ویندوز 11

امکان نصب ویندوز 11 بر روی دستگاه‌های قدیمی وجود دارد اما بدون دریافت آپدیت

از لحاظ فنی مایکروسافت نمی‌تواند میلیون ها دستگاه ویندوزی خود را به این راحتی رها کند. طبق گفته‌های مایکروسافت امکان نصب ویندوز ۱۱ بر روی رایانه های قدیمی و پردازنده‌های قدیمی وجود دارد و شما می‌توانید با دانلود فایل ISO ویندوز 11 را بر روی دستگاه خود نصب کنید اما یک مسئله پیش خواهد آمد.

مایکروسافت بارها تاکید کرده است که از رایانه‌های قدیمی پشتیبانی نخواهد کرد و شما در صورت نصب این فایل ISO بر روی سیستم خود امکان دریافت آپدیت‌های جدید را نخواهید داشت، و حتی از آپدیت های امنیتی هم محروم خواهید شد.

تصور اینکه مایکروسافت آپدیت های امنیتی را هم از این کاربران محروم می‌کند بسیار سخت و غیر قابل توصیف است و این در حالی است که بسیاری از شرکت‌ها حداقل ممکن آپدیت‌های امنیتی را برای کاربران قدیمی خود منتشر می‌کنند.

علت این امر هنوز مشخص نشده است اما احتمال می‌دهیم مایکروسافت برای جلوگیری از موارد قانونی و گارانتی نسبت به کاربران این کار را انجام داده است که شاید بهتر بود به جای اینکار طبق بیانیه‌ای عدم مسئولیت و گارانتی را برای کاربران سیستم های قدیمی ذکر می‌کرد و در عوض آپدیت ها را با مسئولیت خود افراد منتشر می‌کرد.

با این حال این تنها برای بروررسانی‌های امنیتی نیست

اگر سیستم شما از نسل هشتم CPU های اینتل (Intel 8th-Gen-CPU) پشتیبانی نمی‌کند و می‌خواهید ویندوز 11 را بر روی رایانه‌ی خود نصب کنید از لحاظ تئوری این کار امکان پذیر است اما از لحاظ عملی عدم ارائه آپدیت‌ها به صورت آنلاین مشکل ساز خواهد شد و شما می‌بایست هر بار به صورت دستی آپدیت ها را از جای دیگر دانلود و بر روی سیستم خود نصب کنید. چیزی که در ویندوز 11 اینطور نبود و ما سالیان سال از اینکه مایکروسافت در حال یکپارچه کردن سیستم عامل خود بود خوشحال بودیم اما با اینکار مطمئنا مشکلات زیادی از جمله نصب درایور‌ها بر روی سیستم‌های قدیمی به وجود خواهد آمد.

به نظر می‌رسد بهانه‌ی عدم آپدیت برای پردازنده‌های قدیمی این باشد که مایکروسافت کاربران را مجبور کند تا سیستم خود را ارتقا دهند خواه کاربران به سیستم جدید نیاز داشته باشند یا نداشته باشند.

  پشتیبانی از داینامیک رفرش ریت برای مانیتورهای خارجی به ویندوز 11 اضافه شد

به نظر شما چرا مایکروسافت پردازنده‌های نه چندان قدیمی را پشتیبانی نخواهد کرد؟

4/5 - (1 امتیاز)
منبع
theverge

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا