بررسی

چهار دلیل دلیل برتر بودن ویندوزفون به اندروید

      شرکت مایکروسافت برای یکپارچه سازی سیستم عامل محبوب خود یعنی ویندوزفون windows phone این سیستم عامل را برای محصولات دیگرش یعنی ایکس باکس  xbox، موبایل های ویندوز فونی که بیشتر از طرف شرکت نوکیا ساخته می شود و کامپیوتر ها و لپ تاپ ها. این سیستم عامل انتدا یک پروزه ی کوچک بود و چند نفر مسئولیت گسترش آن را داشتند و الآن می توان به عظمت آن پی برد. حداقل در ایران بیشرین سیستم عامل کامپیوتر ها و لپ تاپ ها ویندوز است. این یکپارچه سازی که مایکروسافت انجام داده باعث ارتباط بهتر محصولاتش با هم می شوند. ولی برای این کار مایکروسافت مجبور است تنها نسخه ی کم حجم شده از سیستم عامل ویندوز که در دسکتاپ ها ارزه شده را به گوشی ها بدهد و کاربران نیز باید هر بار که گوشی خود را روشن می کنند باید از صفحه ی تکراری start page استفاده کنند که این موضوع زیاذ مورد پسند کاربران قرار نمی گیرد برای مثال همان طور که در تصویر زیر می بینید کوچک شده ی آن در موبایل  شما می باشد . ولی ماجرا از تمامی جهات به ضرر ویندوزفون نمی باشد و این کار نکات مثبتی دارد که در این گزارش به آن ها پی خواهید برد.

 

windows-phone-8

1-تلفن های با کیفیت، طراحی استثنایی برای همه

یکی از مهم ترین دغدغه های شرکت سازنده وسایل دیجیتال و الکترونیک، فروش آن محصول است. اگر آن محصول فروش نداشته باشد کارخانه برای چه به وجود آمده؟ حتی اگر آن کارخانه سرمایه ی عظیمی داشته باشد و محصولاتش به فروش نرود کارخانه اگر این گونه شکست بخورد، دیگر قدرت زیادی برای مقابله ی دوباره با محصولات بازار را ندارد و کارخانه برشکست می شود.پس باید شرکت سازنده  محصولاتش را شکیل و زیبا طراحی کند که هنگامی که فردی نگاهی به آن بیاندازد به زیبایی و ظرافت آن پی ببرد. این قدم اول Design نام دارد که به جرات می توانم بگویم این قدم جز اساسی ترین قدم های تولید محصول می باشد. قدم دوم قیمت محصول می باشد که این قدم نیز جزو مهم ترین قدم برای داشتن بیشرین فروش است. هر کمپانی که می خواهد گوشی یا تلفنی را تولید کند باید ابتدا قطعات مورد نیاز را به حداقل برساند و تا افراد متوسط توانایی خرید آن را داشته باشند. به خاطر همین گوشی های ویندوزفونی شرکت نوکیا در دو سطح بالا و سطح پایین ارزه می شوند که گوشی های سطح بالا با توجه به اینکه قیمت بیشتری دارند، از امکانات بیشتری نیز برخوردارند.قیمت از 180 دلار تا 425 دلار می باشد و صفحه ی نمایشی 4 تا6 اینچی دارد. نوکیا انتخاب زیادی در مقدار تجهیزاتی که ارائه می کند دارد و به خاطر بودجه ی متوسط و کم مردم باید حداکثر تلاش خود را بکند تا گوشی مورد پسندی تولید کند که براق و سنسور دوربین قوی و اچ دی HD داشته باشد. همیشه این ضرب المثل را به یاد داشته باشید: همان قدر که پول می دهیم آش می خوریم.

2-نرم افزار های زرق و برق دار

  بهترین گوشی های ویندوز فون در سال ۲۰۱۶

از همان ابتدا که گوشی یا لپ تاپ خود را روشن می کنید به رنگارنگ بودن آن پی می برید. موضوع تنها به اینجا ختم نمی شود. مایکروسافت برای نصب کردن یرنامه های ویندوزفون یک اپ استور یا فروشگاه برای خرید و دانلود کردن برنامه ها قرار داده و به کاربران اجازه نصب برنامه ها از منابع آزاد را نداده تا ویروسی نتواند به ویندوزفون راه پیدا کند.

3-آپدیت به آخرین سیستم عامل بدون هیچ تاخیری

اگر کمی با موبایل های دیگر که سیستم عامل اندروید داشته باشند کار کرده باشید، مثلا سامسونگ، متوجه خواهید شد که شرکت برای بهبود سیستم عامل اندروید را که open source است را دست کاری می کند تا آن را بهبود ببخشد. ولی موضوع در ویندوزفون به هیچ وجه این گونه نیست. اصلا سیستم عامل ویندوز که open source نیست که بتوان تغییراتی را در آن به وجود آورد. پس به محض اینکه آیدیت عمومی در سایت مایکروسافت آپلود شود، کاربران می توانند آن را دریافت کنند و (به قول مایکروسافت:) از دنیایی بهتر بهره بگیرند.

4-سیستم عامل فوق العاده سریع

اگر اپل را یادتان باشد سیستم عاملی منحصر به فرد داشت و بازی های گرافیکی را به سریع ترین صورت ممکن اجرا می کرد با آن که رم و پردازنده ی ضعیف تری نسبت به اندروید دارد. گام دوم مایکروسافت، درست کردن هسته ی کاملی برای ویندوزفون بود که آن را به راحتی پشت سر گذاشت و هم اکنون می توانید از سرعت فوق العاده ی آن بهره بگیرید که این ویژگی اش باعث می شود که نیاز سخت افزاری کم تر شود و گوش ها ارزان تر.

 

اگر خواندنتان تمام شد این حرف ها را پشت گوش ندازید و حداقل یکبار از ویندوزفون استفاده کنید تا از صحت آن با خبر شوید.

چطور بود !

امیرمحمد البرزی

علاقمند به رایانه، اینترنت و دنیای مجازی و به اشتراک گذاری آموخته ها. بسیار خرسند خواهم شد اگر با پیام های خود موجب بهبود نوشته ها و داشته های هم بشویم.

نوشته های مشابه

‫۱۵ دیدگاه ها

  1. سلام آقای البرزی
    ممنونم از نوشته خوب و عالیتون
    امروز با وب سایتتون آشنا شدم گفتم نظر بدم تا مطلبتون تایید بشه
    دقیقا درسته من خودم ۳ سال پیش ویندوزفون داشتم htc 8s
    تنها اشتباهم این بود که این برند رو انتخاب کردم نه سیستم عامل رو
    چون آپدیتی نمی گرفتم از مایکروسافت تا این که گوشیم در حالت developer preview خراب شد
    الان یک سال هست که اندروید دارم به شدت دلم برای ویندوز فون تنگ شده و دوست دارم این محیط سالم و جذاب رو دوباره تجربه کنم
    محیطی که درونش خبری از هنگ کردن نیس و کار کردن با این محیط واقعا لذت بخشه
    از نظر من یک ویژگی پنجم هم داره و اونم اینه که ویندوزفون هیچوقت تکراری و خسته کننده نمیشه برعکس اندروید

  2. سلام
    من جدیدا یه گوشی لومیا ۱۵۲۰ گرفتم با ویندوز اینسایدر پیش نمایش ویندوز ۱۰ رو نصب کردم اما الان گه گاهی دیگه لمسش از کار میوفته که البته با زدن دوضربه به نمایشگر گوشی روشن میشه ولی نمیشه باهاش کار کرد قبلا که ویندوز۸.۱ بود اینطوری نبود ممنون میشم اگه کمکم کنید

    1. سلام
      اول از همه باید بگویم که ویندوز اینسایدر مخضوض برنامه نویس ها هست و افرادی که برنامه نویس هستند، می توانند به راحتی از پس باگ ها بر بیایند و این به نظر من بهتر بود که کمی بیشتر صبر می کردید تا بتوانید، نسخه ی عمومی آن را که در سپتامبر و اکتبر عرضه می شوند را دانلود کنید. ویندوز اینسایدر ننسخه ی دسکتاپ به قدری پر از باگ بود که بعضی ها اعتراض کردند که نسخه ی کامل را مایکروسافت عرضه نکرده است چه برسد به نسخه ی ویندوزفونی آن که دو ماه دیگر می خواهد عرضه بشود. به نظر من بهتر است به نسخه ی قبلی بر گردید چون اگر این باگ را پشت سر بگذارید، باز هم این طوری گرفتار خواهید شد. اول از همه از فریم ویر و فایل هایی که دارید، یک پشتیبان بگیرید. از ویندوزفون ۱۰ هم پشتیبان بگیرید چون سلیقه ها متفاوت است و شما بخواهید آن را دوباره نصب کنید. بعد بازگردانی به تنظیمت کارخانه را بزنید تا دوباره به ویندوزفون ۸.۱ برگردید و دیگر دردسری از این قبیل نداشته باشید. من تعجب می کنم که چرا شما آن را با هزار زحمت دانلود کرده اید چون هنوز که برنامه و امکانات خاصی برای آن به ساخته نشده و به نظر من بهتر است برای جا افتادن و رفع شدن مشکلات، یک ماه بعد از انتشار هم صبر کنیم تا برنامه هایی که برای ویندوز ۱۰ منتشر نشه اند هم منتشر بشوند. باز دوباره تصمیم گیری با شماست و اگر می خواهید تنها مشکل را رفع کنید می توایند یکبار دستگاه را ریستارت کنید. معمولا این طوری درست می شود. اگر باز هم مشکلی بود، با ما در میان بگذارید.

      1. سلام با ریست کردن ویندوز ده تبدیل به هشت نمیشه و باید با برنامه خاصی این کارو کرد حدود دو ساعتم طول میکشه چون حجمش یک گیگ و خورده ایه ممنون/ اسم برنامه Windows Device Recovery Tool

  3. سلام
    از مطالب مفید و خوبتون ممنونم.جدیدا در مورد سیستم عامل ویندوز فون دارم تحقیق میکنم و این سایت خیلی کمکم کرده و مهمترین دلیل رو اوردن به این سیستم عامل برنامه های آفیس بوده.بقیه سیستم عامل ها نسخه ناقص آفیس در اختیار کاربر میدن میخواستم بدونم آیا نسخه آفیس ویندوز فون میتونه برنامه های اکسل که ماکرو دارن رو اجرا کنه؟لطفا راهنمایی کنید
    با تشکر

  4. سلام
    من خودم کاریر ویندوز فونم
    انصافآ باگ خیلی کمتری داره خیلی روون تر کار میکنه
    اما من هنوز آپدیت دنیم رو هم دریافت نکردم…قیمت هاشم به نسبت اندرویدی ها در بازار ایران هم بهتره…
    و طراحی واسط کاربریش خیلی ساده و کاربردی هستش
    اما نمیشه گفت صد درصد برتری داره نسبت به اندروید…هر کدوم برتری های خاص خودشون رو دارن

    1. سلام
      بله درست است که هر کدام برتری های خود را دارند، مثلا برنامه های اندروید بیشتر است ولی مایکروسافت برای این موضوع هم فکر کرده. یک مبدل کد در پاییز خواهد آمد که برنامه های آی او اس و در آینده ی نزدیک اندروید را هم تبدیل کند که مشکل کمبود برنامه ها در اپ استور برطرف شود. همان طور که می بینید برتر بودن هم راه حل خودشو دارد که ویندوز و ویندوزفون دارند به سرعت پیشرفت می کنند.
      لطفا دوباره به ما سر بزنید ما هر روز برای شما آقا وحید عزیز مطالب جدید و منتخبی قرار می دهیم و اگر کوچک ترین شکی در مورد چیزی داشتید فقط کافی است لب تر کنید و نظر بدهید.

    1. سلام
      چطور مگه؟
      انصافا نرم افزار های رنگاررنگ ندارد؟ شاید از نظر قیمت منظورتان باشد که آن هم مایکروسافت هیچ تقصیری ندارد که دلال ها در ایران گوشی ها را می فروشند.
      باز هم به سایت ما سر بزنید.

  5. سلام خسته نباشید چند تا سوال داشتم
    اول اپدیت ویندوزفون ۱۰ کیه یعنی چه جوری هستش؟؟حتما باید برنامه اش رو نصب کنیم ؟؟
    دوم اپدیت ویندوز های سیستم خانگی به ویندوز ۱۰ چی شد ؟؟ خبری ازش ندارین؟؟
    ممنون و سپاس گذارم

    1. سلام
      آپدیت به ویندوز ۱۰ موبایل فعلا به طور رسمی ممکن نیست و فقط از طریق برنامه ویندوز اینسایدر که در استور هست می تونید نسخه پیش نمایش رو دانلود کنید که بهتون پیشنهاد نمی کنم این کار رو بکنید چون حتما مجبور به دانگرید میشید
      دانلود ویندوز ۱۰ دکستاب این طور که من می دونم حالا پولی شده و فقط برای اینسایدر ها رایگان البته کسایی که ویندوز ۷ یا ۸ یا ۸.۱ اصلی رو دارند می تونند به ۱۰ رایگان آپ کنند که البته فکر میکنم اونایی که کرک رو هم دارند بتونند

      1. با سلام
        بله هنوز به طور رسمی به بازار نیومده و شما باید کمی صبر کنین. همیشه اول اصل ویندوز که برای دسکتاپ هست رو می سازن بعد می روند سراغ ویندوزفون نویسی.
        بله در بازار آزاد و بازار های کشور های خارج شما مجبور هستید ویندوز را از مایکروسافت خریداری کنید وگر نه شما به عنوان مجرم شناخته می شوید. قیمت آن هم خیلی زیاد هست مثلا حدود ۵۰۰ هزار تومان ایران. ولی در ایران همه از کرک ویندوز استفاده می کنند. اگر ویندوز شما اصل باشد رایگان است. به زودی کرک معتبر را هم قرار خواهیم داد. و اگر مدیر سایت موافقت کنند در بخش نرم افزار شما می توانید تمام نسخه های ویندوز ۱۰ را با کرک بخرید که خیلی به صرفه است. یعنی دیگر مشکل دانلود شدن و نشدن نداره و توی سی دی هست و نسبت به اینترنت ایران ارزان تر در می آید.

    2. سلام
      در واقع حدود دو سه ماه بعد این آپدیت ها برای ویندوز فون ارائه خواهد شد . منظورتان از برنامه چیست؟ دانلود می کنید خودش نصب می کنه و یا شما می توانید از سی دی بریزین.
      در پاسخ به سوال دوم شما اگر شما کمی در سایت جست و جو می کردید، پیدا می کردید. همان طور که در نظر دیگر گفته بودم، به زودی کرک معتبر را هم قرار خواهیم داد. و اگر مدیر سایت موافقت کنند در بخش نرم افزار شما می توانید تمام نسخه های ویندوز ۱۰ را با کرک بخرید که خیلی به صرفه است. یعنی دیگر مشکل دانلود شدن و نشدن نداره و توی سی دی هست و نسبت به اینترنت ایران ارزان تر در می آید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا