اخباراخبار مایکروسافتاخبار ویندوز 10 موبایل

برنامه اینسایدر ویندوز ۱۰ موبایل به تدریج برچیده می‌شود

شرکت مایکروسافت اعلام کرد که برنامه اینسایدر ویندوز ۱۰ موبایل  رفته‌رفته برچیده می‌شود.

امروز برای کاربرانی که هنوز و همچنان گوشی‌ موبایل ویندوز ۱۰ دارند و عضو برنامه اینسایدر ویندوز ۱۰ موبایل هستند و هر از گاهی به‌روزرسانی‌هایی دریافت می‌کنند خبرهای بدی داریم. موضوع از این قرار است که برندن لبلان، از مسئولان شرکت مایکروسافت، در توئیتر نوشته است که از این پس هیچ بیلد اینسایدری برای موبایل ویندوز ۱۰ ارسال نخواهد شد. در عوض گوشی‌های موبایل ویندوز ۱۰ به شکل ماهانه به‌روزرسانی‌‌های امنیتی از مایکروسافت دریافت خواهند کرد. منتها این نیز بگذرد!

ویندوز 10 موبایل

مایکروسافت به تازگی اعلام کرده است که دیگر هیچ قابلیتی به موبایل ویندوز ۱۰ اضافه نخواهد کرد. به این معنی که دلیلی هم ندارد که به‌روزرسانی‌های جدیدی برای این گوشی‌های منتشر کند (به جز به‌روزرسانی‌های امنیتی). این موضوع شامل اعضای گروه فست و اسلو می‌شود. از سوی دیگر، بد نیست بدانید که رداستون ۲ با شاخه فیچر ۲ برای موبایل ویندوز ۱۰ نیز سرآمده است و این جوری بویش می‌آید ویندوزفونی‌های کم‌کم باید فکر به حال کنند.

با این همه، انتشار به‌روزرسانی‌ها برای برنامه‌های کاربردی یونیورسال ویندوز با هدف نظر در خصوص برنامه‌های کاربردی مشابه در موبایل ویندوز ۱۰ ادامه خواهد یافت اما عاقبت زمانی فرامی‌رسد که شرکت مایکروسافت این پلتفرم را به طور کامل زمین خواهد گذاشت و کاربران این پلتفرم باید فکری به حال خود کنند.

حال پرسش مهم این است که آیا مایکروسافت به آوردگاه گوشی‌های تلفن همراه باز‌می‌گردد؟ با پتنت‌هایی که این شرکت در خصوص نوعی دستگاه قابل انعطاف در نسخه‌های متعدد ارایه کرده است این حدس و گمان وجود دارد که مایکروسافت با گوشی افسانه‌ای سرفیس فون به قصد رقابت با دو پلتفرم آی‌او‌اس و اندروید بازخواهد گشت.

در همین ارتباط، استیو بالمر، مدیر عامل پیشین شرکت مایکروسافت، اذعان کرده است که موضع او در قبال گوشی آیفون ساخت اپل اشتباه بوده است. در آن زمان بالمر هنگامی که استیو جابز ۱۰ سال پیش در چنین ماهی از  گوشی آیفون رونمایی می‌کرد زیر خنده زده و گفته بود گوشی بدون صفحه کلید با قیمت به این گرانی چیز مضحکی است. بالمر همچنین ویندوز موبایل را با گوشی‌های موتورولا در آن زمان مقایسه کرده بود.

اکنون نوبت خنده کیست!؟

  ماه طلایی مایکروسافت در مهر ماه 94: معرفی تبلت Surface Pro 4، دستبند Band 2 و لومیا های جدید

منبع: phonearena

چطور بود !

جلیل جعفری

مترجم و روزنامه‌نگار

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا