اخباراخبار مایکروسافت

مایکروسافت 2 به‌روز رسانی بزرگ در سال 2017 رو می‌کند

همچنان که در گذشته نیز گزارش شد، مایکروسافت در حال برنامه‌ریزی برای انتشار 2 به‌روز رسانی اصلی شبیه به موج آپدیت‌های آستانه سال 2015 است تا در سال 2017 نیز روند ارایه آپدیت به شکل 2 بار در سال از سر بگیرد.

به گزارش ویندوزایران، به نقل از windowscentral، این شرکت در مطلبی تایید کرده است:

«نسخه 1607 ویندوز 10 سومین قابلیت به‌روز رسانی ویندوز 10 ما است. برپایه بازخوردی که از سازمان‌ها در خصوص این سیستم عامل دریافت کرده‌ایم، این آخرین قابلیت به‌روز رسانی برای سال 2016 به شمار می‌آید؛ هرچند عرضه 2 قابلیت به‌روز رسانی اضافی در سال 2017 در دستور کار است.»

ota-cumulative-update-windows10

نخستین به‌روز رسانی اصلی 2017 (موسوم به رداستون 2) در اوایل سال 2017 میلادی انتشار می‌یابد. دومین به‌روز رسانی اصلی که موسوم به “رداستون 3” هست انتظار می‌رود طبق برنامه زمان‌بندی تابستان سال 2017 ارایه شود.

با این حساب، فاصله‌ای 4 تا 6 ماهه بین رداستون 2 و رداستون 3 ایجاد می‌شود که مشابه به الگویی است که در خصوص موج به‌روز رسانی آستانه اعمال شد. این احتمال هست که آپدیت رداستون 3 به مراتب کوچک‌تر از رداستون 2 باشد اما شباهت آستانه 2 به آستانه 1 بسیار زیاد هست.

مایکروسافت با تازه‌ترین بیلدهای داخلی که روی هم تلنبار شده‌اند و حدودا به14900  می‌رسند هم‌اکنون در هنگامه توسعه رداستون 2 به سر می‌برد. دیری نمی‌گذرد که اینسایدرها رداستون 2 را محض آزمایش دریافت می‌کنند از آن جهت که مایکروسافت شور و اشتیاق وافری برای عرضه تازه‌ترین‌ بیت‌ها به منظور گذران دوره آزمایشی دارد تا در کم‌ترین زمان ممکن باگ‌ها بیرون بریزند و بازخوردها روانه شوند.

البته به رغم این که ما همچنان چندین ماه از آپدیت‌های آماده شده برای عموم مردم به دوریم، زمان‌بندی‌ها و تاریخ‌گذاری‌ها را می‌توان به سهولت تغییر داد. با همه این تفاصیل، یک نکته فاش و آشکار است و آن این که مایکروسافت سر آن دارد تا 2 به‌روز رسانی بزرگ پیش گفته را در سال 2017 به بیرون روانه کند که در نوع خودش خبر بزرگی برای اینسایدرها و مشتریانی است که تمایل دارند تا هماره به‌روز باشند؛ آن هم با قابلیت‌های جدید و پیشرفته مایکروسافت.

چطور بود !

جلیل جعفری

مترجم و روزنامه‌نگار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا