بررسی

نقد و بررسی تخصصی گوشی ریلمی ۵ اس (Realme 5s)

مقدمه

ریلمی با یک تلفن جدید به بازار برگشت، اینبار نسخه جدید ریلمی با نام ریلمی 5s را روانه بازار شد. مشخصات این گوشی ترکیبی از ریلمی5 و 5 پرو است اما بیشتر مشخصات آن همانند ریلمی 5 است در حالی که خصوصیات کلیدی مانند تنظیمات دوربین از Realme Pro 5 به ارث برده شده است . در ادامه با ویندوز ایران همراه باشید.

گوشی ریلمی ۵ اس و جعبه آن

طراحی و مشخصات کلی

realme 5s از نظر طراحی، سایز و سخت افزار تقریبا با ریلمی 5 برابر است اما همانطور که قبلا گفتیم تنظیمات دوربین چیزی است که این دو را از هم جدا می کند.

دوربین اصلی ریلمی 5s همانند 5 پرو از یک سنسور 48 مگاپیکسلی قدرتمند بهره می برد در حالی که سه دوربین دیگر در پشت گوشی، در گوشی های هم خانواده خود مشترک هستند، یک دوربین 8 مگاپیکسلی فوق عریض، دوربین 2 مگاپیکسلی دارای حسگر عمق و دوربین 2 مگاپیکسلی ماکرو، دوربین‌های تشکیل دهنده Realme 5s هستند.

مشخصات ریلمی 5s

بدنه164.4*75.6*9.3mm , 198 گرم , بدنه پلاستیکی
صفحه نمایش6.5 اینچی IPS LCD ، رزولوشن (HD+ (720*1600 ، نسبت تصویر 20:9، 269ppi
دوربین اصلیاصلی: 48MP، سایز سنسور 1.2 اینچ، f/1.8 لنز واید: 8MP سایز سنسور 1.4 اینچ، f/2.2 لنز تشخیص عمق: 2MP، f/2.4 لنز ماکرو: 2MP، f2.4
دوربین سلفی13MP، f/1.2
پردازنده مرکزیاسنپدراگون 665 (11nm)، هشت هسته ای (4×2.0 GHz Kryo 260 Gold & 4×1.8 GHz Kryo 260 Silver)
پردازنده گرافیکی Adreno 610
حافظه داخلی 4GB/64GB یا 4GB/128GB
درگاه حافظه میکرواس دی قابلیت ارتقا تا 256GB
سیستم اندروید 9.0 پای، ColorOS 6
باتری 5000 میلی آمپر ساعتی، شارژ 10 واتی
اتصالات دو سیم، وای فای، بلوتوث 5.0، جی پی اس، میکرو یو اس بی 2.0، جک هدفون 3.5 میلی متری
متفرقهحسگر اثر انگشت در قاب پشت دستگاه، فاقد NFC

نسخه‌های عرضه شده ریلمی ۵ اس

گوشی ریلمی 5s در دو نسخه عرضه می‌شود؛ یک نسخه با رم 3گیگابایت و حافظه 32 گیگابایتی و یک نسخه هم با رم 4 گیگابایت و حافظه 64 گیگابایتی که قابلیت ارتقاء حافظه با میکرو اس دی را دارا می باشد.

Realme 5s

به جرات می توان گفت که ریلمی 5s با همان سخت افزار ریلمی 5 که چند ماه پیش روانه بازار شد، بهره می برد و اگر شرکت ریلمی قیمت‌گذاری رقابتی را در این گوشی به کار ببرد می تواند به بهترین انتخاب بین دو گوشی دیگر ریلمی باشد و چیزی که ارزش آن را بالاتر می برد این است که اولین گوشی ریلمی است که با رنگ قرمز عرضه می شود.

ویدیو جعبه گشایی ریلمی 5s

این گوشی دارای یک جعبه سفید است که محتویات این جعبه شامل دفترچه راهنما، یک شارژر دیواری با یک کابل USB-A تا USB-C برای انتقال داده و یک محافظ سیلیکونی شفاف است.

دانلود ویدیو جعبه گشایی ریلمی ۵ اس

آنباکسینگ ریلمی ۵ اس

طراحی

همانطور که قبلا به آن اشاره شد Realme 5S از طراحی جدیدی بهره نمی برد و همان طراحی ریلمی 5 را دارد. قسمت جلویی گوشی دارای گوریلا گلس 3+ و کناره ها و پشت دستگاه همانند سایر گوشی‌های این شرکت از جنس پلاستیک است.

ویدیو معرفی گوشی ریلمی 5s

دانلود ویدیو معرفی realme 5s

وزن و ضخامت

در دست گرفتن این گوشی حس خوبی را منتقل می کند که شاید بخشی از آن به خاطر وزن و سایز مناسب آن باشد. در هر صورت، ما فکر می کنیم که حمل یک گوشی 200 گرمی که ضخامت 9.3 میلی متری دارد، با وجود باتری بزرگ 5000 میلی آمپری توجیه پذیر باشد. ضخامت زیاد به ریلمی این اجازه را داد که ماژول دوربین را با کمترین مقدار بیرون زدگی با بدنه هماهنگ کند.

ریلمی ۵ اس قرمز رنگ و دوربین ۴ تایی

صفحه نمایش 6.5 اینچی با نسبت تصویر 20:9 می باشد با این حال کار کردن با این گوشی آن هم با یک دست زیاد ایده آل نیست. جای گیری حسگر اثر انگشت مناسب است.

  بررسی تخصصی لومیا ۶۴۰ ایکس ال | Lumia 640 XL

ما اغلب برای پیدا کردن حسگر، انگشت خود را کمی جابجا می کنیم تا به حسگر برسیم اما کاربر دیگری با دستان بزرگتر یا حداقل انگشتانی کشیده تر، مشکلی از این بابت نخواهد داشت. همچنین دکمه پاور کمی دور از دسترس می باشد. حسگر اثر انگشت به خودی خود سریع، دقیق و قابل اعتماد است.

Realme رنگ قرمز

قاب خمیده این گوشی یک چسبندگی بسیار ایمن را فراهم می کند که قطعا با اندازه سایر گوشی ها لغزنده نیست.

این گوشی همان طرح گرادیانت ریلمی 5 با رنگ آبی را نیز در خود جای داده است در حالی که رنگ قرمز باعث می شود کمی بیشتر از آن استفاده شود. این گوشی اولین گوشی قرمز رنگ ریلمی می باشد.

سخت افزار و عملکرد

صادقانه بگویم، هیچ چیز جدیدی در مورد بخش سخت افزار نیز وجود ندارد. این گوشی به جز دوربین قدرتمند خود، تقریبا با ریلمی 5 یکسان می باشد.

صفحه نمایش دارای یک پنل 6.5 اینچی IPS LCD با بریدگی مینیمالیستی  و رزولوشن HD+ (720*1600px) است.

قسمت جلویی و دوربین سلفی realme 5s

چیپست اسنپدراگون 665  SoC با استفاده از هزینه و فرآیند 11 نانومتری و با صرفه اقتصادی وظیفه پردازش realme 5s را برعهده دارد. نسخه دارای رم 3 گیگابایت و حافظه 32 گیگابایت فعلا در دسترس نمی باشد، بنابراین اکنون نسخه دارای رم 4 گیگابایت و حافظه 64 گیگابایت در حال عرضه است که البته از طریق میکرو اس دی این حافظه قابلیت ارتقا نیز دارد.

احتمالا بهترین چیز در مورد این گوشی، باتری بسیار بزرگ 5000 میلی آمپر ساعتی که با نمایشگر HD+ و اسنپدراگون 665 SoC در کنار هم قرار گرفته اند و باعث دوام فوق العاده آن می شوند. این گوشی در حال حاضر در تست باتری گوشی ها در جایگاه چهارم قرار دارد.

تنها موردی که در اینجا وجود دارد عدم شارژ سریع است. شارژ استاندارد 10 واتی زمان زیادی را می طلبد. قیمت این گوشی فقط 130 دلار می باشد.

قسمت جلو گوشی ریلمی 5 اس

به هر حال، چیزی که ما نمیتوانیم قبول کنیم این واقعیت است که به پایان سال 2019 نزدیک شدیم اما هنوز هم شاهد ارائه گوشی هایی هستیم که دارای میکرو یو اس بی می باشند. می دانیم که 5s بر اساس پلتفرم ریلمی 5 ساخته شده است بنابراین می تواند این نوع از اتصال را به ارث ببرد، اما شاید می توانست به اتصال نوع USB-C ارتقا یابد.

اکنون به برخی از نتایج بنچمارک مراجعه می کنیم. در بخش عملکرد دستگاه، انتظار هیچگونه تعجبی را نداشتیم اما بیایید بررسی کنیم ببینیم همان چیزی که از عملکرد گوشی انتظار داشتیم، انجام می دهد.

دوربین 48 مگاپیکسلی 5s

تفاوت اصلی بین 5s و نسخه قدیمی آن در تنظیم دوربین در پشت دستگاه است. هر دو دستگاه دارای یک لنز اولترا واید 8 مگاپیکسلی همراه با دیافراگم f/2.2 و سنسور تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی و همچنین لنز 2 مگاپیکسلی ماکرو هستند.

دوربین سلفی

دوربین اصلی دستگاه ارتقا قابل توجهی یافته است. این گوشی از سنسور جدید 48 مگاپیکسلی با پشتیبانی از دیافراگم f/1.8 و یک دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8 استفاده می کند. در ادامه میتوانید چند نمونه از تصاویر گرفته شده با این گوشی را مشاهده کنید تا عملکرد دوربین را در واقعیت تماشا کنید.

در ادامه دوربین اولترا واید گوشی Realme 5s را به چالش می‌کشیم.

ما نمی توانیم در حالت Nightscape چندین عکس بگیریم، به خاطر اینکه کیفیت از 12 مگاپیکسل به 8 مگاپیکسل تغییر می کند شاید به این دلیل که SoC با جمع آوری تصاویر 12 مگاپیکسلی مشکل دارد. در ضمن ما متوجه شدیم که گرفتن عکس در حالت Nightscape و سپس پردازش آن، مدتی طول می کشد.

نتیجه و قیمت ریلمی 5s

این گوشی در هند با همان قیمت ریلمی 5 (139 دلار) ارائه می شود. ریلمی 5s یک دستگاه پایین رده بسیار رقابتی است و دارای چند ویژگی عالی مانند باتری 5000 میلی آمپر ساعتی، سنسور قدرتمند 48 مگاپیکسلی،پردازنده اسنپدراگون 665SoC  است .

تمامی این ویژگی‌ها می‌تواند یک برگ برنده عالی برای ریلمی 5s باشد؛ زیرا که دیگر رقبا از تراشه های قدیمی تر سری 600، باتری‌های ضعیف تر و دوربین‌های بی کیفیت تر استفاده می کنند.

منبع: Gsmarena

3.3/5 - (3 امتیاز)

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا