رپورتاژ آگهی

بررسی 4 دلیل کاربردی برای خرید سرور مجازی ویندوز

استفاده از سرورهای مجازی ویندوز امکانی بسیار امن و مناسب برای هر کسب و کاری به شمار می‌رود.

معرفی سرور مجازی:

خرید سرور مجازی ویندوز این روزها بسیار متداول شده و از مهم‌ترین امکانات هر بخش کاری یا مالی در محیط اینترنت به شمار می‌رود. سرور مجازی یا vps ویندوز، امروزه به دلیل وجود تعداد زیادی شرکت‌های مختلف و خدماتی که به کاربران خود ارائه می‌دهند، در اولویت تمامی سازمان‌های دولتی و خصوصی قرار دارد. سرورهای مجازی با قابلیت پشتیبانی از سیستم‌ عامل‌های مختلف توانسته اند با قیمتی مرقوم به صرفه تر از سرورهای اختصاصی نیازهای شرکت‌ها و سازمان‌ها را به خوبی برطرف کنند.

ما در این مقاله سعی داریم به امتیازهای استفاده از سرور مجازی ویندوز پرداخته و آن‌ها را برای شما تشریح کنیم.

برنامۀ اولیۀ میزانی:

اگر چه بسیاری از دارندگان وب سایت‌ها با یک برنامه اولیه میزبانی اشتراکی کار خود را شروع می‌کنند، اما با توجه به مشترکان زیاد این دسته از هاست ها به احتمال زیاد آن‌ها مجبور خواهند شد تصمیم دیگری گرفته و در نهایت از سرور مجازی ویندوز استفاده کنند. اگر شما هم در هنگام کار با هاست های اشتراکی با سطح ترافیک افزایش یافته رو به رو شده‌اید ممکن است وقت آن باشد که یک نسخه جدید یعنی vps  ویندوز را برای سرسامان دادن به سیستم کاری خود انتخاب کنید.

سرورهای مجازی از امکانات زیادی برخوردار هستند.

خرید بهترین سرور مجازی ویندوز می‌تواند سایت شما را با سیستم عاملی مجزا از دیگر مشترکان پشتیبانی کند. این vps در حقیقت فضای دیسک و پهنای باندی اختصاصی را به کاربران خود ارائه می‌دهد. این امکان کاملاً متضاد با هاست های اشتراکی است که در آن‌ها منابع اصلی سرور با بسیاری از کاربران دیگر به اشتراک گذاشته می‌شود. استفاده از وی پی اس ویندوز، شما را قادر می‌سازد تا خدمات بهینه تری را برای بازدیدکنندگان خود فراهم کنید. این امکان موجب می‌شود شما در روند رشد شرکت یا کمپانی خود با محدودیت‌های سرورهای مشترک یا ترافیک‌های بالای این دست از سرورها مواجه نشوید.

مقدمه ای بر میزبانی سرور مجازی ویندوز

هنگام طراحی و ارائۀ هر نوع سایتی ابتدا باید در مورد انتخاب یک میزبان خوب و با کیفیت تصمیم بگیرید. برای این تصمیم تعدادی گزینه برای شما وجود دارد. اگر چه بیشتر افراد در ابتدای مسیر کاری خود با میزبانی اشتراکی شروع می‌کنند، اما در نهایت با رشد بیشتر کسب و کار یا تعداد کاربر مجبور به تغییر این روند می‌شوند. 

هاست های اشتراکی موجب می‌شود سایت شما در کنار سایت‌های دیگر بر روی یک بستر مشترک به کاربر ارائه شود و این دقیقاً برعکس امکاناتیست که با خرید سرور مجازی ویندوز در اختیار شما قرار می گیرد. در حالت اول شما با مشکلات زیادی رو به رو خواهید شد. از امنیت پایین این دسته از سرورها تا وجود ترافیک‌های بالای کاری همگی از جمله نقاط ضعف سرورهای اشتراکی به شمار می‌رود. در صورتی که سرورهای مجازی ویندوز می‌توانند درست به مانند سرور اختصاصی برای شما کارایی داشته و از طرف دیگر به دلیل مجازی بودن، قیمت مناسبی هم داشته باشند. به بیان ساده تر شما یک تیر دو نشان دار هدف قرار داده اید.

  • اول: خرید یک سرور مجازی ویندوز با امنیت بالا و بهره بردن از امتیازهای این شکل از سرورها
  • دوم: خرید سروری شبیه به سرور های اختصاصی با امکانات اصلی آن

وقتی یک سرور مجازی ویندوز در اختیار دارید، سایت شما همچنان در همان سرور فیزیکی سایر کاربران قرار دارد با این حال حساب کاربری سرور تقریباً بین تمامی افراد تقسیم شده و هر کاربر فضایی استاندارد را برای عملکرد خود با سرعتی مناسب دارد. هر سرور مجازی ویندوز دارای سیستم عاملی خاص بوده و به همین دلیل کاربران با مشکلات جدی اعم از: عدم پشتیبانی از سیستم عامل و پایین بودن امنیت رو به رو نخواهند شد.

استفاده از میزبانی مشترک اختصاصی یک ایدۀ مرقوم به صرفه

استفاده از میزبانی سرور اختصاصی به طور کلی با افزایش هزینه‌های جاری همراه است. به طور خاص قیمت خرید سرور مجازی ویندوز، معمولاً گران‌تر از میزبانی مشترک بوده اما مقرون به صرفه تر از سرور های اختصاصی هستند. هزینۀ vps شما هم کاملاً به سیستم عاملو منابع سخت افزاری سرور شما بستگی دارد.

سرور مجازی ویندوز با داشتن قابلیت‌های هر دو نوع سرور (مجازی و اختصاصی) و البته قیمت مناسب، پشتیبانی فنی بالا، نصب راحت بر روی سیستم عامل‌های محبوب و از همه مهم تر کارایی بالایی که دارد، توانسته به گزینۀ بسیار خوبی برای سازمان‌ها و نهادهای دولتی و خصوصی تبدیل شود.

  چگونه بهترین طراح سایت در تهران را استخدام کنیم؟

زمان مناسب برای ارتقاء نوع میزبانی سایت

بعید به نظر می‌رسد که سرویس میزبانی که از آن استفاده می‌کنید برای مدت زمان زیادی برای شما مفید باشد. به طور حتم بعد از کمی رشد و افزایش مشتریان احساس خواهید کرد که نیاز به سروری مجهز تر از یک سرویس میزبانی اشتراکی دارید. لازم به توضیح است که این موضوع رابطۀ مستقیمی با سرعت رشد کسب و کار و پیشرفت سازمان یا شرکت شما دارد. اما در نهایت باید گفت: هیچگاه یک میزبانی اشتراکی گزینۀ مناسبی برای استفادۀ مداوم نیست و سرور مجازی ویندوز در نوع خود، به عنوان یک جایگزین مناسب و باکیفیت در این زمینه مطرح شده است.

4 دلیل استفاده از vps ویندوز

خرید سرور مجازی ویندوز مزایای بسیاری برای کسب و کار و رشد شما دارد. در این بخش از مقاله می‌خواهیم  چهار مورد مهم و امتیاز ویژۀ استفاده از این وی پی اس ها را برای شما تشریح کنیم. 

1-    سرور مجازی ویندوز یک راه حل مقرون به صرفه

با ادامه رشد وب سایت شما و افزایش روزافزون کاربران سایت به احتمال زیاد شما با مشکل ترافیک و پشتیبانی سرورهای مشترک رو به رو خواهید شد. پس بهتر است قبل از رسیدن به چنین نقطه ای سرور خود را تغییر داده و برای خرید یک سرور مجازی ویندوز اقدام کنید. 

در نهایت شما با این کار از تمامی ویژگی‌های هر دو نوع سرور به نفع کسب و کار خود بهره مند می‌شوید.

1-    دیگر استفاده منابع سخت افزاری شما توسط سایر کاربران وجود ندارد

یکی از نقطه ضعف‌های میزبانی مشترک این واقعیت است که منابع مختلفی توسط چندین سایت قابل دسترسی هستند. این به این معنی است که اگر سایت دیگری در سرور شما افزایش ناگهانی بازدید داشته باشد به طور حتم بارگذاری و سرعت کاربری سایت شما یا سرعت آپلود کردن مطالب شما را ضعیف کرده و رابطۀ کاربری شما با را با دشواری همراه می‌کند.

 سرور مجازی ویندوز قابلیت کاربری بهتری داشته و از خاصیت سفارشی سازی بهتری هم پشتیبانی می‌کند.

2-    شما از یک سطح بالاتر از میزبانی بهره مند خواهید شد. 

به معنای کلی، خرید سرور مجازی ویندوز بسیار ایمن تر از میزبانی اشتراکی است. این داشتن امنیت بیشتر به دلیل برنامه‌ها و داده های ذخیره شده در یک سرور مجازی کاملاً اختصاصی با امنیت بسیار بالا است. 

3-    کنترل بیشتر بر روی سایت و داشتن دامنۀ اختیارات بهتر

از آنجا که سرور مجازی ویندوز، مستقل از حساب‌های اشتراکی دیگر است شما دامنۀ اختیارات بیشتری را با داشتن این سرور تجربه خواهید کرد. بنابراین شما کنترل بیشتری بر پارتیشن بندی سایت خود داشته و رابطۀ کاربری راحت تری را در این vps ها تجربه می‌کنید.

خرید سرور مجازی ویندوز باعث می شود تا بر روی برنامه های نصب شده روی این وی پی اس کنترل کامل و ادمین را در اختیار داشته باشید و از امکانات کامل این سیستم عامل بهره مند شوید. سرور مجازی ویندوز با این قابلیت، امکان سفارشی سازی سیستم عامل را برای شما فراهم می کند، همچنین شما می‌توانید نرم افزار‌های ویندوزی مورد نیاز خود را بر روی این vps نصب کرده و از آن‌ها با سرعتی مناسب استفاده کنید. به یاد داشته باشید کنترل بیشتر بر روی سایت شما به این معنی است که شما می‌توانید کد نویسی پیشرفته تری را برای کاربردی بهتر امتحان کنید و برنامه‌های مورد نظرتان را به طور کاملی آزمایش کنید.

4.5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا