رپورتاژ آگهی

راهنمای خرید سیستم اقتصادی و کاربردی

 در خرید سیستم توجه به CPU، GPU، حافظه ذخیره‌سازی موقت و دائمی اهمیت ویژه‌ای دارد. در ادامه یک راهنمای خرید سیستم اقتصادی جامع را ارائه داده‌ایم تا بتوانید یک محصول مناسب برای انجام کارهای طراحی و تدوین، گیمینگ، رندر و اداری انتخاب کنید.

راهنمای خرید سیستم اقتصادی

پردازنده مرکزی (CPU) سیستم

تعداد هسته‌های پردازنده مرکزی باعث تقسیم پردازش‌ها می‌شود؛ در نتیجه سرعت کار بالاتر می‌رود. حافظه کش همان حافظه نهان پردازنده است که باعث بازیابی سریع اطلاعات ذخیره شده می‌شود. فرکانس پردازنده، میزان سرعت آن را تعیین می‌کند؛ بنابراین هرچه فرکانس بالاتر باشد سرعت پردازنده بیشتر است.

در انتخاب یک پردازنده مرکزی باید موارد زیر در نظر گرفته شوند:

  • سری و نسل پردازنده
  • نوع ریز معماری
  • تعداد هسته و رشته
  • سرعت و فرکانس پردازنده
  • حافظه کش

پردازنده گرافیکی (GPU) سیستم

از مهم‌ترین معیارهای قضاوت در مورد یک کارت گرافیک خوب می‌توان به فرکانس آن اشاره کرد. کارت گرافیک دارای مقداری حافظه است که قادر است برخی از اطلاعات و به‌خصوص داده‌های مربوط به تکسچرها و بازی‌ها را در خود ذخیره کند. هر چه میزان این حافظه بیشتر و فرکانس آن بالاتر باشد؛ قطعاً داده‌ها با سرعت بیشتری پردازش می‌شوند و سرعت کار بالا می‌رود.

به‌طورکلی در انتخاب یک کارت گرافیک باید به اطلاعات زیر دقت کنید:

  • سری پردازنده
  • میزان فرکانس یا همان سرعت پردازنده گرافیکی
  • تعداد هسته در پردازنده‌های NVIDIA و AMD
  • میزان فرکانس یا همان سرعت رم پردازنده

توجه داشته باشید که سرعت رم پردازنده گرافیکی مهم است؛ اما مهم‌تر از آن، سرعت پردازنده GPU است که باید به آن توجه ویژه‌ای شود.

حافظه ذخیره‌سازی سیستم

هارد SSD قادر است تا ذخیره‌سازی اطلاعات را بر روی میکروچیپ‌ها انجام دهد. استفاده از بازوی مکانیکی و هدهای Read و Write باعث شده‌اند تا حافظه‌های ذخیره‌سازی SSD سرعت بیشتری نسبت به نوع HDD داشته باشند. هاردهای SSD در مقابل عوامل محیطی و ضربه‌ها مقاومت بالاتری دارند. این محصولات از حافظه فلشی استفاده می‌کنند؛ بنابراین ذخیره اطلاعات با سرعت بیشتری انجام می‌شود.

حافظه ذخیره‌سازی موقت (RAM) برای ذخیره و خواندن اطلاعات موقت در حین اجرای برنامه‌ها به کار می‌رود که باید مناسب با سیستم موردنیاز انتخاب شود.

لازنم به ذکر است که در فروشگاه استوک پی سی امکان خرید انواع سیستم های اقتصادی کاربردی و یا سفارش سازی یک سیستم اقتصادی به راحتی امکان پذیر است برای ورود به سایت استوک پی سی می تواند به وب سایت https://stockpc1.com/  مراجعه کنید.

سیستم اقتصادی گیمینگ

راهنمای خرید سیستم اقتصادی گیمینگ

خرید یک سیستم اقتصادی میان‌رده می‌تواند برای گیمرها مناسب باشد. یک سیستم گیمینگ اقتصادی باید دارای کارت گرافیکی باشد تا بتواند حداقل، بازی‌هایی با رزولوشن 1080 را اجرا کند؛ در غیر این صورت مناسب بازی‌های جدید سال 2022 نیست. سیستم‌هایی که بازی‌ها را با نرخ کمتر از 30 فریم بر ثانیه اجرا می‌کنند؛ مناسب نیستند.

یک سیستم گیمینگ حرفه ای باید قادر باشد بازی‌های با کیفیت 1440 پیکسل و حداقل نرخ فریم 100 فریم بر ثانیه را اجرا کند. کارتگرافیک موجود در کیس گیمینگ حتی باید بازی‌های با کیفیت 4K را اجرا کند؛ زیرا برای این بازی‌ها باید نرخ بالاتر از 100 فریم بر ثانیه اجرا شود.

درصورتی‌که پردازنده مرکزی کامپیوتر گیمینگ در زمان اجرا درصد زیادی CPU USAGE داشته باشد؛ به این معنا است که بخش زیادی از پردازنده اشغال شده است و سرعت پردازنده در حین اجرا افت پیدا خواهد کرد. علاوه بر این هر چه میزان Thread (ترد) و Core ( هسته) بیشتر باشد داده‌ها در هسته‌های مختلف پردازش می‌شوند و این موضوع باعث افزایش سرعت خواهد شد.

میزان رم سیستم گیمینگ اقتصادی می‌تواند در حد 16 گیگ باشد. البته برای سیستم‌های حرفه‌ای‌تر می‌توان از رم‌های 32 یا 64 گیگابایت استفاده کرد. بازیابی اطلاعات در هنگام اجرای بازی از رم با سرعت‌های مختلفی انجام می‌شود. در صورت استفاده از پردازنده‌های AMD تهیه یک رم با سرعت بالا اهمیت ویژه‌ای دارد؛ اما اگر از پردازنده‌های NVIDIA استفاده می‌کنید سرعت رم اهمیت بسیار زیادی ندارد.

  لینوکس چیست؟ (معرفی جامع)

استفاده از هاردهای SSD باعث لود بهتر و سریع‌تر فایل‌ها می‌شود؛ به همین دلیل بهتر از هاردهای HDD هستند و حتی برای سیستم گیمینگ ارزان قیمت نیز باید از این فضاهای ذخیره‌سازی استفاده شود.

راهنمای خرید سیستم اقتصادی طراحی

برای خرید سیستم گرافیکی اقتصادی  باید به نکات زیر دقت شود:

  • در سیستم طراحی اقتصادی استفاده از پردازنده‌ها با تعداد حداقل 4 هسته پیشنهاد می‌شود. حتماً سعی کنید از نسل 7 به بالا استفاده کنید.
  • رم کیس طراحی به‌هیچ‌وجه نباید پایین‌تر از 16 گیگ باشد.
  • استفاده از کارت گرافیک با حافظه و فرکانس بالا مانند مدل‌های GeForce توصیه می‌شود.
  • حداقل هارد موردنیاز سیستم طراحی حرفه ای 1 ترابایت و ترجیحاً از نوع SSD باشد. در صورت نیاز می‌توان از هاردهای اکسترنال نیز به‌موازات نوع اینترنال استفاده کرد.

کامپیوتر طراحی با مشخصات بالا می‌تواند برای طراحی گرافیکی مناسب باشد. در صورت داشتن بودجه بیشتر می‌توانید سیستم طراحی حرفه‌ای تهیه کنید؛ در غیر این صورت همان سیستم طراحی ارزان قیمت کافی است.

کامپیوتر اقتصادی برای کارهای گرافیکی و طراحی

راهنمای خرید سیستم اقتصادی تدوین

در این قسمت راهنمای خرید سیستم اقتصادی تدوین در اختیار شما قرار داده می‌شود. در سیستم تدوین RAM اهمیت ویژه‌ای دارد؛ زیرا هر چه میزان رم بیشتر باشد نرم‌افزار تدوین قادر است با تعداد بیشتری داده به‌صورت هم‌زمان کار کند. در صورت تدوین فیلم‌های باکیفیت و رزولوشن 1080 پیکسل می‌توان از رم‌های 16 گیگ استفاده کرد؛ اما اگر قصد تدوین فیلم‌ها با کیفیت 4K را با کامپیوتر تدوین دارید باید از رم‌های 32 به بالا استفاده کنید.

استفاده از یک کارت گرافیک قدرتمند مانند NVIDIA RTX 2080 برای سیستم تدوین حرفه ای مناسب است؛ زیرا تدوین فیلم با سرعت بیشتری انجام می‌شود. البته برای استفاده از این گرافیک باید از یک پردازنده مرکزی قدرتمند برای کیس تدوین هم بهره ببرید. بدیهی است که استفاده از یک حافظه ذخیره‌سازی SSD برای سیستم تدوین اقتصادی می‌تواند مناسب‌تر باشد.

راهنمای خرید سیستم اقتصادی رندر

برخی از بازی‌سازها و طراح‌های حرفه‌ای نیاز به خرید سیستم اقتصادی رندر برای انجام طراحی‌های بزرگ سه‌بعدی دارند. این افراد نیاز دارند تا طرح‌های خود را با سرعت بالا به در خروجی مشاهده کنند. یک سیستم رندر حرفه ای باید RAM، CPU و GPU بسیار قدرتمندی داشته باشد. حداقل تعداد هسته موردنیاز برای این یک سیستم رندر باید 8 هسته باشد.

علاوه بر این، در سیستم رندر ارزان قیمت، یک رم 8 گیگابایت می‌تواند کارراه‌انداز باشد؛ اما در حالت ایده‌آل باید از یک کیس رندر با حافظه 32 گیگی و حداقل سرعت 2.2 مگاهرتز بهره برد. استفاده از دو هارد 500 توصیه می‌شود. در یکی از هاردها می‌توانید داده‌های خود را بک‌آپ بگیرید تا در صورت ایجاد مشکل، اطلاعات از بین نروند.

به‌طورکلی عمل رندرینگ مبتنی بر دو پردازنده مرکزی و گرافیکی انجام می‌شود. استفاده از پردازنده مرکزی در یک کامپیوتر رندر مبتنی بر CPU برای استودیوهای بازی‌سازی و شبیه‌سازی بسیار مناسب است. در این نوع عمل اگرچه پردازنده سرعت بالایی در رندرینگ ندارد؛ اما تصاویر دقت بالایی دارند. در رندرینگ مبتنی بر GPU توانایی رندر بازی‌های ویدئویی با سرعت بالا وجود دارد و امکان رندر با نرخ فریم بالای 100 فریم در ثانیه هم وجود دارد؛ بنابراین سیستم رندر اقتصادی باید پردازنده گرافیکی قدرتمندی داشته باشد.

راهنمای خرید سیستم اقتصادی اداری

سیستم‌های با توان پردازشی متوسط مناسب استفاده در ادارات هستند و نیاز به تهیه یک سیستم اداری بسیار قدرتمند نیست. در خرید این سیستم‌ها باید به ویژگی‌های پردازنده مرکزی (CPU)، کارت گرافیک، حافظه رم، نوع هارد و سایر مشخصات آن دقت کرد. بسته به کارهای اداری باید مناسب‌ترین کیس های اداری انتخاب شوند.

در صورت نیاز می‌توانید با استفاده از راهنمای خرید سیستم اقتصادی ذکر شده در بالا، تمامی سیستم‌های اقتصادی خود را از مجموعه معتبر استوک پی‌سی خریداری نمایید.

4.5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا