اخباراخبار XBOXاخبار مایکروسافت

شرکت سیگیت حافظه اس‌اس‌دی جدید مخصوص اکس باکس وان طراحی کرد

شرکت آمریکایی سیگیت که در کار تولید لوازم ذخیره‌سازی داده‌ها است در نمایشگاه سرگرمی‌ الکترونیکی (۲۰۱۸) از جدیدترین دیسک حالت‌جامد خود (SSD) برای کنسول‌های اکس باکس وان رونمایی کرد.

حافظه اس‌اس‌دی

اگر شما روی دستگاه اکس باکس وان خود تعداد بی‌شماری بازی ذخیره کرده‌اید جدیدترین دیسک حالت‌جامد سیگیت مناسب کار شما است. شرکت سیگیت تا به امروز هارد درایوهای (درایو دیسک سخت) متعددی برای بازار اکس باکس طراحی کرده و این شرکت به تازگی از طیف جدیدی از درایورهای بازی برای اکس باکس رونمایی کرده است.

در نمایشگاه سرگرمی‌ الکترونیکی (۲۰۱۸) شرکت سیگیت نوعی جدیدی از دیسک حالت‌ جامد (SSD) معرفی کرده است که به شکل انحصاری و اختصاصی برای ایکس باکس وان در نظر گرفته شده است. این دیسک حالت‌ جامد (SSD) در گنجایش‌های ۲ ترابایت، یک ترابایت و ۵۰۰ گیگابایت در دسترس قرار گرفته است. کاربر می‌تواند در یک درایو گیم ۲ ترابایتی مخصوص اکس باکس وان بیش از ۵۰۰ بازی و اطلاعات و داده‌های مربوط به آنها را ذخیره کند.

شرکت سیگیت همچنین سرعت خوانش و نگارش را در این دیسک حالت‌جامد بهبود بخشیده است و البته از همین رهگذر قدرت اجرای بازی در آن به مراتب بهتر از درایوهای استانداردی است که تاکنون برای کنسول‌های بازی طراحی و تولید شده است. ضمن کار با دیسک حالت‌ جامد (SSD) جدید سیگیت کاربر متوجه خواهد شد که هیچ گونه کندی و خروج ناگهانی از برنامه اتفاق نمی‌افتد. کار با این دیسک به حدی روان و راحت است که گویی بازی‌های کاربر روی حافظه داخلی دستگاه نصب شده است زیرا از سرعت نگارش و خوانش بسیار بالایی برخوردار است.

درایو گیم مورد نظر از لحاظ قیمت تنها اندکی از درایو هارد معمولی و استاندارد بالاتر است و جای هیچ تعجبی نیست که دیسک حالت‌ جامد سیگیت برای اکس باکس وان قدرت عملکرد بی‌نظیری دارد.

  PS4 ایکس باکس وان را در فروش ماه دسامبر شکست داد

قیمت و زمان عرضه

سیگیت در نظر دارد تا اواخر تابستان سال جاری میلادی طیف جدید دیسک حالت‌ جامد برای اکس باکس وان را در ایالات متحده آمریکا ارایه کند. نسخه ۲ ترابایتی این دیسکت ۶۰۰، یک ترابایتی و ۵۰۰ گیگابایت آن به ترتیب ۳۰۰ تا ۱۵۰ دلار قیمت گذاری شده‌اند.

مایکروسافت در نمایشگاه سرگرمی‌ الکترونیکی (۲۰۱۸)

نمایشگاه سرگرمی‌ الکترونیکی (۲۰۱۸) به شکل ویژه‌ای برای مایکروسافت گرم و پررونق است چون این شرکت در نظر دار تا یک بار دیگر با مدیریت مستقیم خود دست به طراحی و توسعه کنسول‌های بازی خود بزند. از همین رو، انتظار می‌رود که مایکروسافت در نمایشگاه سرگرمی‌ الکترونیکی (۲۰۱۸) مثل همیشه روزهای شلوغ و پربازدیدی داشته باشد.

بنابراین هیچ بعید نیست که نسخه دیگری تخت عنوان اینساید باکس که تجربه نزدیک به اکس باکس و بازی‌های جدید است رونمایی شود. چنین به نظر می‌رسد که مایکروسافت خیال دارد تا محصولات زیادی را در نمایشگاه سرگرمی‌ الکترونیکی (۲۰۱۸) در معرض نمایش بگذارد.

منبع: techradar

1/5 - (1 امتیاز)

جلیل جعفری

مترجم و روزنامه‌نگار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا