اخبارویندوز 11

ویندوز 11 22H2 امکان غیر فعال کردن همه‌ی آیکون‌ها را در قسمت نوتیفیکیشن‌ها را می‌دهد

مایکروسافت با هر بار انتشار بیلد جدید در ویندوز 11 گزارشی از تغییرات گسترده را می‌دهد که ویژگی‌های جدید، تغییرات، اصلاحات و مشکلات شناخته‌شده را شرح می‌دهد.

گاهی اوقات به‌روزرسانی‌های جدید حاوی ویژگی‌های غیرمستند و قابلیت‌های آزمایشی هستند که Windows Insiders به تنهایی کشف می‌کنند. امکان غیرفعال کردن تمام آیکون های اپلیکیشن ها در قسمت نوتیفیکیشن یکی از این تغییرات است که در قرار است در نسخه‌ی 22H2 منتشر شود.

ویندوز 10 و 11 به کاربران این امکان را می دهد که نمادهای برنامه را در گوشه سمت راست پایین صفحه نمایش پنهان کنند.

اگر فضای کمتری دارید، می‌توانید برنامه‌ها را از ناحیه اعلان‌ها یا نوتیفیکیشه‌ها حذف کنید یا برای راحتی بیشتر، همه نمادها را در نوار وظیفه نگه دارید. از طرف دیگر، تنظیمات ویندوز به شما امکان می‌دهد برنامه‌هایی را که همیشه در کنار ساعت قرار می‌گیرند و چه برنامه‌هایی را در منوی «overflow» پشت دکمه با نماد فلش رو به بالا پنهان می‌کنند، انتخاب کنید.

ویندوز 11 22H2 که قرار است در آینده منتشر شود ظاهرا گزینه‌ی سومی هم برای شخصی سازی اعلان‌ها دارد: غیرفعال کردن تمام نمادها در ناحیه اعلان و حذف منوی overflow گزینه‌ی جدیدی است که قرار است در این آپدیت منتشر شود.

در صورتی که نسخه‌ی اینسایدر هستید و آخرین آپدیت را دریافت کردید می‌توانید برای غیر فعال کردن کافی است مراحل زیر را دنبال کنید:

Settings > Personalization > Taskbar > Other system tray icons

پس از وارد شدن به بخش مد نظر گزینه‌ی Hide icon menu را خاموش کنید با اینکار نماد فلش رو به بالا همانند تصویر زیر حذف می‌شود و فقط نشانگرهای پیش‌فرض مانند : ساعت، صدا، باتری، اتصال شبکه و زبان ورودی باقی می‌ماند.

برخی ممکن است به درستی استدلال کنند که غیرفعال کردن آیکون ها در ناحیه اعلان با حذف گزینه هایی مانند “Safe Eject Media” یا نشانگر وضعیت OneDrive، تجربه کاربری را بدتر می کند.

  رونمایی AOC از مانیتور جدید Agon AG352UCG

همچنین، برای مثال، اگر برخی از برنامه‌ها در گوشه سمت راست پایین صفحه نمایش ظاهر نمی‌شوند، نمی‌توانید آن‌ها را ببندید. با این حال، می‌توانید تمام نمادهای غیر ضروری را حذف کنید و آیکون‌هایی را که بیشتر به آن نیاز دارید رها کنید. به طور خلاصه، ویژگی جدید به شما این امکان را می‌دهد که نوار وظیفه را بدون منوهای قابل ارتقا اضافی کمی تمیزتر کنید.

نظر شما در مورد حذف این آیکون در نسخه‌های آینده ویندوز چیست؟

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا