بررسی

بررسی گوشی موبایل نوکیا ۳، اندرویدی مقرون به صرفه

شرکت نوکیا در نمایشگاه MWC 2017 از تلفن هوشمند مقرون به صرفه نوکیا ۳ در کنار نوکیا ۵ و ۶ رونمایی کرده است. اسمارتفونی کوچک سایز با مشخصات مقرون به صرفه که می تواند کاربردی و قابل توجه باشد. برای مشاهده ادامه مطلب با وب سایت ویندوزایران همراه باشید.

نوکیا ۳ قیمت مقرون به صرفه ای داشته که ابعاد کوچکی دارد و برای کاربری روزانه بسیار مفید است. قیمت نوکیا ۳ تنها ۱۱۹ پوند بوده و در مقایسه با دیگر اسمارتفون های نوکیا حقیقتا ارزان قیمت و کارآمد می باشد. شرکت نوکیا در همکاری با HMD Global این اسمارتفون ها را معرفی کرده و نوکیا ۳ یکی از آنها است. همچنین در کنار این گوشی هوشمند نسخه بازطراحی شده نوکیا ۳۳۱۰ نیز معرفی شد که توانستند با بازخورد مثبتی قرار گیرد.  البته نوکیا ۳ بیشتر مناسب افرادی بوده که می خواهند گوشی هوشمند دومی داشته و کاربری خاصی ندارد اما به طور کلی چنین گوشی هوشمندی بسیار کارآمد و اقتصادی محسوب می شود.

نوکیا ۳: قیمت و عرضه

نوکیا ۳ ارزان ترین گوشی هوشمند نوکیا بوده اما در میان محصولات این شرکت ارزان ترین نیست. نوکیا ۳ اگرچه در حال حاضر وارد بازار ایران شده اما از ۱۲ جولای در بازار بریتانیا به فروش می‌رسد، از این رو تاریخ عرضه دستگاه در کشورهای مختلف، متفاوت است. با این حساب باید نوکیا ۳ را در دسته اسمارتفون های مقرون به صرفه و اقتصادی جای داد که می تواند برای کاربری روزانه گزینه مطلوبی محسوب کرد که نیاز به هزینه بسیار جهت خرید گوشی هوشمند نیست. براساس بررسی انجام گرفته، نوکیا ۳ یک مدل رقیب برای اسمارتفون های Moto G4، Moto G5 و برخی دیگر بوده، اگرچه مشخصات بزرگی برای آن در نظر گرفته شده اما طراحی شبیه به G6 موجب خواهد شد تا آن را با تلفن هوشمنت G6 تقریبا یکسان دانست، اگرچه در مشخصات متفاوت است.

طراحی و ساختار

نوکیا ۳ برخلاف آن که یک میان رده سطح پایین محسوب شده اما طراحی جذاب و باکیفیتی توسط نوکیا برای آن در نظر گرفته شده است. صفحه نمایش ۵ اینچی با پوشش شیشه کورنینگ گوریلاگلس در کنار بدنه کامپکت و جمع و جور، این اسمارتفون را قابل توجه ساخته است. البته بدنه دستگاه از جنس فلز بوده و نوکیا قاب آلومینیومی را جهت احساس کیفیت در این گوشی هوشمند به کار گرفته است. البته انتظار نمی رفت نوکیا ۳ چنین ساختار و بدنه داشته باشد زیرا رده سخت افزاری در نظر گرفته شده بسیار رده بالا نیست تا آن را یک پرچمدار با بدنه بسیار باکیفیت دانست. نمایشگر دستگاه اگرچه ۵ اینچی بوده و کوچک به نظر می رسد اما رزولوشن HD تناسب کاملی با آن داشته و افراد احساس بی کیفیتی هنگام کاربری نخواهند داشت. بنابراین می توان تجربه لذت بخشی از طریق نوکیا ۳ داشت که انتظار نمی رفت شاهد باشیم. افراد با استفاده از نوکیا ۳ احساس نخواهند کرد که گوشی هوشمند میانی رده ای را به دست گرفتند.

نوکیا اسمارتفون رده میانی خود را در سه رنگ نقره ای، مشکی و آبی تیره عرضه می کند و ضخامت آن نیز به ۸٫۴۸ میلیمتر می رسد. در بخش عقب سنسور دوربین کوچکی قرار گرفته که در قسمت زیرین آن شاهد فلاش LED هستیم. لوگو نوکیا نیز به شکل عمودی و در راستا سنسور دوربین قرار گرفته است. با مشاهده بخش عقب نوکیا ۳ شاهد طراحی ساده این اسمارتفون هستیم که بر جذابیت آن افزوده است. جزئیات طراحی این گوشی هوشمند بزرگ نبوده و کوچک به نظر می رسند.

  بررسی تخصصی مایکروسافت لومیا 950

مشخصات سخت افزاری

همانطور که پیشتر بیان شد، نوکیا ۳ یک تلفن هوشمند رده میانی بوده که مشخصات بسیار بزرگی برای آن در نظر گرفته نشده است. رزولوشن صفحه نمایش ۵ اینچی آن ۱۲۸۰*۷۲۰ پیکسلی بوده که کیفیت قابل قبولی را به نمایش می گذارد اما نباید انتظار وضوح بسیار بالایی در سطح یک پرچمدار بود.

 نوکیا برای این محصول از پردازنده چهار هسته ای MTK 6737 مدیاتک با فرکانس ۱٫۳ گیگاهرتزی بهره گرفته که در کنار حافظه رم ۲ گیگابایتی پیکربندی سخت افزاری مقرون به صرفه ای را شامل می شود. بنابراین نباید انتظار داشت که عملکرد بزرگی از خود نشان دهد و یک گوشی هوشمند پرچمدار به شمار رود. گذشته از آن حافظه داخلی ۱۶ گیگابایتی برای این مدل در نظر گرفته شده که انتظار می رود بتواند عملکرد ذخیره سازی خوبی داشته باشد. البته اسلات کارت میکرو اس دی توسط نوکیا برای این مدل تدارک دیده شده تا بتوان حافظه داخلی مدل را تا ۱۲۸ گیگابایت ارتقا داد که می توان از طریق آن اطلاعات بسیاری را ذخیره کرد. یک دوربین اصلی ۸ مگاپیکسلی در کنار دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی پیکربندی دوربین قابل قبولی را برای نوکیا ۳ فراهم می آورد. البته در مقایسه با دوربین ۱۳ و ۱۶ مگاپیکسلی نوکیا ۵ و ۶ قطعا مشخصه بالایی محسوب نمی شود. در کنار دوربین عقب یک فلاش LED دوگانه در نظر گرفته شده تا روشنایی بیشتری به محیط موردنظر ببخشد. گذشته از آن باتری ۲۶۵۰ میلی آمپری غیرقابل تعویضی وجود داشته که عمر باتری مطلوبی را رقم می زند اما نباید انتظار عملکرد بزرگی داشت. 

نرم افزار

نوکیا ۳ از سیستم عامل اندروید ۷٫۱ نوقا بهره می برد که سیستم عامل جدید شرکت گوگل محسوب شده و تجربه نرم افزاری کاملی را به ارمغان می آورد. این نسخه اندروید خالص بوده و سیستم عامل قابل توجهی برای نوکیا ۳ محسوب می شود. رابط کاربری و برخی ویژگی های خالص اندروید نوقا را می توان در نوکیا ۳ تجربه کرد. 

مشخصات

نوکیا ۳ به مشخصاتی چون صفحه نمایش ۵ اینچی ۷۲۰ پیکسلی، پردازنده چهار هسته ای MTK 6737 مدیاتک با فرکانس ۱٫۳ گیگاهرتزی، حافظه رم ۲ گیگابایتی، حافظه داخلی ۱۶ گیگابایتی، دوربین اصلی ۸ مگاپیکسلی، دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی، پشتیبانی از ۴G LTE، بلوتوث ، پشتیبانی از GPS ، باتری ۲۶۵۰ میلی آمپری، ابعاد ۱۴۳*۷۱*۸ میلیمتری، سیستم عامل اندروید ۷٫۰ نوقا و برخی دیگر اشاره داشت.

نتیجه گیری

نوکیا ۳ اسمارتفونی مقرون به صرفه و اقتصادی بوده که در کنار طراحی مطلوب از سخت افزار کارآمدی بهره می برد. سیستم عامل اندروید ۷٫۰ نوقا در نوکیا ۳ تجربه خالص اندروید را به ارمغان می آورد که تنها می توان در محصولات گوگل چنین تجربه ای را بدست آورد. نوکیا ۳ رقیبی برای MOTO G موتورولا بوده که به عنوان گوشی هوشمند رده میانی و اقتصادی شرکت چینی به شمار می رود. 

3.7/5 - (3 امتیاز)

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا