اخباراخبار مایکروسافتویندوز 11

تمام ویژگی‌هایی که قرار است به ویندوز 11 اضافه شود را در اینجا بخوانید

اضافه کردن تب در فایل اکسپلورر، پوشه بندی فایل ها و ... به زودی در آپدیت جدید به ویندوز ۱۱ اضافه خواهند شد

مایکروسافت امروز به مناسبت ۴۷ سالگی شدنش در رویداد hybrid work خود از مجموعه ای از قابلیت های جدید مانند enhanced endpoint management و بهبود ویژگی های امنیتی ویندوز،اضافه شدن ویژگی‌هایی در برنامه مایکروسافت تیم و … رونمایی کرد. این شرکت اکنون تعداد زیادی ویژگی جدید را اعلام کرده است که قرار است به زودی به ویندوز 11 آیند.

در حالی که بسیاری از این ویژگی‌ها برای کاربران اینسایدر آشنا هستند، اما اینکه مایکروسافت تأیید می‌کند که قرار است این ویژگی‌ها در آینده برای تمامی کاربران در دسترس قرار گیرد می‌تواند یک خبر خوشحال کننده باشد.

توجه به این نکته مهم است که تغییرات موجود در ساخت‌های Dev Channel به نسخه خاصی از ویندوز مربوط نمی‌شود، بنابراین هیچ تضمینی وجود ندارد که این ویژگی‌ها برای تمام کاربران اضافه شود، اما آخرین تأیید مایکروسافت این تردیدها را برای برخی از این ویژگی‌ها برطرف می‌کند.

قابلیت اضافه کردن تب در فایل اکسپلورر ویندوز 11

اکسپلورر ویندوز

مایکروسافت در این رویداد قابلیت جدید اضافه کرد تب به فایل اکسپلورر را معرفی کرد. چیزی مشابه با مرورگرها اما اینبار در ویندوز و جابجایی بین پوشه‌ها. کاری که از شلوغی و سردرگمی کاربران به شدت می‌کاهد و می‌تواند تجربه‌ی کاربری بسیار خوبی را در اختیار کاربران ویندوز 11 قرار دهد.

قابلیت جدید اکسپلورر ویندوز 11

مایکروسافت همچنین تجربه تازه‌ای را برای File Explorer برجسته کرده است که در آن توصیه‌های متنی در مورد فایل‌هایی که باید به آنها دسترسی داشته باشید ارائه می‌دهد. این ویژگی توسط Context IQ، که در ویرایشگر مایکروسافت نیز استفاده می‌شود، پشتیبانی می‌شود.

علاوه بر این قابلیت پین کردن پوشه‌ها و فایل‌ها به صورت ویژه و مورد علاقه از دیگر ویژگی‌های فایل اکسپلورر ویندوز 11 خواهد بود.

پوشه بندی ویندوز 11

از دیگر ویژگی‌هایی که قرار است به ویندوز ۱۱ اضافه شود پوشه بندی برنامه ها در منو استارت است، که قبلاً به تفصیل در مورد آن صحبت کرده ایم. می‌توانید چندین برنامه را در یک پوشه گروه‌بندی کنید و برای دسترسی سریع آن را نام‌گذاری کنید.

  اخطار: آخرین آپدیت پیش نمایش ویندوزفون 8.1.1 را بر روی سامسونگ ATIV S نصب نکنید

سایر قابلیت‌های ارائه شده به ویندوز 11 شامل بهبود لایه بندی پوشه‌ها متناسب با دستگاه‌های لمسی، بهبود قابلیت فوکوس (focus)  و Live Captions برای دسترسی بهتر برای افراد ناشنوا و کم‌شنوا می‌شود.

در نهایت، مایکروسافت با استفاده از برنامه مایکرسافت تیمز (Microsoft Teams) می‌خواهد شرکت در جلسات آنلاین و در محیط‌های کاری ترکیبی را برای شما آسان‌تر کند. به این ترتیب، ویندوز 11 می‌تواند از هوش مصنوعی بر روی سخت‌افزارهای توانمند برای وضوح صدا، کادربندی خودکار، تاری پس‌زمینه پرتره و تماس چشمی برای شخصی‌تر کردن جلسات استفاده کند.

در حال حاضر تاریخ دقیقی از عرضه این آپدیت بزرگ از طرف مایکروسافت فاش نشده است، اما می‌توان انتظار داشت که این بروزرسانی بزرگ از اواخر امسال با ویندوز 11 22H2 منتشر شود.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا