hz فول اچ دی کار می‌کند.

نتیجه گیری

به صورت کلی مانیتور AOC 24G2 یک پیشنهاد عالی بین مانیتور های AOC G2590FX  و C24G1A است.

اگر هدف اصلی شما بهترین عملکرد در بازی‌های رقابتی سریع است AOC G2590FX می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

اما اگر تاخیر در بازی برای شما اهمیت زیادی ندارد (به خصوص با پینگ‌های ایران فکر نمی‌کنیم این چند میلی ثانیه اهمیتی داشته باشد 🙂 ) مانیتور AOC 24G2 رنگ‌ها را پویاتر و بهتر نمایش می‌دهد.

اما اگر به دنبال کنتراست بالای صفحه نمایش می‌گردید و در کنار آن زمان پاسخ‌گویی مناسبی را از یک مانیتور می‌خواهید AOC C24G1A گزینه مناسبی برای شما خواهد بود.

AOC 24G2 یک نسخه‌ی بزرگ‌تر هم دارد که نام آن AOC 27G2 است، هر دو مانیتور مشخصات مشابهی دارند اما نسخه ی 24 اینچی با توجه به تراکم پیکسلی بالاتر کیفیت بالاتری را به شما نمایش می‌دهد علاوه بر این نسخه‌ی 27 اینچی قیمتی بالاتر از 200 دلار دارد.

مانیتور LG 25UM58

مانیتور LG 25UM58

بهترین مانیتور اولترا واید

اندازه صفحه نمایش: 25 اینچ

پنل: IPS

رزولوشن: 2560×1080

نرخ بروزرسانی: 60Hz

VRR: ندارد

G-SYNC: ندارد

نقاط قوت

مانیتور با بالاترین رزولوشن زیر 200 دلار

تراکم پیکسل بالا

نمایش رنگ‌ها به صورت زنده و پویا

نقاط ضعف

عدم وجود AMD FreeSync

پایه فقط قابلیت تغییر شیب را دارد

درباره مانیتور

شما با هزینه تقریبی 200 دلار می‌توانید یک اولترا واید تهیه کنید، این نوع مانیتور‌ها نسبت تصویری 21:9 را به شما می‌دهند در مانیتور‌های معمولی این نسبت 16:9 است.

مانیتورهای اولترا واید فضای افقی بیشتری را برای تماشای فیلم یا کارهای مولتی تسکینگ در اختیار شما قرار می‌دهند.

مانیتورهای اولترا واید (ultrawide) یک گزینه مناسب برای بازی، تماشای فیلم و مولتی تسکینگ هستند.

 LG 25UM58-P یک مانیتور اولترا واید است که برچسب قیمتی زیر 200 دلار را دارد؛ توجه داشته باشید که مانیتور 25 اینچ است اما عرض بیشتری نسبت به نمایشگرهای استاندارد دارد؛ بنابراین مانیتور ال جی 25UM58-P به اندازه‌ی مانیتور‌های 20 اینچ (16:9) بلندی دارد اما عرض آن بسیار گسترده تر از مانیتورهای معمولی است.

کیفیت تصویر

مانیتور LG 25UM58-P به یک صفحه نمایش فول اچ دی اولترا واید با رزولوشن 1080×2560 مجهز است، در رده قیمتی زیر 200 دلار این مانیتور تنها مانیتوری است که رزولوشن 1080×2560 را ارائه می‌دهد.

از آنجایی که مانیتور اندازه‌ی نسبتا کوچکی دارد و در مقابل رزولوشن بالایی دارد، تراکم پیکسلی در هر اینچ این مانیتور 111PPI است که عدد بسیار مناسبی برای یک مانیتور به حساب می‌آید.

این عدد بدان معناست که تصاویر شارپ‌تر و جزئیات واضح‌تر نمایش داده می‌شوند.

پنل مانیتور IPS است، عمق رنگ واقعی 8 بیت را نمایش می‌دهد و وسعت رنگ‌ها را بالای 99sRGB% نمایش می‌دهد، بنابراین رنگ‌ها دقیق و ثابت نمایش داده خواهند شد.

با این کیفیت صفحه نمایش شاید این مانیتور توجه طراحان را هم به خودش جلب کند.

امکانات

متاسفانه LG 25UM58 تنها مانیتور موجود در لیست ما است که از AMD FreeSync پشتیبانی نمی‌کند، با این حال قابلیت اورکلاک کردن نرخ بروزرسانی مانیتور تا 75Hz وجود دارد.

اگر بازی‌های مورد علاقه‌ی شما نسبت اندازه‌ی 21:9 را پشتیبانی می‌کند، می‌توانید نهایت لذت را با این مانیتور داشته باشید.

لطفا توجه داشته باشید که بازی‌هایی که از اولترا واید را پشتیبانی نمی‌کنند در کناره‌های مانیتور تصویر به صورت مشکی نمایش داده می‌شوند یا تصاویر را به صورت کشیده نمایش می‌دهند.

برای اطمینان از اینکه بازی مورد علاقه‌ی شما از نمایشگرهای اولترا واید پشتیبانی می‌کند یا خیر به لینک زیر مراجعه کنید.

طراحی و اتصالات

مانیتور ال جی 25UM58-P حاشیه‌های باریکی را در بالا و کناره دارد. قابلیت تنظیم شیب هم 5- تا 20 درجه است و اتصالات آن شامل دو پورت HDMI 1.4 است.

نتیجه گیری

صفحه نمایش فول اچ دی با رزولوشن 1080×2560، پنل IPS و یک صفحه نمایش اولترا واید، LG 25UM58 را تبدیل به یک مانیتور بسیار عالی در این رده قیمتی کرده است اما شاید برای بسیاری از کاربران اندازه‌ی صفحه نمایش کوچک به نظر رسد.

پیشنهاد می‌کنیم اگر صفحه نمایش برای شما کوچک است و می‌توانید هزینه‌ی بیشتری بین 25 – 50 دلار کنید مانیتور LG 29WK600 را تهیه کنید زیرا صفحه نمایش آن 29 اینچ بوده و از AMD FreeSync تا نرخ بروزرسانی 75Hz پشتیبانی می‌کند.

خلاصه

در این مقاله ما به بررسی بهترین مانیتورهای زیر ۲۰۰ دلار پرداختیم که هر کدام از آن‌ها ویژگی‌های منحصر به فرد برای خود دارند.

تمامی مانیتورهای معرفی شده مزایا و معایب خاص خود را دارند و شما با توجه به ویژگی‌هایی که مد نظر دارید می‌توانید از بین آن‌ها بهترین را انتخاب کنید.

اگر شما بازی‌های FPS (شوتر اول شخص) را به صورت حرفه‌ای بازی می‌کنید پیشنهاد ما مانیتور AOC G2590FX است.

اما در صورتی که شما به بازی‌های تک نفره علاقه مند هستید و یا اینکه به امتیازات اهمیتی نمی‌دهد و صرفا برای تفریح بازی‌های کامپیوتری را انجام می‌دهید AOC C24G1A با توجه به کنتراست بالاتر می‌تواند تجربه‌ی بازی مناسب‌تری را برای شما به ارمغان آورد.

مانیتور AOC 24G2 گزینه ی مناسبی بین دو مانیتور بالا که معرفی کردیم است.

در نهایت اگر به نرخ فریم بالا و بازی‌های سریع اهمیت نمی‌دهید  LG 25MU58 می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای شما باشد، این مانیتور کیفیت تصویر بالایی دارد و دقت نمایش رنگ و جزئیات در این مانیتور بسیار عالی است.

4.5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا