رپورتاژ آگهی

معرفی، نقد و بررسی انیمه پریزن اسکول

Prison School

The Prison School‏ اورجینال احتمالاً چشمگیرترین مانگای ‏ecchi‏ ـه که تا به حال خوندم. منظور من از ‏تاثیرگذار بودن فقط لذت بخش بودن اون نیست، می خوام بگم کاری رو انجام داده که من صمیمانه باور ‏نداشتم، امکان پذیر باشه. می تونه داستانی با کمدی خنده دار و صحنه های اچی فوق العاده وحشیانه رو ‏روایت کنه، اما در عین حال خط داستانیش به طرز عجیبی پرتعلیق و جالبه، بدون اینکه با اچی بودنش ‏احساس ناسازگاری کنه. فکر نمی کنم تا الان چنین روش ملایم و طبیعی ادغام عناصر جدی و غیرجدی رو هیچ ‏جای دیگه ای که واقعاً در هر دو جبهه موفق باشه، دیده باشم.‏

پیش درآمدی بر داستان انیمه پریزن اسکول

آکادمی خصوصی هاچیمیتسو واقع در حومه توکیو، یه مدرسه شبانه روزی دخترونه معتبره که به دلیل آموزش با کیفیت بالا و دانش آموزای منضبطش مشهوره. با این حال، به دلیل بازنگری در نمادین ترین خط مشی مدرسه، همه چی در شرف تغییره، زیرا حالا پسرا هم می تونن ثبت نام کنن.

دانلود انیمه

در آغاز ترم اول بعد از این فرمان جدید، فقط پنج پسر پذیرفته شدن، که عملاً تعداد دانش آموزا رو به نسبت دویست دختر به یه پسر تقسیم می کنه. کیوشی، گاکوتو، شینگو، آندره و جو به سرعت بدون داشتن فرصتی برای ایجاد هیچ گونه تاثیر اولیه، از دور خارج می شن. پسرای مشتاق که قادر به برقراری ارتباط با دانش آموزای دختر نبودن، کار بسیار خطرناک تری رو در نظر گرفتن: دید زدن حمام دخترا!

درست بعد از اینکه نقشه اونا توسط شورای بدنام دانش آموزی زیرزمینی نابود می شه، گروه ناهنجار مدرسه متوجه می شن که آزادی اونا به طور ناگهانی از اونا سلب شده، چرا که اونا به عنوان مجازات، یه ماه تموم به زندان مدرسه فرستاده می شن. به این ترتیب داستان زندگی سخت پسرا در مدرسه زندان آغاز می شه، مبارزه ای به حق که در نهایت پیوندهای دوستی و برادری منحرفانه رو به ورطه آزمایش خواهد برد.

نقد و بررسی شخصیت های Prison School

این انیمه کل اولین آرک مانگا رو پوشش می ده، داستان پنج تا پسرو روایت می کنه که تو یه مدرسه شبانه روزی که قبلاً دخترانه بوده ثبت نام می کنن. با این حال، بسیاری از دانش آموزای دختر هنوز از این تصور که پسرا رو به عنوان همکلاسی خود رو داشته باشن، منزجر هستن و یه سازمان انتقام جوی خاص در مدرسه به نام شورای دانش آموزی زیرزمینی تصمیم می گیره به این موضوع رسیدگی کنه. این گروه متشکل از رئیس شورا ماری، معاون رئیس شورا که شهوت انگیز و سادیسته یعنی میکو، و یه شخص دیوونه نسبتاً خشن، هانا ست که حداقل می شه گفت یه فتیش کاملاً عجیب و غریب داره. اونا برای پسرا تله می ذارن و موفق می شن اونا رو برای چشم چرونی گیر بندازن و در نتیجه همه اون پسرا رو داخل زندان کوچیکی که تو حیاط مدرسه قرار داره زندانی می کنن و به این ترتیب، زندگی جدید جهنمی اونا آغاز می شه چرا که اونا مجبور به کار یدی اون هم زیر شلاق بی امان میکو می شن و دائماً باید مراقب بازی های مغرضانه شورای زیرزمینی و تلاش اونا برای اخراج پسرا برای همیشه باشن. در همین حال، پسرها سعی می کنن اندی دوفرن (نقش اصلی رستگاری از شاوشنگ) درونی خودشون رو تقویت و هدایت کنن و سعی کنن که از زندان فرار کنن…

  راهنمای خرید سیستم اقتصادی و کاربردی

انیمه کمدی

شخصیت ها همه تو رفتارشون به شدت اغراق آمیز هستن، اما با توجه به فضای دیوونه وار نمایش، این اغراق ‏کاملاً جا افتاده. شخصیت اصلی ما کیوشی پرانرژی و فداکاره، گاکوتو بهترین برادر تاریخه، آندره یه مازوخیست ‏عجیب و غریبه، جو شیفته مورچه ها ست و شینگو یه گنگستر آمریکاییه و و انحراف جنسی تو همگی ‏مشترکه، چه اعتراف کنن، چه انکار، اما حداقل اونا منحرفای با کلاسی هستن… خوب، البته اگه آندره رو فاکتور ‏بگیریم. حالا که صحبتش شد، عناصر ‏ecchi‏ رو نمی شه تو انیمه پریزن اسکول نادیده گرفت. این انیمه صحنه ‏هایی داره که احتمالاً هرگز تو ژانر دیگه ای به جز هنتای نمی بینین. اما کلاً به هیچ وجه به عنوان یه فن ‏سرویس چیپ و ضعیف به نظر نمی رسه. بلکه اون رو یا طنز می کنه یا صرفاً حماسی، به خصوص کارایی که ‏کیوشی و هانا تو یه اتاق نقش آفرینی می کنن، منظره ایه که از دید من دردناکه. این چیزیه که واقعاً باید ‏خودتون ببینین تا بفهمین. البته پخش تلویزیونی پریزن اسکول مثل اکثر انیمه های اچی این روزا سانسور  ‏میشه، اما از اونجایی که محتوای جنسی بیشتر به خاطر کمدیه و نه برانگیختگی، فکر نکنم خیلی حواستون رو ‏پرت کنن.‏

انیمه Prison School را تماشا کنیم یا نه؟

اولین چیزی که در مورد این انیمه باید گفت اینه که اصلاً چیزای ناجور رو از قلم نمیندازه. از جمله ویژگی های مازوخیسم هاردکور، یه مدیر که روی باسن وسواس داره، سوء تفاهم در مورد دو نفر از پسرها که ظاهراً همجنسگرا هستن، لباس های خط خطی زندان، دوش های طلایی، پسری که گند می زنه به کلاس، دختری که حدود 50 لیتر در روز عرق می ریزه و غیره و غیره و البته کنایه های بی شمار جنسی، فمینیست بی وقفه و سخنرانی های حماسی درباره احمقانه ترین چیزهایی که می شه تصور کرد و خدا می دونه که قراره با چه چیزای دیگه ای روبرو شین. هیچ وقفه ای تو کار این قطار دردناک وجود نداره و بهتره هنگام تصمیم گیری برای تماشای پریزن اسکول، برای وضعیتی که توش قرار می گیرین، آماده باشین، چون خیلی… زمخته. زمخت که نه، خیلی مازوخیسمیه و به خاطر خشونتش گاهی به صحنه های خنده دارش هم نمی تونین بخندین.

کلام آخر

با این حال، خود انیمه با سرعت پیش می ره و این مشکلاتی ایجاد می کنه. این انیمه محتوای 81 چپتر رو فقط تو 12 قسمت پوشش می ده در صورتی که انیمه های معمول شاید سه یا چهار چپتر رو هر قسمت پوشش بدن. در نتیجه، جابه جایی بین صحنه ها اغلب خیلی سریع انجام می شه، به این معنی که بسیاری از شوخی ها واقعاً زمان لازم رو ندارن تا قبل از اینکه داستان به بخش بعدی بره. همچنین این واقعیت وجود داره که بسیاری از شخصیت ها خیلی سریع صحبت می کنن، که ممکنه راه دیگه ای برای صرفه جویی تو زمان باشه. بنابراین از این نظر اقتباسی بسیار عجولانه ست، اما فکر می کنم هر چه بیشتر ادامه پیدا کنه، به تدریج بهتر می شه و صادقانه بخوام بگم، حتی علی رغم سرعت بالاش، بیشتر مواقع منظور رو می رسونه. شما می‌تونین جهت دانلود انیمه Prison School به انیمه لیست مرجع دانلود فیلم و سریال مراجعه کنین.

4/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا