اخبار

ویندوز 11 اکنون 16.1 درصد از رایانه‌های ویندوزی را تشکیل می دهد

گزارشی از درصد کاربران ویندوز 11 بعد از چندین ماه انتشار نسخه‌ی رسمی منتشر شده است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

AdDuplex که گزارش دهنده درصد افراد افراد فعال در ویندوز هم به شمار می‌رود امروز طی آپدیتی گزارشی را منتشر کرد.

این وب سایت اکنون معتقد است که ویندوز 11 بر روی 16.1 درصد از رایانه‌هایی که دارای ویندوز 10 یا 11 هستند نصب شده است. AdDuplex از اواخر نوامبر که ویندوز 11 با 8.6 درصد بود، گزارش جدیدی منتشر نکرده بود. ارقام امروز شامل نصب هایی است که ما در ماه های دسامبر و ژانویه داشته‌ایم و همچنین تمام رایانه های جدیدی که در تعطیلات با ویندوز 11 از پیش نصب شده خریداری شده اند را هم شامل می‌شود.

آمار نصب ویندوز ۱۰ و ویندوز ۱۱

در حالی که ویندوز 11 تقریباً از ماه نوامبر سهم بازار خود را دو برابر کرده است، ویندوز 10 21H2 در مدت مشابه بیش از سه برابر شده است. طبق گفته‌ی AdDuplex اتفاقات جالبی در حال رقم خوردن است و باید ببینیم این اعداد در طول زمان به کجا می رسند زیرا بسیاری از رایانه ها حداقل شرایط لازم برای ویندوز 11 را ندارند و مجبور هستند در ویندوز 10 باقی بمانند.

آمار ویندوز 11

نحوه منبع یابی اطلاعات AdDuplex نیز بسیار جالب است. حدود 5000 برنامه فروشگاه مایکروسافت که AdDuplex SDK نسخه 2 را اجرا می‌کنند به AdDuplex کمک می‌کنند تا داده‌های ده‌ها هزار دستگاه را جمع‌آوری کند تا درباره سیستم‌عاملی که برنامه‌ها روی آن اجرا می‌شوند اطلاعات کسب کند. AdDuplex نمونه ای از 60000 رایانه را انتخاب می کند و سپس درصدهای اجرای نسخه های مختلف ویندوز 10 و 11 را طی گزارشی ارائه می‌دهد.

قابل ذکر است که AdDuplex فقط می‌تواند داده‌های نسخه‌های ویندوز را با فروشگاه مایکروسافت جمع‌آوری کند، بنابراین برخی از نسخه‌های قدیمی‌تر ویندوز که دیگر پشتیبانی نمی‌شوند، نمایش داده نمی‌شوند، با این گفته، داده‌های AdDuplex احتمالاً تصویر نسبتاً دقیقی از چیزها ارائه می‌دهند.

5/5 - (1 امتیاز)
منبع
neowin

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا