اخبارویندوز 11

پشتیبانی از برنامه‌های اندروید، بروزرسانی تسک منیجر و سایر موارد برای ویندوز 11 فعال شد

بزرگ‌ترین ویژگی در ویندوز 11 از امروز دسترس تمام کاربران قرار می‌گیرد

ماه گذشته، مایکروسافت اعلام کرد که در ماه فوریه، پشتیبانی از اپلیکیشن اندروید و بهبود نوار وظیفه (تسک منیجر) را برای تمامی کاربران ویندوز 11 آغاز خواهد کرد. ما اکنون در آن نقطه هستیم، به این معنی که این ویژگی ها اکنون برای همه در ویندوز 11 در دسترس هستن ویژگی‌های جدید چند ماه است که در حال آزمایش با Insiders بوده‌اند و اکنون در نهایت برای تمامی کاربران در دسترس است.

ویژگی های جدید که در ویندوز ۱۱ فعال شده است بدین شرح است:

  • پشتیبانی از برنامه اندروید از طریق فروشگاه Appstore آمازون (فقط ایالات متحده)
  • هنگام تماس با برنامه مایکروسافت تیم،می‌توانید میکروفون را از طریق نوار وظیفه بی‌صدا/لغو صامت کنید
  • قابلیت نمایش اطلاعات آب و هوا در نوار وظیفه
  • قابلیت نمایش اطلاعات ساعت در نوار وظیفه در مانیتورهای خارجی
  • برنامه های Notepad و Media Player با طرح‌های جدید به روز شدند.

ویژگی جدید بزرگی که امروز در دسترس کاربران قرار گرفته است، پشتیبانی از برنامه های اندروید است.

ویژگی مورد علاقه ای که سال گذشته اعلام شد اما متأسفانه در اولین انتشار ویندوز ۱۱ رونمایی نشد.

این ویژگی اکنون برای کاربران اینسایدر نسخه‌ی پیش‌نمایش که در ایالات متحده آمریکا هستند در دسترس است و به کاربران این امکان را می‌دهد تا بیش از 1000 برنامه اندروید را از فروشگاه Appstore آمازون دانلود کنند، یا در صورت تمایل، فایل‌های APK Android را در کنار آن بارگیری کنند.

علاوه بر این در قسمت تسک بار هم شاهد تغییراتی بودیم از جمله توانایی فعال یا غیر فعال کردن میکروفون خود به‌طور مستقیم و یا بروزرسانی در دکمه پنل Widgets نیز برای نمایش اطلاعات آب و هوا به به وجود آمده است.

همچنین در صورت اتصال مانیتور دیگر قابلیت نماش ساعت در هر دو مانیتور امکان پذیر بوده است چیزی که در نسخه‌های قبلی شاهد آن نبودیم.

  ریمستر بازی Halo 3 در کار نیست

در نهایت، مایکروسافت نسخه‌های به‌روز شده برنامه‌های Notepad و Media Player را نیز عرضه کرد که طرح‌های جدید، حالت تاریک یا همان دارک مود و موارد دیگر را به همراه دارند. به طور کلی این بروزرسانی ویژگی جدید خوبی را در خود جای داده است و مایکروسافت قول داده است که ویژگی‌های بیشتری هم در راه خواهد بود.

به روز رسانی اصلی بعدی سیستم عامل مایکروسافت برای نیمه دوم سال جاری برنامه ریزی شده است، با نام رمز “Sun Valley 2” و قرار است به عنوان نسخه 22H2 عرضه شود. هفته گذشته، مجموعه‌ای از ویژگی‌های جدید را که مایکروسافت در حال کار بر روی آن‌ها است را بیان کردیم که انتظار داریم به عنوان بخشی از آن نسخه بزرگ عرضه شوند. اگر مایلید بیشتر بدانید حتما آن داستان را بررسی کنید.

4/5 - (1 امتیاز)
منبع
blogs.windows

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا