آموزش ویندوز 11ویندوز 11

پشتیبانی از داینامیک رفرش ریت برای مانیتورهای خارجی به ویندوز 11 اضافه شد

لپ‌تاپ‌ها و تبلت‌های ویندوز 11 با نمایشگرهایی با نرخ تازه‌سازی بالا، مانند سرفیس لپ‌تاپ استودیو، دارای ویژگی منظمی به نام Dynamic Refresh Rate یا DRR هستند. همانطور که از نام آن پیداست DRR بسته به کاری که انجام می‌دهید و محتوایی که دستگاه نمایش می‌دهد، نرخ به‌روزرسانی نمایشگر شما را در حین حرکت کاهش یا افزایش می‌دهد. به عنوان مثال، هنگامی که بازی می‌کنید یا اسکرول می‌کنید، ویندوز 11 به حداکثر نرخ تازه‌سازی تغییر می‌کند و پس از نمایش محتوای ایستا یا کمتر پویا، به 60 هرتز برمی‌گردد. با جابجایی مداوم بین نرخ‌های به‌روزرسانی DRR به شما کمک می‌کند بین یک تصویر صاف و عمر باتری بهتر به تعادل کامل برسید.

آخرین نسخه توسعه دهنده ویندوز 11 ویژگی Dynamic Refresh Rate را بهبود بخشیده است. اکنون از نمایشگرهای خارجی با نرخ رفرش بالا پشتیبانی می کند و به Windows Insiders اجازه می دهد بدون به خطر انداختن کیفیت تصویر در مصرف انرژی صرفه جویی کنند. این تغییر به آخرین پیشرفت‌های Windows Update می‌پیوندد که بر روی کارآمدتر کردن سیستم عامل در مصرف انرژی تمرکز دارد.

نرخ نوسازی پویا برای نمایشگرهای خارجی فقط با نمایشگرهای 120 هرتز به بالا کار می‌کند.

همچنین برای بهره‌مندی از این ویژگی به یک درایور نمایشگر WDDM 3.1 نیاز دارید. اگر نمی دانید چه نسخه WDDM دارید کافی است Win + R را فشار دهید، dxdiag را تایپ کنید، به تب Display بروید و قسمت Driver Model را بررسی کنید. در صورت لزوم آخرین درایور GPU موجود در Windows Update را نصب کنید. وقتی همه چیز تنظیم شد مسیر زیر را طی کنید و داینامیک رفرش را فعال کنید.

Settings > System > Display > Advanced Display

پس از وارد شدن به بخش بالا بر روی Dynamic بروید و آن را انتخاب کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا