اخباراخبار تبلت و لپ تاپاخبار مایکروسافتاسلایدر
موضوعات داغ

قدرتمندترین لپ تاپ مایکروسافت (سرفیس لپ تاپ استودیو ۲) معرفی شد

مایکروسافت از نسل دوم سرفیس لپ تاپ استودیو خود که به گفته‌ی این شرکت قدرتمندترین سرفیس تا به امروز است رونمایی به عمل آورد. اگرچه نسخه جدید دارای همان فرم فاکتور است، اما چندین پیشرفت در بخش داخلی و همچنین ظاهر داشته است.

سرفیس لپ‌تاپ استودیو 2 از آخرین پردازنده‌های نسل سیزدهم اینتل، یعنی دو نوع i7 پشتیبانی می‌کند. مایکروسافت انواع مبتنی بر Core i5 را برای SKUهای پردازنده قدرتمندتر، هرچند گران قیمت، کنار گذاشت. برای عملکرد بهتر وظایف گرافیکی، مایکروسافت سرفیس استودیو ۲ را به پردازنده‌های گرافیکی GeForce RTX 4050 و 4060 NVIDIA مجهز کرده است.

علاوه بر این پیکربندی‌های اضافی با گرافیک NVIDIA RTX 2000 Ada Generation هم وجود خواهد داشت.

سرفیس لپ تاپ استودیو 3

همچنین شایان ذکر است که Surface Laptop Studio 2 اولین کامپیوتر با واحد پردازش عصبی اینتل یا NPU است که برای پردازش وظایف و ویژگی‌های مبتنی بر یادگیری ماشین و هوش مصنوعی طراحی شده است.

حافظه‌ی رم هم نسبت به نسل قبلی افزایش قابل توجهی داشته است به گونه‌ای که شما اکنون می توانید سرفیس استودیو ۲ را به حداکثر 64 گیگابایت رم LPDDR5x و فضای ذخیره سازی 2 ترابایت اس اس دی مجهز کنید.

قدرتمندترین سرفیس مایکروسافت از نظر بصری تقریباً مشابه مدل قبلی خود است. با این حال، چند تغییر قابل توجه را در بخش خارجی مشاهده خواهید کرد. به عنوان مثال، در حال حاضر یک پورت USB-A برای لوازم جانبی قدیمی و یک اسلات کارت microSD اضافه شده است که در سرفیس استودیو نسل قبل این مورد وجود نداشت. مایکروسافت همچنین تاچ پد را ارتقا داد و رایانه را به یک صفحه لمسی Surface Precision Haptic مجهز کرد که دارای حساسیت کلیک قابل تنظیم، ناحیه کلیک راست و حالت لمس تطبیقی است.

surface laptop studio 2

Surface Laptop Studio 2 دارای همان صفحه نمایش 14.4 اینچی PixelSense Flow با نرخ نوسازی متغیر تا 120 هرتز است. با این حال، مایکروسافت آن را با پشتیبانی از HDR ارتقا داده است و حداکثر روشنایی را به 650 نیت رسانده است.

  برنامه قفل صفحه نمایش مایکروسافت Tetra Lockscreen ویندوز فون(اپدیت شد)

در نهایت، مانند اکثر دستگاه‌های مدرن سرفیس، سرفیس لپ‌تاپ استودیو 2 به شما امکان می‌دهد چندین جزء را نسبتاً آسان جایگزین کنید. طبق گفته مایکروسافت، قطعات قابل تعویض شامل موارد زیر است:

  • SSD
  • ماژول پوشش AB (نمایشگر).
  • کاور C (صفحه کلید، پد لمسی و شارژر قلم).
  • D-Plate + باتری.
  • مادربرد.
  • Cosmetic plate
  • پورت شارژ (کانکتور Surface Connect).
  • کارت خوان MicroSDXC.
  • پورت های USB-C و USB-A.
  • جک صدا
سرفیس لپ تاپ استودیو 2

سرفیس لپ تاپ استودیو ۲ با قیمت پایه 1999 دلار در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. مایکروسافت قصد دارد این دستگاه را ماه آینده میلادی (آبان ۱۴۰۲) عرضه کند.

4/5 - (1 امتیاز)
منبع
neowin

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا