آموزش ها

نکاتی برای Stream بهتر در وای فای

پس از اینکه پول زیادی گذاشتید و ایکس باکس 1 را خرید کردید، دیگر منتظر آن هستید که بتوانید از آن لذت ببرید. چه شکلی می خواهید لذت ببرید؟ بازی های مایکروسافت که حد و مرزی برای خود نمی شناسند و شما می توانید با هر سلیقه ای که دارید، بازی مورد نظرتان را پیدا کنید.

بعد از اینکه بازی مورد علاقه را خریدید موقع آن است که ببینید برای چه چیزی پول داده اید. می بینید که تلویزیون شما سوخته! ( یا هر مشکل دیگری که ممکن است پیش بیاید. ) بعد سعی می کنید که در کامپیوتر اجرا کنید. وای فای یکی از انتخاب های شماست که می توانید به راحتی از آن استفاده کنید که برای اتصال بهتر باید سعی کنید تا چند نکته ای که در زیر گفته می شود را رعایت کنید.

1- جای روتر شما

  مهم ترین نکته این است. مکانی که روتر شما قرار دارد، یکی از اشتباهاتی است که بیشتر افراد در زندگی خود دارند. من باید آن را کجا بگذارم؟ اصلا فرقی هم دارد؟ همه ی این ها، سوالاتی هستند که پرسیده می شود و باید بگویم بله.

واقعیت این است که مکان و فضایی که شما روتر را در آن قرار می دهید، تا مقدار قابل توجهی هم کارایی آن را مشخص می کند. بهترین جایی که آن را شما می توانید قرر دهید، جایی است که بلند باشد، مرکز برقراری ارتباط باشد.

یعنی اینکه روتر شما باید در جایی قرار بگیرد که اتصال دستگاه هایتان به آن سخت نباشد. طوری باشد که آن ها بتوانند عمل ارسال و دریافت را انجام بدهند. “محدوده ی روتر من بزرگ است.” این پاسخ را می توان به سادگی جواب داد چون قدرت ارسال داده کافی است ولی باید بدانید که آیا قدرت دریافت هم قوی است؟ هر دستاهی برای جا و کار مشخص و محدوده ای طراحی شده و نمی توان از وسایل خانگی انتظار زیادی داشت.

جایی باشد که اومواجی را که ارسال می کنید، مختل نشود. امواج مغناطیسی مایکروویو می تواند از قدرت موج ارتباطی شما بکاهد.

2- 2.4Ghz یا 5Ghz ؟

   بهتر است بدانید که فرکانس 5 گیگاهرتز، سریع تر، قوی تر و شما می توانید در این فرکانس به راحتی با تبلت و موبایل و وسایل دیگر متصل شوید. سریع تر به معنای کم تر از دست دادن استریم است و شما که نمی خواهید فریم ها و صحنه های هیجان انگیز را با تاخیر ببینید و یا از دست بدهید.

3- بی سیم در مقابل با سیم.

 من بهتر است از کدام نوع اتصال استفاده کنم؟ جواب این سوال سیمی است. سرعت بسیار بیشتر، کیفیت بهتر چند دلیل هستند که به شما می گویند سیمی استفاده کنید ولی اگر مودم وایرلس شمادر نزدیکی قرار دارد و بازی شما صحنه ی هیجانی کمی دارد یا کیفیت برای شما کم تر اهمیت دارد می توانید از نوع بی سیم آن هم استفاده کنید. ولی پیشنهاد ما به شما بی سیم است که لگ کم تری هم دارد. ولی اگر نمی خواهید کیفیت را از دست بدهید، از فرکانس 5Ghz wireless استفاده کنید. این را هم به یاد داشته باشید که سم های بلند اترنت برای بازی مناسب نیستند.

  چگونه ویندوز 10 موبایل را دریافت کنیم

4- کانال Wi-Fi را عوض کنید.

  این کار سختی که نیست. می توانید شما با عوض کردن کانال وای فای، کیفیت بیشتری داشته باشید چوم مودم های قوی تر می توانند با ارسال سیگنال، محدوده و قدرت مودم شما را کم کنند. مودم هایی که در خارج ساخته می شود، حالتی به نام حالت هوشمند دارند که می توانند متوجه بشوند که نویز در چه فرکانسی است و فرکانس خود را عوض کنند ولی این قابلیت به خوبی که در تبلیغات می بینید، کار نمی کند و بهتر است که شما آن را به صورت دستی تغییر بدهید. یکی از راه های شناسایی فرکانس ها، نصب برنامه ی Wi-Fi Analyser در تبلت یا اسنارت فون است. این ها به خوبی عمل می کنند. به خاطر داشته باشید که انتخاب باند درست به معنای لگ کمتر، نویز کم تر و در نتیجه سرعت بیشتر است.

5- مودم خود را آپگرید کنید.

  بسیاری از افراد هستند که تنها مودمی که دارند را از آی اس پس خریده اند و از کیفیت کم تر برخوردار است.

ار شما از اینترنت هم استفاده می کنید بهتر است که سرعت را هم در انتقال و دریافت، درست کنید و مودم جدیدی بخرید. حتی این مودم هایی که ما در خانه هایمان داریم در فرکانس 5 گیگاهرتز هم ضعیف عمل می کنند و اگر هزینه برای شما مهم نیست بهتر است که مودم جدیدی را خریداری کنید که حداقل استاندارد های جهانی را داشته باشد.

مدل های مختلفی وجود دارد که خیلی قوی هستند و برای اتصالات قوی استفاده می شود و به اختصاص BroadBand هم نام دارد. 

این ها نکاتی بودند که به فکر من رسید و امیدوارم که استفاده ی درستی از این ها بکنید. اگر نکاتی به نظر شما می رسد و گفته نشده را لطفا از طریق نظرداد به ما بگویید.

4/5 - (1 امتیاز)

امیرمحمد البرزی

علاقمند به رایانه، اینترنت و دنیای مجازی و به اشتراک گذاری آموخته ها. بسیار خرسند خواهم شد اگر با پیام های خود موجب بهبود نوشته ها و داشته های هم بشویم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا