اخبار

آپدیت ویندوز ۱۱ بیلد 22557: پوشه‌بندی در منو استارت، تسک منیجر جدید و بازگشت کشیدن و رها کردن

آپدیت جدیدی برای کاربران نسخه توسعه دهنده ویندوز 11 منتشر شد شماره نامبر این آپدیت 22557 است که قابلیت‌های جدیدی مانند پوشه بندی در منو استارت را به ویندوز ۱۱ آورده است.

مایکروسافت امروز آپدیتی را برای کاربرانی اینسایدر توسعه دهنده منتشر کرد که شماره بیلد نامبر این آپدیت 22557 است.

برای شروع به بررسی تغییرات در منو استارت خواهیم پرداخت. اگر به خاطر داشته باشید در منو استارت قابلیت پین کردن برنامه‌های دلخواه از طرف کاربر وجود داشت و دارد، اما ویژگی که در منو استارت جدید ویندوز ۱۱ جای آن خالی بود قابلیت پوشه بندی کردن برنامه‌ها بود.

اگر صدها برنامه را در منو استارت ویندوز 11 پین کرده باشید برای پیدا کردن آن‌ها می‌بایست زمان زیادی را وقت بگذارید اما با آپدیت جدیدی که مایکروسافت برای کاربران اینسایدر منتشر کرد قابلیت پوشه بندی به منو شروع ویندوز ۱۱ اضافه شد.

برای ساخت پوشه مد نظر خود تنها کافی است برنامه مد نظر خود را بکشید و در درون برنامه‌ی دیگر رها کنید با اینکار به راحتی می‌توانید پوشه‌ای را ایجاد کنید.

البته هنوز هیچ منوی زمینه مرتبطی وجود ندارد، زیرا اگر بخواهم همه برنامه ها را از یک پوشه حذف کنم هیچ گزینه ای ندارم جز اینکه به صورت دستی آنها را بکشم و یکی یکی از پوشه خارج کنم.

استارت ویندوز 11

این ویژگی بسیار خوب و جذابی است که مایکروسافت به ویندوز ۱۱ اضافه کرده است اما با این حال شما قابلیت سفارشی سازی مانند تغییر اندازه پوشه، رنگ بندی و نام‌گذاری را ندارید.

در مورد محدودیت اضافه کردن برنامه‌ها در یک پوشه طبق بررسی‌های انجام شده چیزی به نام محدودیت وجود ندارد و تا ۲۴ برنامه‌ای که ما داشتیم قابلیت اضافه کردن وجود داشت.

بازگشت پیشنمایش محتوای داخل پوشه‌ها

مورد دیگری که در آپدیت اخیر اضافه گردیده بازگشت پیشنمایش محتوای درون پوشه‌ها است. اگر به خاطر داشته باشید در ویندوز ۱۰ شما می‌توانستید پیش نمایشی از محتوای درون پوشه‌ها را مشاهده کنید اما با معرفی ویندوز 11 این ویژگی خوب و کلیدی جای خودش را به طراحی فلت و مینیمال داد.

آپدیت جدید مایکروسافت با بیلد نامبر 22557 که برای توسعه دهندگان منتشر شد این ویژگی جذاب را با ظاهری متفاوت اما زیبا بازگرداند.

بازگشت کشیدن و رها کردن (درگ اند دراپ)

اگه به خاطر داشته باشید در اوایل معرفی ویندوز ۱۱ قابلیت بسیار خوب و عالی کشیدن و رها کردن در ویندوز 11 به طور کلی حذف شده بود و ما آموزشی را تحت عنوان آموزش حل مشکل کشیدن و رها کردن (Drag and Drop) در ویندوز 11 را برای کاربران ارائه دادیم تا با استفاده از این آموزش به طور موقت کاربران بتوانند قابلیت کشیدن و رها کردن را به ویندوز ۱۱ بازگردانند.

خوشبختانه در آپدیت جدید مایکروسافت این قابلیت کلیدی به ویندوز 11 بازگشت و شما می‌توانید به راحتی همانند گذشته پوشه‌ها، تصاویر، فیلم‌ها را در ویندوز ۱۱ درگ اند دراپ کنید.

  توافق نوکیا و اچ تی سی برای استفاده از حق اختراعات یکدیگر!

اضافه شدن قابلیت Focus و Do Not Disturb

این قابلیت توسط مایکروسافت ظاهرا دوباره بازطراحی شده و شما می‌توانید با کلیک بر روی ساعت که در نوار کناری ویندوز قرار دارد به راحتی فوکوس (Focus) را با مدت زمان دلخواه خود فعال کنید.

اضافه شدن Do not disturb

حالا می‌توانید قابلیت عدم نمایش نوتیفیکیشن ها را با سرعت بالاتر در نوار ساعت فعال یا غیر فعال کنید.

بهبود دسترسی سریع یا Quick Access در فایل اکسپلورر

در این بروزرسانی جدید کابران می‌توانند سریع‌تر فایل‌ها یا برنامه‌های خود دسترسی داشته باشند ، پشتیبانی از «Pin to Quick Access» از پوشه‌ها به پشتیبانی از فایل‌ها نیز گسترش یافته است. فایل‌های پین‌شده در بخش جدیدی بالای فایل‌های اخیر در دسترسی سریع نشان داده می‌شوند.

جالب است بدانید این پین‌ها در صورتی که حساب مایکروسافت داشته باشید در سایر برنامه‌ها مانند آفیس، وان درایو و … قابل مشاهده و استفاده است.

جسچر یا حرکات جدید برای دستگاه‌های لمسی

این بیلد شامل 5 ژست لمسی جدید است تا با لمس ویندوز 11 را در رایانه شخصی راحت تر و سریع تر حرکت کنید:

برای فراخوانی و رد کردن شروع: با انگشت خود از وسط نوار وظیفه تند بکشید تا منوی Start فراخوانی شود و برای رد کردن آن، انگشت خود را به پایین بکشید.

تسک منیجر جدید با طراحی متفاوت

طبق گفته‌ی تیم توسعه دهنده‌ی مایکروسافت ما طراحی Task Manager را برای مطابقت با اصول طراحی جدید ویندوز 11 به روز کرده ایم. این شامل یک نوار ناوبری جدید به سبک همبرگری و یک صفحه تنظیمات جدید است. یک نوار فرمان جدید در هر صفحه امکان دسترسی به اقدامات رایج را فراهم می کند. ما همچنین هیجان زده هستیم که تم تیره را به Task Manager بیاوریم و به طور خودکار با تم کل سیستم هماهنگ شده که در برنامه تنظیمات مطابقت خواهد داشت.

تسک منیجر جدید ویندوز 11
تسک منیجر جدید ویندوز 11

در ماه آوریل سال گذشته میلادی، ویژگی جدیدی به نام «حالت Eco» به تسک منیجر به صورت آِزمایشی اضافه شد و اینبار این ویژگی با نام تجاری جدید بازگشته است:

Efficiency mode این ویژگی زمانی مفید است که متوجه شوید برنامه‌ای منابع زیادی مصرف می‌کند و می‌خواهید مصرف آن را محدود کنید تا سیستم اولویت را به برنامه‌های دیگر بدهد که منجر به پاسخگویی سریع‌تر در پیش‌زمینه و بهره‌وری انرژی بهتر می‌شود.

در مجموع من از این واقعیت قدردانی می کنم که ظاهراً مایکروسافت یک بار دیگر به بازخوردهای کاربران گوش می دهد و عملکردهای مفیدی را که در وهله اول نباید حذف می شد را به ویندوز 11 بازگرداند.

به نظر شما

4.5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا