اخباراخبار مایکروسافتاخبار ویندوز 10 موبایل

انتشار بیلد ۱۵۲۵۴٫۴۸۹ برای ویندوز ۱۰ موبایل

مایکروسافت امروز به‌روزرسانی تجمعی جدیدی برای سیستم عامل ویندوز ۱۰ موبایل منتشر کرده است.

سیستم عامل ویندوز 10 موبایل

به‌روزرسانی حاضر که در حقیقت پچ ماه جاری میلادی مربوط به به‌روزرسانی فال کریترز ویندوز ۱۰ موبایل (۱۷۰۹) به شمار می‌آید برخوردار از بهبودهایی در اجرا و رفع باگ‌های رایج است. با به‌روزرسانی امروز گوشی ویندوزفون کاربر به بیلد ۱۵۲۵۴٫۴۸۹ ارتقا پیدا می‌کند.

بیلد ۱۵۲۵۴٫۴۸۹ در قالب عبارت June 12, 2018—KB4316692 Update for Windows 10 Mobile در مسیر Settings -> Update & Security -> Windows Update در گوشی شما قابل رؤیت است.

مایکروسافت همچنین فهرست تغییرات و جزییات بهبودها و اصلاحات را در به‌روزرسانی ماه جاری میلادی برای ویندوز ۱۰ انتشار داده است. این غول نرم‌افزار جهان از سوی دیگر در دل این به‌روزرسانی تجمعی به‌روزرسانی‌هایی برای مرورگر Edge، Microsoft Scripting Engine، Microsoft Windows Search component، Windows Kernel، Device Guard، Windows storage، file systems و درایور Common Log File System روانه کرده است.

به‌روزرسانی ماه جاری میلادی برای ویندوز ۱۰ موبایل دربرگیرنده موارد کیفی و بهبودهایی در عملکرد و اجرا است. مایکروسافت از طرف دیگر دست به رفع مشکلی زده است که ضمن آن فایل‌‌های اینترپرایز قابل ذخیره‌سازی به مثابه فایل‌های شخصی بود گو این که قابلیت Windows Information Protection policy در دستگاه فعال شده است.

در حالی که مایکروسافت دیگر تمایلی به ارایه به‌روزرسانی‌‌های دارای قابلیت برای ویندوز ۱۰ موبایل نیست، این شرکت همچنان در نظر دارد تا به‌روزرسانی‌هایی برای رفع باگ‌‌‌های امنیتی این سیستم عامل عرضه کند. در عین حال، گروه مدیریت اطلاعات موسوم به کانتار یکی در گزارش خود اظهار داشته است که گوشی‌های ویندوزفون در برخی از کشورها در حال منقرض شدن است چراکه تعداد خریداران آن این روزها رو به کاهش گذاشته است و روزبه‌روز کمتر و کمتر می‌شود.

بدون تعارف و بدون رودربایستی باید پذیرفت که دیر یا زود گوشی‌های ویندوزفون از بازارهای جهانی ناپدید خواهد شد اما تا پایان سال ۲۰۱۹ میلادی شرکت مایکروسافت به پشتیبانی از گوشی‌های موجود در قالب ارایه پچ‌های امنیتی و رفع باگ ادامه خواهد داد. این پلتفرم در حال حاضر در حالت تعمیر و نگهداری قرار دارد و فقط موراد امینتی را دریافت می‌کند. در سال ۲۰۲۰ میلادی، اما، گوشی‌های ویندوزفون دیگر هیچ گونه به‌روزرسانی دریافت نخواهند کرد.

  لپتاپ 13 اینچی Spectre 13-v111dx اچ پی معرفی شد

در همان حال که مایکروسافت دست از پلتفرم موبایل شسته است، این شرکت به نظر می‌رسد تصمیم دارد تا روی گونه جدیدی از دستگاه انعطافی موسوم به اندرومدا با قابلیت‌های تلفن کار کند. دستگاه مورد اشاره نوعی از دستگاه موبایل است که با نسخه کامل ویندوز ۱۰ کار و از انواع متعدد فرم فاکتور‌ها پشتیبانی می‌کند.

اگر حرف و حدیث‌ها درست باشند، مایکروسافت تا پایان سال جاری میلادی دستگاه موبایل اندرومدا را در زیرمجموعه برند سرفیس معرفی می‌کند. نکته شایان ذکر این که مایکروسافت تاکنون وجود چنین دستگاهی را تایید نکرده است. پس بنابراین ممکن است همه چیز یک شبه تغییر کند.

منبع: windowslatest

3/5 - (2 امتیاز)

جلیل جعفری

مترجم و روزنامه‌نگار

نوشته های مشابه

‫۵ دیدگاه ها

  1. من گوشی لونیا ۹۵۰ دارم و آپدیت شده ، مدتیه هر وقت اینستاگرام رو باز میکنمخدد بخود میره تو استوری با این مشکل برخورد داشتید؟
    واقعا خسته شدم از ویندوز ۱۰ موبایل ، چرا یه رام اندرویدی نمیدن کهدراحت شیم

  2. واقعا حیف
    من عاشق ویندوزفون بودم و هستم
    ساپورت و پشتیبانی عالی که مایکی داره یعنی بیسته…
    حیف که دیگه ادامه نداره
    امیدوارم دوباره راه بیافته و موفق باشه لومیا عالی بود واس منی ک چندسال اندروید داشتم بعد از کار کردن با ویندوز نتونستم با اندروید کار کنم

    1. خیر. نه مشکل پیدا می‌کنه و نه حذف می‌شه. برعکس، بعد از به‌روزرسانی خیلی هم بهتر می‌شه. با خیال راحت دانلود و نصب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا