اخبارویندوز 11
موضوعات داغ

آیا گزارش استفاده بیش از حد CPU در ویندوز 11 باگ است!

به نظر می‌رسد که برخی کاربران با مشکل افزایش بیش از حد CPU و عملکرد ناقص آن روبرو شدند

در حالی که هر کاربر به طور فعال بر استفاده از منابع سخت افزاری هنگام بازی نظارت نمی کند، علاقه مندان و بازبینان اغلب آمارها را بررسی می کنند تا ببینند بازی های خاص و سایر برنامه ها چگونه توسط سخت افزار مدیریت می شوند.

در طول چنین اجرای آزمایشی CapFrameX که یک ابزار مفید تجزیه و تحلیل فریم تایم را توسعه داد متوجه یک ناهنجاری عجیب در هنگام سنجش عملکرد Ryzen 7 5800X3D در بازی Lara Croft Shadow of the Tomb Raider  شد.

استفاده از پردازنده گزارش شده در ویندوز 11 در یکی از صحنه های بازی که معمولاً در CPU کاملاً شدید شناخته می شود، ظاهراً به طور غیرعادی کم است. تنها یکی از 16 رشته به نظر می رسد استفاده صحیح را گزارش می کند در حالی که همه رشته های دیگر کمتر از 10٪ از توان خود را استفاده می‌کنند.

CapFrameX به این مشکل اشاره می کند البته او مطمئن نیست که دلیل این ناهماهنگی‌ها در عملکرد CPU چیست

شما می‌توانید در اسکرین شات زیر این باگ را مشاهده کنید. آمار بر روی صفحه نمایش با استفاده از ابزار خود CapFrameX و در کنار یک عکس فوری از HWiNFO که داده های مشابه را نشان می دهد پیوست شده است.

مشکل سی پی یو در ویندوز 11

در حالی که ممکن است اشکالی که در اینجا متوجه شده است یک مشکل خاص برنامه باشد، طبق صحبت‌های این وب سایت ظاهرا این مشکل در تمام بازی‌ها وجود دارد:

در اینجا قابل توجه است که CapFrameX و احتمالا HWiNFO نیز بر اساس مکانیسم ردیابی رویداد برای ویندوز (ETW) است. بنابراین ممکن است نوعی اشکال در ETW وجود داشته باشد که باعث این باگ شده باشد.

یک جستجوی سریع در گوگل ما را به موضوعی در فروم مایکروسافت هدایت کرد که در آن یکی از کاربران “AndreasRes” در مورد مشکلی که تا حدودی مشابه است گزارش داد. در این مورد، مشاهده می‌شود که استفاده از Task Manager بسیار بالا یا 100٪ است، در حالی که Xbox Game Bar و MSI Dragon Center استفاده بسیار کمتری را نشان می‌دهند.

باگ تسک منیجر ویندوز 11

در حالی که این تاپیک سال گذشته باز شد، اخیراً در سال 2022 نیز کاربران بیشتری با این مشکل روبرو شدند.

  معرفی اپلیکیشن های ایرانی: MusiceMa

آپدیت اخیری که برای کاربران Dev ویندوز 11 منتشر شد این مشکل را تشدید کرد، آیا شما هم با چنین مشکلی روبرو شدید؟

5/5 - (1 امتیاز)
منبع
neowin

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. به نظرم ویندوز ۱۱ هنوز اون‌طور که باید پایدار نیست و نیاز به بهینه‌سازی زیادی داره. فعلاً ترجیح میدم از همون ویندوز ۱۰ استفاده کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا